افی بریست پس از 118 سال با مرگ مورگان به تهران رسید

رمان «مرگ مورگان» نوشته آن تایلر با ترجمه کیهان بهمنی و رمان مشهور «افی بریست» نوشته تئودور فونتانه با ترجمه ابوذر آهنگر از سوی انتشارات افراز منتشر شد.

به گزارش خبرآنلاین، «افی بریست» یک داستان آلمانی است شامل 36 فصل که در کنار بخش‌هایی با عنوان درباره تئودور فونتانه، تأثیر او بر دیگر نویسندگان، آثار داستانی و تحقیقی، افی بریست و جایزه ادبی فونتانه به چاپ رسیده است.

رمان بلند افی بریست، که نخستین بار در سال 1896 منتشر شده، شاهکار ادبیات واقع‌گرایی آلمان که از روی سرگذشتی حقیقی به‌نگارش درآمده، هم‌ردیف رمان بزرگ «مادام بواری» شاهکار گوستاوفلوبر، نویسنده بزرگ فرانسوی، قلمداد می شود و تا کنون سرمشق بسیاری از نویسندگان از جمله گونترگراس و توماس مان بوده است و داستان آن در مورد زندگی دختر جوانی به نام افی است که در نوجوانی به همسری مردی میانسال و مشکوک به نام گرت در می آید و در آخر پس از جدایی اندوهبار از شوهر، در جوانی می‌میرد. توماس مان درباره‌ این کتاب گفته است: «اگر کسی بخواهد فقط شش جلد رمان در کتابخانه‌اش نگه دارد، یکی از آن‌ها باید «افی بریست» باشد.»

این کتاب در 400 صفحه و با بهای 24 هزار تومان روانه بازار کتاب شده است.

همچنین این ناشر، رمان «مرگ مورگان» نوشته آن تایلر را با ترجمه کیهان بهمنی روانه بازار کتاب کرد. این کتاب داستان مورگان گاور را روایت می‌کند که در فروشگاه ابزار کالن در بالتیمور شمالی کار می‌کند. او هفت دختر و همسری خوش‌قلب دارد، اما هنگامی که پا به دوران خاکستری میان‌سالی می‌گذارد فضای خانواده‌اش را روزبه‌روز کسالت‌بارتر می‌یابد. پس از مدتی مورگان با زوج جوانی آشنا می شود که شرایط مناسبی ندارد و هر سه در می‌یابند که قلب هیچ‌کسی در امان نیست...

آن تایلر رمان نویس آمریکایی و برنده ی جایزه پولیتزر، همسر تقی مدرسی، روان‌پزشک و نویسنده‌ی فقید ایرانی است. او از چهره‌های جدی ادبیات داستانی امروز امریکا محسوب می‌شود. اکثر داستان‌هایش در میان اقشار متوسط جامعه می‌گذرد و رازها، جاه‌طلبی‌ها، رویاها و بحران‌هایشان را به‌تصویر می‌کشد. او تا کنون بارها نامزد جوایز معتبر متعددی از قبیل پولیتزر، پن/فاکنر، اورنج و... شده و در تازه‌ترین مورد در سال 2011 برای آخرین رمانش، «قطب‌نمای نوح»، نامزد جایزه معتبر بوکر شده است.

انتشارات افراز همچنین از این نویسنده رمان‌های «وقتی بزرگ بودیم» و «حفره‌ای تا امریکا» را منتشر کرده است.

این رمان در 470 صفحه و با قیمت 10800 تومان منتشر شده است.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =