نسیم آنلاین نوشت:

وزیر ارشاد در جشن روز ملی سینما گفت: این روز از سال ۹۴ رسما به تقویم کشور باز می‌گردد؛ زیرساخت‌های سینما درحال تقویت است و سالن‌سازی با برنامه مدون دنبال شده و شاهد بازسازی و ترمیم سالن‌های فرسوده هستیم

جشن روز ملی سینما شب گذشته با حضور "علی جنتی" وزیر ارشاد، "حجت الله ایوبی" رئیس سازمان سینمایی، "محمد مهدی عسگرپور" مدیر عامل خانه سینما، "فرهاد توحیدی" رئیس هیات مدیره خانه سینما و جمعی از هنرمندان در هتل استقلال پارسیان برگزار شد.
علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در سخنانی گفت: روز ملی سینما و روز بازگشایی خانه سینما را تبریک عرض می کنم. خوشحالم که با تصویب شورای فرهنگ عمومی باردیگر روز سینما در تقویم سالانه کشور جای گرفت.
او گفت: یک سال گذشته با طوفان آغاز شد ولی با همدلی و یک رنگی به آرامش رسیدیم. تجربه یک سال قبل نشان داد که با اعتماد و احترام متقابل بسیاری از گره ها گشودنی است.

جنتی ادامه داد: سال گذشته در این روزها بود که بسیاری از سینماها بسته شدند و هیچ روزنه امیدی برای بهبود وضعیت سینما دیده نمی‌شد. اما امسال 30 سالن جدید افتتاح شده و 80 سال دیگر در حال ساخت است. حضور بخش خصوصی در این عرصه بسیار دلگرم کننده است.
وزیر ارشاد گفت: با کمک و مساعدت "حجت الاسلام شاهمرادی" رییس شورای فرهنگ عمومی قطعا در سال 94 شاهد بازگشت روز ملی سینما به تقویم خواهیم بود.
او گفت: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده زیرساخت های سینما در حال تقویت است و سالن سازی با برنامه ریزی درست و مدون دنبال شده و شاهد بازسازی سالن‌های فرسوده ترمیم آنها خواهیم بود.

جنتی یادآور شد: شعار سینمای امید بسیار پسندیده است و بر اساس آن فیلم هایی هم در دست تولید و ساخت است. همچنین شعار من هم از ابتدا شعار اقتصاد فرهنگ و هنر بوده و خوشحال هستم که این امر در حوزه سینما در شرف تحقق است.
وزیر ارشاد ادامه داد: یکی از اولویت‌های وزارت فرهنگ و ارشاد به‌ روز رسانی سالن‌های سینما است. در حقیقت گسترش سالن‌های سینما در تمام شهرهای کشور، تدوین طرح تأسیس "مدرسه عالی سینما" و اجرای طرح "سینما سلام" برای گسترش حضور مردم در سینماها بسیار مؤثر بوده است.

او گفت: از جمله کارهایی که در یک سال اخیر انجام شده می توانیم به چابک ‌سازی سازمان سینمایی، استفاده از صنعت سینما و نگاه باز نسبت به اعطای مجوز نمایش فیلم‌های سینمایی اشاره کنیم.
جنتی در پایان گفت: در دوره مدیریت جدید سینما تلاش می کنیم که فیلم‌نامه‌هایی تصویب شود تا بتوانیم به آنها در زمان نمایش پروانه اکران دهیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 375068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =