فارس نوشت:

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۴ را ۱.۵ درصد و نرخ تورم را ۱۹.۸ درصد و نرخ بیکاری را ۱۱.۶ درصد برآورد کرد.

صندوق بین‌المللی پول در جدیدترین گزارش خود از سلسله گزارش‌های «چشم‌انداز اقتصاد جهانی»، رشد اقتصادی ایران برای سال جاری میلادی را ۱.۵ درصد پیش‌بینی کرده است. رشد اقتصادی ایران در سال گذشته منفی ۱.۹ درصد اعلام شده بود.

بر اساس گزارش جدید این نهاد بین‌المللی، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۱۵ نیز با رشد روبرو خواهد بود و به ۲.۲ درصد خواهد رسید.

صندوق بین‌المللی پول در ادامه گزارش خود، نرخ تورم ایران در سال جاری میلادی را ۱۹.۸ درصد پیش‌بینی کرده است؛ برآورد این نهاد بین‌المللی از نرخ تورم ایران در سال گذشته برابر با ۳۴.۷ درصد و برای سال ۲۰۱۵ برابر با ۲۰ درصد است.

بر اساس این گزارش، نرخ بیکاری در سال ۲۰۱۴ به ۱۱.۶ درصد خواهد رسید، اما در سال ۲۰۱۵ افزایش می‌یابد و به ۱۲.۲ درصد خواهد رسید. این رقم در سال گذشته ۱۰.۴ درصد برآورد شده بود.

تراز حساب‌های جاری ایران در سال ۲۰۱۴ بالغ بر ۴.۲ درصد تولید ناخالص داخلی پیش‌بینی شده که این رقم برای سال ۲۰۱۳ برابر با ۷.۵ درصد تولید ناخالص داخلی بوده است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =