۰ نفر
۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۴

ایسنا نوشت:

نرخ تورم روستایی شهریور ماه سال ۱۳۹۳ با کاهش ۲.۴ درصدی به رقم ۲۰.۹ درصد رسید.

شاخص کل قیمت کالاها و خدمات مصرفی خانوارهای روستایی کشور در شهریور ماه سال جاری عدد ۲۰۴.۳ را نشان می دهد که نسبت به ماه قبل ۰.۹ درصد افزایش داشته است.

براساس این گزارش افزایش شاخص کل نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۲.۳ درصد است که نسبت به تورم نقطه به نقطه ماه گذشته که رقم ۱۲.۷ درصد بود به مقدار ۰.۴ درصد کاهش یافته است.

همچنین درصد تغییرات شاخص کل در ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ماه سال جاری (نرخ تورم روستایی) نسبت به دوره مشابه سال قبل ۲۰.۹ درصد است که نسبت به تورم روستایی مرداد ماه ۲.۴ درصد کاهش داشته است.

بر همین اساس شاخص گروه عمده «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌‌ها و دخانیات» در این ماه به رقم ۲۲۳.۶ رسید که نسبت به ماه قبل افزایش ۱.۱ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین شاخص گروه اصلی «خوراکی‌ها» در شهریور ماه به عدد ۲۲۰ رسید که شاخص این گروه نیز نسبت به مرداد ماه افزایش ۱.۱ درصدی داشته است.

براساس این گزارش شاخص این گروه نسبت به ماه مشابه سال قبل ۷.۱ درصد افزایش داشته و بر همین اساس نرخ تورم ۱۲ ماهه گروه خوراکی‌ها ۲۰.۳ درصد است.

از سوی دیگر شاخص گروه عمده این «خوراکی‌ها، آشامیدنی‌‌ها و دخانیات» نسبت به ماه مشابه سال قبل افزایش ۷ درصدی داشته و تورم ۱۲ ماهه آن نیز در شهریور ماه ۲۰.۲ درصد است که نسبت به تورم مرداد ماه ۰.۳ درصد کاهش یافته است.

براساس این گزارش شاخص گروه عمده کالاهای غیر خوراکی و خدمات در شهریور ماه سال جاری به رقم ۱۹۱.۴ رسیده است که نسبت به ماه گذشته ۰.۸ درصد افزایش داشته است.

میزان افزایش شاخص این گروه نسبت به ماه مشابه سال قبل (تورم نقطه به نقطه) ۱۶.۹ درصد و نرخ تورم ۱۲ ماهه منتهی به شهریور ماه سال ۱۳۹۳ نسبت به دوره مشابه سال قبل در این گروه ۲۱.۶ درصد است که نسبت به تورم مرداد ماه این گروه ۱.۵ درصد کاهش یافته است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =