معاون پرستاری وزارت بهداشت با هدف معرفی طرح «نهضت توسعه و تعالی مراقبت و پرستاری در نظام سلامت کشور» و همچنین بررسی وضعیت پرستاری مراکز درمانی قم و آگاهی از مشکلات این حوزه امروز به قم سفر کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، محمد میرزابیگی با حضور در جمع نمایندگان جامعه پرستاری استان قم و استماع پیشنهادها و مشکلات کادر پرستاری استان، ضمن پاسخگویی به سوالات و مشکلات حضار، به تشریح برنامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در خصوص رفع کمبودهای نیروی پرستاری و تامین انتظارات این قشر پرتلاش حوزه سلامت پرداخت.

وی در این نشست گفت: اگر تغییراتی در نحوه اجرای برنامه‌ها صورت گرفته دلیل بر تغییر هدف نیست بلکه تغییر در مسیر و شیوه انجام امور است تا در دستیابی به اهداف موفقیت بیشتری حاصل شود.

رئیس سازمان نظام پرستاری کشور در خصوص مسائل و مشکلاتی که از جانب پرستاران مطرح می‌شود، تصریح کرد: من هم از جمع پرستاران هستم و تقریبا 16 سال به انجام خدمات پرستاری و بالینی مشغول بودم و با مشکلات و کمبودهای کار پرستاری آشنا هستم ولی مهم این است که ابتدا مشکلات سطح بندی و اولویت بندی شوند و سپس به ترتیب اهمیت و سیاستها و با توجه به منابع و اعتبارات، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گیرد تا منجر به نتیجه شود.

میرزابیگی در ادامه افزود: بخشی از مسائل در سطح دانشگاه و مراکر درمانی قابل حل هستند و برخی منوط به تمامی کارمندان دولت در سراسر کشور است و تنها مربوط به یک رده شغلی نمی‌شوند.

معاون پرستاری وزارت بهداشت در خصوص نحوه تخصیص نیروی پرستاری به مراکز درمانی گفت: دیگر از روش محاسباتی نسبت پرستار به تخت استفاده نمی‌شود و به جای آن از فرمول نسبت پرستار به بیمار استفاده می‌شود که در حال حاضر به دنبال تعریف استانداردی برای این روش متناسب با ساختار بیمارستانها و با توجه به ویژگی‌های کشور و منابع و مصالح آن هستیم.

وی در ادامه به معرفی طرح نهضت توسعه و تعالي مراقبت و پرستاري درنظام سلامت کشور و چالش‌ها، رویکردها، الزامات و اقتضائات آن در افق آینده پرداخت و بر حرکت از پرستاری سنتی به سوی پرستاری حرفه‌ای و فراحرفه‌ای تاکید کرد.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =