زمستان گذشته، رییس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نظراتی درباره قلیان بیان کرد که با مخالفت‌های بسیاری مواجه شد. اکنون مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری استان تهران تلویحا با جمع آوری قلیان مخالفت می کند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ موضوع جمع آوری قلیان به دلیل خطراتی که برای سلامت دارد، بسیار پیگیری می شود. حداقل از سوی وزارت بهداشت و نهادهای مرتبط با سلامت به این بهانه با قلیان مخالفت می شود. پلیس هم در مواردی با توجه به طرح های امنیت اخلاقی و اجتماعی، برخوردهایی با رستوران هایی که قلیان عرضه می کردند، داشته است. اما هنوز این برخوردها به نتیجه نرسیده است.

یکی از مخالفان طرح جمع آوری قلیان، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری است. چه اینکه این سازمان سفره خانه های سنتی را به عنوان یکی از جاذبه های گردشگری می شناسد و البته طبق یک رسم نانوشته، یکی از ملزومات سفره خانه های گردشگری،‌ قلیان است. درواقع سفره خانه داران گفته اند حذف قلیان از منوی آنها،‌ موجب کسادی بازارشان می شود. 

با همین نگاه بود که محمدعلی نجفی،‌ رییس پیشین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری با جمع آوری قلیان مخالفت کرد و با انتقادات بسیاری هم مواجه شد. 

این نگاه ظاهرا همچنان در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری وجود دارد. مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری استان تهران درباره طرح جمع آوری قلیان گفت: استعمال قلیان از نظر ما مطلوب و خوشایند نیست اما نباید سخت‌گیری‌ها و حساسیت‌ها را آنقدر بالا ببریم که امر مذکور مشکل ساز شود. اساسا افراط و تفریط امری غیر منطقی و غلط به شمار می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری استانداری تهران، رجبعلی خسرو آبادی همچنین گفت: در بهترین فرودگاه‌های اروپا محفظه‌هایی را در نظر گرفته‌اند تا افراد بمنظور استعمال دخانیات در آن مستقر شوند تا حقوق دیگر شهروندان و عموم مردم که سیگاری نیستند حفظ شود و برای آنها مشکلی ایجاد نشود.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • سمنانی A1 ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۲
    19 5
    بابا دست بدارید خیلی بزرگش کردید.انگار دارن شیشه و کراک سرو میکنن.همه دنیا قلیان را میکشن مگه کشورهای دیگه با قلیون فوتبال بازی میکنن؟؟؟مشکلات دیگه ای نداریم فقط مونده قلیانها؟؟؟
    • بی نام A1 ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۴
      3 2
      موافقم خیلی دارن بزرگش میکنن و در مورد مضراتش بزرگنمایی میشه اگه اینقدر جان مردم واسشون مهمه جلوی تولید پراید رو بگیرن زورشون فقط به قهوه خانه دارن میرسه