مهر نوشت:

رئیس هیئت مدیره نظام پرستاری تهران نسبت به برنامه‌های وزارت بهداشت برای توزیع نامناسب منابع هدفمندی یارانه‌ها در حوزه سلامت، انتقاد کرد.

یعقوب قدسیان در این نامه اعتراضی، عنوان داشته است: نمایندگان مجلس شورای اسلامی هوشیار باشند و به وظایف نظارتی، شرعی و تعهد به مردم عمل کنند. لطفا پیگیری کنید بیت‌المال که تحت عنوان درآمد ناشی از هدفمندی یارانه‌ها به وزارت بهداشت تخصیص داده شده چه مسیری را طی می‌کند.

دکتر پزشکیان وزیر اسبق وزارت بهداشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس بارها اعلام کرده‌ که ما قانون داریم ولی مجری قانون کوتاهی می‌کند. و در پایان دوره وزارت خود اعلام کرده‌ من حضور اعضای هیئت علمی را از 15 دقیقه به 25 دقیقه افزایش دادم.

چرا اکنون می‌خواهند هزینه کنند پزشکان در بیمارستانها و مناطق محروم حضور بیشتری داشته باشند؟ مگر قانون برای حضور آنها نداشته‌ایم؟ مگر طرح خدمت در مناطق محروم برای پزشکان نداریم؟ چرا به جای اجرای قوانین به باج‌خواهی این قشر 7 درصدی نظام سلامت پاسخ می‌دهید؟ و با قانون‌ گریزان برخورد نمی کنید؟ چرا ابتدا مردم و بعد کارکنان نظام سلامت از سهم هدفمندی یارانه‌ها کمترین بهره‌ را می‌برند؟ علاج واقعه قبل از وقوع باید کرد؟ معاون پرستاری وزارت بهداشت همچون گذشته مدافع حقوق پرستاران باشد و آرامش حاکم بر جامعه پرستاری را حفظ کند تا مردم نیز از این آرامش بهره‌مند شوند.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 351880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 17
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رضا A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    51 31
    یعقوب جان اگه با چوب و چماق پزشکان در مناطق محروم کار می کردند که در دولت گذشته این کار عملی می شد؟ چرا شما ناراحتید که به پزشکان مناطق محروم مشوق های خوبی داده بشه و حضور آنها با انگیزه بهتری صورت بگیره؟ در ضمن اگر از بیمارستانی این 7 را حذف کنید اونجا کارش بهتر میشه اصلا معطل نکنید و از همین تهران شروعش کنید. درمانگاه ها و اتاق عمل ها و بخش ها را همه شو بدین اون 93 باقیمانده بچراخانند
    • علی A1 ۱۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
      40 35
      کل جهان از توسعه یافته تا جهان سومی از کشورهای عربی و ترکیه گرفته تا آمریکا و اروپا را در نظر بگیرین ببین اون 7درصد انجا چقدر کار می کنند و چقدر تفاوت با بقیه دارن هیچ جا مثل ایران پزشک سالار نیست به ناحق ایران فقط بهشت پزشکاس .درامد یه پزشک رو کافیه با بهترین اساتید دانشگاههای صنعتی شریف و ... مقایسه کنین ببین آیا فقط اینا توی این مملکت درس خودن و زمت می کشن ؟ تفاوت دستمزد دو برابر نه 4 برابر ولی نه دیگه بیست و سی برابر .....
  • بی نام IR ۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    51 36
    اون 7 اگه نباشن كه شما 93 ايها بايد بشينين با مريض ها، دور همي تخمه بشكونين يا بالاي سر مريض تصادفي عزاداري كنين.. بهتره به قشري كه همكارتون هستند و موظفين دستوراتشون رو تو بيمارستانها اجرا كنين احترام بذارين.. با دادن مشوق به پزشكها، مناطق محروم ميتونه از وجودشون استفاده كنه..
    • بی نام A1 ۱۰:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
      37 29
      عزیزم اگه خوب چشماتونو وا کنین و یه ذره انصافم داشته باشین میبینین که بیشتر کارای شما 7درصدیارو ما پرستارا انجام میدیم و شما بعدا پرونده رو مهر میکنین و پولشو میگیرین وتازه زیر میزیماز خونواده بیمارای بیچاره میگیرین.اگه بخواید براتون لیست کارایی رو که قانونا شما 7درصدیا باید انجام بدید ولی انجام نمیدید و ما پرستارا انجام میدیم رو برات میارم.بیمارستان هم که یک محیط بسته است و یک جای تخصصی که هیچکس نمیدونه اونجا چه خبره.و جالبه که مردمم فکر میکنن پزشک بطورمداوم بالای سرمریضشونه و بهش سر میزنه.نمونه ی کوچیکش ای سی یوهای جراحی قلبه که بیمار بعداز عمل به بخش ویژه اورده میشه و در هم بسته میشه و پزشک جراح عزیز هم که 20ملیونو گرفته میره تو خونه اش و این پرستارای بیچاره هستن که باید بیمارو مدیریت کنن
