فارس نوشت:

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات گفت: اعمال ممنوعیت مصرف دخانیات در کشور به صورت طرحی جامع و مدون در دستورکار قرار گرفت و در لیست جدیدی اماکن عمومی مشخص و نحوه اعمال ممنوعیت استعمال دخانیات برنامه‌ریزی می‌شود.

محمدرضا مسجدی، با اشاره به هر گونه همکاری مبنی بر ممنوعیت استعمال دخانیات در کشور با وزارت بهداشت و ستاد کشوری کنترل دخانیات، گفت: این سازمان مردم نهاد با ابراز خشنودی از فعال شدن ستاد کشوری مبارزه با دخانیات در وزارت بهداشت همکاری خود را با این این وزارتخانه اعلام می کند.

مسجدی گفت: همچنین بر اساس برنامه ریزی های وزارت بهداشت مقرر شد که این سازمان مردم نهاد در رابطه با ماده یک آیین نامه اجرایی قانون جامع کنترل و مبارزه ملی با دخانیات مبنی بر ممنوعیت استعمال دخانیات در اماکن عمومی، سازمانهای غیر دولتی و غیره بر اساس لیستی اماکن را مشخص و نحوه اعمال ممنوعیت استعمال دخانیات را با هماهنگی ستاد کشوری کنترل دخانیات برنامه ریزی کند.

او ادامه داد: با توجه به فرارسیدن ایام عاشورا و ماه محرم الحرام و نیز با قدری تامل در جایگاه و تأثیر عمیق روحانیت در این ایام مقرر شد که سمن جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات با هماهنگی ستاد کشوری کنترل دخانیات برنامه جامعی را برای اماکن، سازمان ها و نهادها در این ایام تهیه کند.

دبیر کل جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات در ایران با اشاره به مولفه مالیات خرده فروشان در ادامه متذکر شد: قرار است گروه کاری در جهت عملیاتی ساختن مالیات بر خرده فروشان با هماهنگی وزارت بهداشت، سایر وزارتخانه ها و سازمانهای ذی ربط تشکیل شود.

مسجدی با اشاره به طرح پاد (پیشگیری استعمال دخانیات در مدارس کشور) که چندین سال است توسط این سازمان برگزار می شود، گفت: قرار است این طرح با هماهنگی واحد آموزش و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، ستاد کشوری کنترل دخانیات و حمایت سازمان آموزش و پرورش نیز به صورت گسترده در سطح کشور اجرا شود.

 


45231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    20 6
    باید قلیان رو نابود کرد.....
  • بی نام A1 ۱۲:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۴
    11 8
    خيلي كار بجايي است. لطفا هر چه زودتر انجام شود. ممنون