ایرنا نوشت:

 مدیر حج و زیارت ایلام گفت: شمار تردد زوار از مرز بین المللی مهران برای حضور در راهپیمایی اربعین در 24 ساعت گذشته نزدیک به 200 هزار نفر بوده است.

'حسین عبادی' شامگاه چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در مجموع تا کنون 600 هزار زوار از مرز بین المللی مهران برای حضور در راهپیمایی اربعین عبور کردند.

تردد زایران برای شرکت در راهپیمایی بزرگ اربعین در مرز بین المللی مهران به حدی است که ظرفیت خدمات رسانی در این خروجی تکمیل شده و شماری از زوار نیز به دلیل نبود امکانات جابجایی برای سفر به کربلا در حال برگشت به داخل مرز هستند.

وی گفت: با توجه به کمبود امکانات برای جابجایی این تعداد زائر از سوی طرف عراقی کار انتقال این زائران به شهرهای نجف و کربلا به مشکل روبرو شده است.

وی یادآور شد: تعداد خودروهایی که در آن سوی مرز مهران برای جابجا کردن زوار از سوی مقام های عراقی در نظر گرفته شده بود با نزدیک شدن به اربعین حسینی بطور قابل ملاحظه ای کاهش یافته و تعداد زیادی از زوار به دلیل نبود وسایل نقلیه در حال بازگشت به شهر مهران هستند.

به گزارش ایرنا، مسیرهای منتهی به مهران نیز شاهد ترافیک سنگین خودروهای عبوری است که باعث معطل شدن زوار در این منطقه شده است.

با نزدیک شدن به برگزاری مراسم اربعین حسینی شاهد حضور پرشور مشتاقان و عزاداران سرور و سالار شهیدان در مرزهای ایران با عراق هستیم.

بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر از ابتدای آذر تاکنون از طریق مرزهای مهران ، چزابه و شلمچه برای شرکت در راهپیمایی اربعین به عراق سفر کرده اند

2323

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 389560

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =