مهر نوشت:

بی اطلاعی برخی از شهروندان کرج موجب می شود برخی املاح موجود در آب را آلودگی و هم چنین به طور شایع تر رنگ سفید آب را ناشی از کلر فراوان تلقی کنند در حالی که مسئولان بهداشتی بر استاندارد بودن سختی ها موجود در آب و پایش های تخصصی آب های آشامیدنی اذعان دارند.

این شایعات که ناشی از عدم آگاهی مردم است زمینه را برای شرکت های فروش تصفیه آب فراهم می کند و گاه دیده می شود برخی از شهروندان نیز برای حفظ سلامتی خود نسبت به خرید این دستگاه ها اقدام می کنند.

شهروندی که چندی پیش از یکی از شرکت های فروش تصفیه آب تماسی با منزلش گرفته شده بود گفت: چندی پیش از شرکت فروش دستگاه های تصفیه آب با قیمت مناسب و تخفیف ویژه با منزل ما تماس گرفتند و خانمی که پشت خط تلفن بود به من گفت طبق ابلاغیه ای که به شرکت ما داده شده است آب منطقه شما آلوده است و باید از سیستم های تصفیه استفاده کنید.

او گفت: اپراتور این شرکت یه هیچ وجه حاضر نشد به من بگوید ابلاغیه آلودگی آب از چه نهاد یا سازمانی برای آنها فرستاده شده است و من نیز پیشنهاد وی را مبنی بر خرید سیستم تصفیه رد کردم و در این حالی است که آب منطقه ما مشکلی ندارد.

معصومه جودکی مسئول مرکز بهداشت شماره یک کرج با تاکید بر اینکه مساله آب و سلامت آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است، گفت: اگر سلامت آب مخدوش شود به سرعت ناقل بسیاری از بیماری ها خواهد بود از این رو کارشناسان مرکز بهداشت به صورت استاندارد سلامت آب را از نظر میکروبی، انگلی و شیمیایی مورد بررسی ویژه قرار می دهند.

جودکی با بیان اینکه به مردم اطمینان می دهم آب کرج سالم است، گفت: نمونه برداری و کلر سنجی آب به صورت روزانه حتی در ایام تعطیل نیز انجام می شود و با وجود اینکه آب کرج از منابع مختلفی تامین می شود شهروندان نگران سلامت آب شرب مورد مصرف خود نباشند.

مسئول مرکز بهداشت شماره یک کرج ادامه داد: اگر در مقطعی به دلیل مداخله انسانی آلودگی جزئی ایجاد شود به سرعت با گزارشات از سوی کارشناسان این مشکل حل خواهد شد که میزان این اتفاق در آمار کمتر از یک درصد در کرج است.

جودکی در پاسخ به اینکه رنگ سفید آب شرب ناشی از چه عاملی است، اعلام کرد: متاسفانه به دلیل عدم اگاهی، مردم فکر می کنند رنگ سفید آب ناشی از کلر فراوان در آن است در حالی که استفاده از کلر محدود مجاز دو دهم تا هشت دهم را دارد و مصرف آن کاملا تحت کنترل است.

او گفت: کلر ماده ای بسیار گران است و شرکت آب و فاضلاب به عنوان متولی آب رسانی به مردم به طور قطع بر میزان کلر حساسیت ویژه ای دارد و کارشناسان بهداشت نیز روزانه میزان کلر در آب را سنجش کرده و به مردم اطمینان می دهیم آب کرج سالم است.

مسئول مرکز بهداشت شماره یک کرج گفت: رنگ سفید آب ناشی از میزان اکسیژن موجود در آب است که در اثر تلاطم آب در تصفیه خانه به وجود می آید و هیچ گونه ضرری برای سلامتی ندارد.

جودکی در پایان اعلام کرد: مسئولان مرکز بهداشت ماهانه بیش از دو هزار آزمایش کلر سنجی انجام می دهند که این تعداد آزمایشات بیش از حد استاندارد است.


همچنین غلامرضا رضایی فر مدیر عامل شرکت آبفای استان البرز آلوده بودن آب را تکذیب کرد و گفت: هیچ منبعی جز آزمایشگاه های آبفا و اداره بهداشت برای آلوده بودن آب نمی توانند اظهار نظر کنند و اطمینان می دهیم که آب کرج سالم است.

او ادامه داد: برخی از شهروندان املاح و سختی های موجود در آب را آلودگی اطلاق می کنند که این امر تصوری اشتباه است زیرا تمامی املاح موجود در آب در حد نصاب جهانی مورد استفاده قرار می گیرد و مصرف آن در آب کاملا کنترل شده است.

مدیر عامل شرکت آبفای استان البرز با بیان اینکه برخی از نقاط کرج هنوز تحت پوشش آبفای البرز قرار نگرفته و به صورت خصوصی و محلی اداره می شود، تاکید کرد: تنها 10 منطقه تحت پوشش آبرسانی محلی و خصوصی هستند که در صدد تحت پوشش قرار دادن آنها نیز هستیم.

رضایی فر گفت: در خصوص آلودگی آب برای مردم هیچ جای نگرانی نیست زیرا در تمامی ورودی و خروجی های سیستم آبرسانی پایش های تخصصی انجام میشود و هیچ مشکلی در خصوص آبهای آشامیدنی نداریم.

مدیر عامل شرکت آبفای استان البرز در خصوص دستگاه های تصفیه آب خانگی اعلام کرد: این دستگاه ها داراری فیلتر سرامیکی است و اگر به موقع تعویض نشود نه تنها آب حاصل از آن سالم نیست بلکه خود نیز عامل میکروب زا و سرطان زا است و مورد تایید آبفا نمی باشد و تنها سختی موجود در آب را کاهش می دهند.

او در پایان به شهروندان توصیه کرد: فریب شرکت های فروش دستگاه های تصفیه آب را به بهانه آلودگی آب مناطق مختلف نخورند زیرا اطمینان می دهیم آب کرج سالم و دارای املاح استاندارد مورد نیاز بدن است.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 387716

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    6 3
    سالیان سال آب پاک میخورند، حالا نخورند چیزیشون میشه؟ پس مردم آبادان که الان 35 ساله آب آلوده دارن چی بگن
  • بی نام IR ۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    4 0
    من منطقه گلشهر کرج زندگی می کنم، طعم آب انقدر بده که همیشه مجوریم برای خوردن آب معدنی بخریم. جالبه که اب این منطقه از چاه تامین میشه و اب سد کرج برای تهران میره
  • نادر IR ۰۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۹
    8 0
    آب كرج آلوده نيست، فاجعه است
  • بی نام A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۱
    0 0
    آب پر گچه
  • محمود A1 ۰۲:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۷/۰۵
    0 0
    لطفا به وضعیت آب کرج منطقه 6 رسیدگی کنید بسیار بد بوست و باعث گلو درد اعضای خانواده شده