حرف و حدیث‌ها درباره استوری همایون شجریان/ «مزخرفات» نه تنها کم نشد، زیاد هم شد

یک روزنامه‌نگار نوشت: «اتفاقا آدم‌هایی در حد و اندازه‌ی آن‌ها، که به درست یا غلط جایگاهی میان مردم و صاحبِ صدا و تریبونی در میان افکار عمومی هستند، خودشان و نوشته‌های‌شان و مواضع‌شان «مهم» است و باید درباره‌ی آن حرف زد.»

به گزارش خبرآنلاین،‌ همایون شجریان، خواننده سرشناس ایرانی، بامداد امروز بجای آب، نفت روی آتش شبکه‌های اجتماعی ریخت و شد آنچه که نباید می‌شد.

او که از شایعات اخیر درباره رابطه خودش و سحر دولتشاهی گویا صبرش خسته شده بود، در متنی به همه این شایعات به عنوان «مزخرفاتی» اشاره و تلویحی همه را رد کرد.

اما اگر تا امروز شایعات و حرف و حدیث‌ها درباره زندگی خصوصی همایون شجریان در بخش کوچکی از شبکه‌های اجتماعی جا داشت، امروز همه سهم شایعه و شوخی و خنده و لودگی و نصیحت و توصیه و تاسف و ... را پر کرد.

چرا مهم است که چهره‌ها در شبکه‌های اجتماعی چه می‌نویسند؟/ «همایون این چه کاری بود!»

نگاه برخی از کاربران هم این بود که در این مواقع،‌ چهره‌ها باید از مدیر و مشاور رسانه‌ای بهره ببرند تا چنین اشتباهاتی پیش نیاید،‌برخی هم پا را فراتر گذاشته و معتقد بودند که اصلا ادبیات همایون شجریان برعکس پدرش همین است. برخی حق دادند که همایون شجریان این میان واقعا کاسه صبرش لبریز شود و به سیم آخر بزند.

جستجوی نام همایون شجریان در شبکه‌های اجتماعی شما را با هزاران هزار نقد و تحلیل روبه‌رو می‌کند،‌اما شاید همه چیز به جمله یکی از کاربران ختم شود که « همایون این چه کاری بود که کردی؟»

درواقع همین حالا برخی از کاربران معتقدند که برداشت درست از این پست جدایی این دو نفر است و برخی مخالف این برداشت هستند و دوقطبی‌های زیادی هم این وسط بوجود آمده است.

در همین خصوص پژمان موسوی، روزنامه‌نگار در صفحه اینستاگرامش نوشت: «نه زندگی‌ خصوصی همایون شجریان و سحر دولتشاهی مهم است نه فکر می‌کنم به کسی ربطی دارد چه کسی با چه کسی رابطه دارد یا ندارد، یا چرا داشته، یا نداشته. آن‌قدر این کشور «مسئله» دارد که وقتی برای پرداختن به این حاشیه‌ها نیست. ولی وقتی فردی در جایگاهِ همایونِ شجریان خودش با دستِ خودش محتوایی درباره‌ی جدایی از پارتنرِ خود منتشر می‌کند، و در آن از الفاظی استفاده می‌کند که زیبنده‌ی او و جایگاه‌اش نیست، نوشتن از آن موضوع، دیگر معنای سابق را ندارد و اتفاقا مسئله‌ای است که باید درباره‌ی آن نوشت.

این، نه از سرِ بیکاری است، نه پرداختن به محتوایی زرد نه سَرَک کشیدن به زندگی خصوصی دیگران. اتفاقا آدم‌هایی در حد و اندازه‌ی آن‌ها، که به درست یا غلط جایگاهی میان مردم و صاحبِ صدا و تریبونی در میان افکار عمومی هستند، خودشان و نوشته‌های‌شان و مواضع‌شان «مهم» است و باید درباره‌ی آن حرف زد. شخصا من و شما می‌توانیم صدا یا شخصیتِ همایون شجریان را دوست داشته باشیم یا نداشته باشیم، ولی او همایون شجریان است، یکی از سرمایه‌های فرهنگی و هنری ایران. اگر حتی درباره‌ی کسی چون او و حرف‌ها و نوشته‌هایش هم نتوان نوشت پس درباره‌ی چه کسی می‌توان نوشت؟»

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 1906696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 12
  • نظرات در صف انتشار: 12
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۲۰:۲۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    حالا مثلا” نوشتید به چه چیزی دست یافتید؟
  • IR ۲۳:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    ازبس ملت فضولند اعصاب وابرویی برای طرف نذاشتید میخواین بیاد بگه قربان روی ماهتان معلومه که مینوسه خسته شدم ازدست مزخرفاتتان ...شمابودید تو این شرایط ادیبانه حرف میزدید؟
  • حرف حق IR ۲۳:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۵
    این خاصیت مردم ماست تا ابد حرف مفت
  • زن IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    آخه به شما چه زندگی خصوصی دیگران فضول تو مملکت زیاد شده . آقای شجریان آنان که قدر گوهر باید بدانند میدانند این چیزها باعث درخشش بیشتر شما میشه نگران نباشید
  • IR ۰۰:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    ایران شده شبیه سیرک و ماهم دلقک های آن سیرک هستیم 😔همه چرت و پرت گو و تنبل ، دروغگو و فضول و انگل
  • افشین IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    مگه داستان چی بوده؟؟ عزیزان هنرمند از هم خسته شدن و رفتن دنبال تنوع بعدی؟؟ احتمالا همینه‌
  • هموطن IR ۰۰:۵۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    79 11
    از دست بعضی از این آدم های بی فکر و منطق جز نوشتن نا نوشته ها و گفتن حرف های که به من وشماها مربوط نمیشه این بزرگوار کار دیگر میتواند انجام دهد .....
  • خیر خوا IR ۰۰:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    89 23
    به دنبال یک سیخ گوشت باش خر بزه آب است زرنگ . تورو چه به همایون نون شب نداری حرف میزنی بچه
  • IR ۰۰:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    صبر ما هم خسته شد که سلبریتی ها امروز عاشق میشن و فردا فارغ
  • IR ۰۱:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    الکی به ملت خودتون انگ نچسبونید همه جای دنیا همینه
  • المیرا IR ۰۱:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    116 5
    حتی ما هم خسته شدیم از شنیدنه این چرندیاتی که میسازن...
  • حسن IR ۰۲:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۶
    138 1
    یواش یواش هر عزیزی که حریم خصوصی برایش معنی داره و هنوز به واژه آبرو اعتقاد داره باید تکلیف خودش را با واژه فضای مجازی مشخص و مرزی برای آن قائل شود.