نسیم نوشت:

وزیر امور اقتصاد و دارایی به زودی طرح دریافت کارمزد از کارت‌خوان‌های فروشگاهی در شورای پول و اعتبار مطرح می‌شود، گفت: در حوزه خودروسازی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

علی طیب‌نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی امروز در حاشیه مراسم رونمایی از سامانه جامع گمرکی در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی در مورد طرح دریافت کارمزد از کارتخوان‌های فروشگاهی گفت:‌ این طرح هنوز در شورای پول و اعتبار مطرح نشده، اما به زودی مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وزیر امور اقتصاد و دارایی با اشاره به سامانه امور گمرکی گفت: این سامانه موجب می‌شود که هزینه واردکنندگان و صادرکنندگان به شدت کاهش یابد و در بهبود فضای کسب و کار نقش مثبتی دارد.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی براینکه رشد اقتصادی سه ماهه برای مردم ملموس نیست، گفت: بررسی آمار بخش‌های مختلف حاکی از این است که بیشتر بخش‌های اقتصادی رشد داشته و تنها برخی صنایع هنوز رشد منفی دارند، اما مجموع عملکرد رشد مثبت را نشان می‌دهد.

طیب‌نیا ادامه داد: معنای رشد این نیست که تولید به حد و میزان سال ۹۰ رسیده، اما در مجموع در بهار امسال نسبت به بهار ۹۲ معادل ۴.۶ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

وزیر امور اقتصاد و دارایی اضافه کرد: برای نمونه در حوزه خودروسازی نسبت به دوره مشابه سال قبل ۸۰ درصد افزایش تولید داشته‌ایم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 379459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    3 1
    در مورد کارتخوانها چون بحث گرفتن پوله سریع مطرح می شه. مگرنه بحث کاهش بود مثل ماجرای قیمت ماشین مطرح نمی شد
  • سیا IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    3 1
    آقا چقدر کم دارید بگویید مردم از جیبشان به حسابتان بریزند، شما هم اینقدر از وقت مفید کشور را برای فکر کردن جهت تامین کمبود نقدینگی از مردم با ابدا راه ها و روشهای جدید کلا...برداری از بین نبرید.
  • مهرداد محمودی A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۶
    5 1
    بابا احمدی نژاد اگر درجای چیزی را گران میکرد در بخشی دیگر جبران میکرد.. ینی چی دریافت کارمزد از کارتخوان ها.؟ برای موجودی گیری هم که دستمزد میگیرید.. یک باره برای نفس کشیدن هم مالیات و دستمزد بگیرید خلاص... کمر مردم زیر بار گرانی و مخصوصآ رکود دولا شده مشکلات و فساد دولت قبل را مردم بینوا نباید بدهند که.
  • بی نام A1 ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 1
    یعنی می خوام پول خودمو خرج کنم باید به اقایون پول زور بدم. خجالت داره. باید از مراجع عظام تقلید پرسید که آیا این کارها حرام است یا خیر.
  • علیرضا IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    0 1
    من اگر کارمزد بگیرن پول نقد حمل میکنم هم راحتره هم کارمزد نمیدم پس چرا سودی که از انباشت پول در بانکها به جیبشون میره رو حساب نمیکنند حالا چشم طمع به تراکنش خرید دارند مگر چند سال قبل برای کاهش مصرف کاغذ کارت بانکی را تبلیغ نمیکردند آیا صرفه جویی که در مصرف کاغذ به دست میاد را حساب نمیکنند بابا صد رحمت به احمدی نژاد