فارس نوشت:

وزیر بهداشت گفت: اقدام ناقص چند سال پیش برای جمع‌آوری قلیان کار را بدتر کرد. وزارت بهداشت که نمی‌تواند استعمال‌کنندگان قلیان را دستگیر کند. ما نباید مجدداً تحت تأثیر جو قرار بگیریم و کار نمایشی یا احساسی کنیم که وضع بدتر شود.

حسن هاشمی وزیر بهداشت درباره ادامه فعالیت مراکز عرضه قلیان گفت: جمع آوری مراکز عرضه قلیان وظیفه وزارت بهداشت نیست، به بیان دیگر وزارت بهداشت وظیفه انتظامی ندارد؛ وزارت بهداشت اعلام می‌کند و هشدار می دهد که مثلاً 10 درصد مردم سیگار می‌کشند که مضر است و باعث سرطان ریه می‌شود و قلیان صدها برابر مضرتر از سیگار است.

او گفت: ما در وزارت بهداشت باید اطلاع رسانی کنیم، باید مشکلات را بازگو کنیم و هزینه‌هایی که به دولت و مردم تحمیل کند را مطرح کنیم. قانونگذار هم وظیفه خود را انجام داده است و قانونی تصویب کرده است. در قانون ضابطانی همچون نیروی انتظامی و قوه قضائیه برای برخورد با تخلفات تعیین شده است، وزارت بهداشت که نمی‌تواند استعمال کنندگان قلیان را دستگیر کند.

وزیر بهداشت ادامه داد: اخیرا جلسه‌ای «شورای عالی دخانیات کشور» ( ستاد اجرایی قانون کنترل دخانیات) داشت که قرار شد ظرف 3 ماه کارگروهی تشکیل شود و برنامه ریزی کنند و ببینند باید چه اقدامی صورت دهند، که از این زمان 3 ماهه بیش از یک ماه گذشته است.

هاشمی گفت: متاسفانه چند سال پیش یک اقدام ناقصی برای جمع آوری قلیان انجام شد که اگر انجام نمی‌شد بهتر از ناقص انجام شدنش بود.

او ادامه داد: ما نباید مجدداً تحت جو قرار بگیریم و کار نمایشی یا احساسی کنیم که وضع بدتر شود چرا که با اقدام چند سال پیش کار بدتر شد. حال امیدواریم کارگروه ذکر شده کار خود را خوب انجام دهد و گزارشی که به شورای عالی می‌دهد مناسب باشد و افراد حاضر در شورای عالی به صورت هماهنگ با یکدیگر کاری مناسب انجام دهند.

هاشمی گفت:‌ به هر حال درحال حاضر خود مردم باید مراعات کنند و به فکر سلامتی خود باشند و از مصرف قلیان خودداری کنند.

 


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 383789

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۰۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    39 14
    قليان كشيدن هم جرم شد؟! مردم عقل دارن اگه نخوان نمى كشن اينجورى باشه بايد سيگار رو هم جمع كرد!
    • حسین A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      8 0
      بله اما نباید اجازه داد عد ه ای که به فکر سلامت خود نیستند انرا ترویج کنند باید هر کس میخواهد خودکشی تدریجی داشته باشد به قهوه خانه ها برود و انجا خود را تخریب کند نه در پارکها و مقابل چشم کودکان و نوجوانان
    • صادقپور IR ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      6 0
      8 سال دود بنزین پتروشیمی خوردیم چیزیمون نشده قلیان که چیزی نیست
  • بی نام IR ۰۶:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    35 10
    آقا کاری به این قلیونا نداشته باشید بزارید مردم همین تفریح داشته باشن خیلی نگران سلامت جمعه هستید برید 4تا تفریح درست حسابی برا مردم ایجاد کنید گرونم نباشه اونموقع خودبخود قلیونا جمع میشه به تنها سرگرمی مردمم انگولک میکنید....
    • بي نام IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
      10 0
      مگه قليون ارزونه ؟
  • سمناني A1 ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    6 0
    ايول به وزير بهداشت دولت روحاني طرز فكرت مردميه