  • بی نام A1 ۰۸:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    40 21
    من پيشنهاد مى كنم كل كار مناطق محروم به همون ٩٣ درصد سپرده بشه تا به حقوقشون برسن اخه اگه پزشكها تو مناطق محروم از منفعتى بهره مند بشن اسمش باجه ولى مال بقيه حقه
  • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    34 26
    واقعا گل گفتين از اين مملكت پزشك سالار انتظاري جز اين نميشه داشت
    • بی نام IR ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      20 12
      متاسفانه مملکت ما واقعا پزشک سالار است. به معنای واقعی واژه.
  • بی نام IR ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    19 20
    نصف كنين هم به پزشكان محترم باج بدين و هم به پرستاراي زحمت كش
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
    17 2
    نظام پرداخت را با نظر نمایندگان ذینفعان تدوین کنید. حداقل نظراتشان را بشنوید.
  • بی نام A1 ۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
    43 32
    آقایه خورده درس بیشتر میخوندی تا اینقدر کفری نشی . عزیزم هر وقت توسن 30 سالگی با زن و بچه رفتی توی روستا کار کردی اظهار نظر کن.
    • امید A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
      31 27
      احسنت. پرستار های محترم بدونن مهر اونا مسئولیتی نداره . در صورتی که مهر پزشک پای یه اودر مسئولیت در حدود دیه 200 ملیون تومنی براشون داره . میزان درامد بسته به میزان مسئولیتی که فرد قبول میکنه .
    • بی نام A1 ۱۳:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
      32 26
      اولا که پرستارها هم به اندازه ی خودشون باید دیه پرداخت کنن و در صورت قصور هیچ کس از ماحمایت نمیکنه در حالیکه شما پزشکارو هیچکس حریفتون نمیشه که محکومتون کنه
    • بی نام IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۲
      32 31
      اتفاقا ماهم اگه سهميه داشتيم حتما پزشكي قبول ميشديم .
  • بی نام IR ۰۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
    35 26
    سلام لازم است به اطلاع جناب وزير محترم رسانده شود كه ما پرستاران فقط حقوق حقه خود را ميخواهيم كه سالهاست توسط جامعه ي پزشكي غصب شده و ميشود. چرا بايد پزشكان بعداز جراحي بيمار را رها كنند و بروند و بيمار را به دست پرستار بسپارند تا تمام كارهاي بيمار را انجام دهد و خودشان فقط بصورت تلفني جوياي احوال بيمارشان باشند انهم درحاليكه 20 تا 50 مليون تومان بابت جراحي قلب از بيمار ميگيرند و به پرستار نگون بخت فقط 150هزارتومان انهم به كل كادر پرستاري بخش اي سي يو جراحي قلب به ازاي هر عمل جراحي داده ميشود. ايا اين زياده خواهيست كه پزشكي كه 50 مليون تومان از بيمار گرفته خودش بر بالين بيمار بنشيند و كارهاي فوق تخصصي پزشكي را به پرستار واگذار نكند؟؟؟؟؟؟؟؟؟
    • بی نام IR ۱۸:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۹
      25 31
      شما توقع داری یک پرستار که 4سال درس خونده با یک پزشک که 12سال تو دانشگاه درس خونده یکسال پول بگیرند. خوب اگه اون کارها رو هم خودشون انجام بدن پس پرستار واسه چی می خوان؟
    • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
      36 11
      کسی نگفته که یکسان بگیرند فقط 300 برابری نباشه یکی بگیره 50ملیون و یکی دیگه 150000 تومن
  • حمید A1 ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۸
    10 2
    بار سنگسن این طرح بر شانه های نحیف پرستارانه. کسی با پرداختی پزشکا مشکل نداره که هرچند اون هم تا این خد خیلی زیاده ولی احقاق حق پرستاران خواسته ماست. ما میخوام با ما هم به عدالت رفتار بشه . همین... چیز زیادیه؟