الآن که این یادداشت را می نویسم دو روز از روز خبرنگار می گذرد و تقریبا تبریکات خشک و خالی و بدون فایده این روز تمام شده و دوباره همه یادشان رفته است که جایگاه والای خبرنگار را به هم متذکر بشوند.

* ديروز در جلسه دبيران تحريريه خودمان نشسته بوديم و همکاران درحال گفتن سوژه هاي خود بودند. يکي از روغن پالم گفت، ديگري از هرمن هايي که در مرغ و گوشت مي زنند. يکي از مشکلات هنرمندان مي گفت و ديگري از بسته اقتصادي جديد دولت که شايد فرجي در وضعيت مسکن ما ايجاد کند. خدا را شکر که فرصت صحبت کردن به من نرسيد تا از دعواهاي سياسي جناح ها بگويم.  اين خلاصه سوژه هاي همکارانم بود.

*در ذهن خودم مي گفتم اگر وضعيت اين چنين است که ما مي بينيم و مي شنويم و مخابره مي کنيم ، پس ابر و باد و مه و خورشيد و فلک در کارند تا نشود يک نفس آسوده بکشيم.

*پاي درد دل همکاران من که بنشينيد از سختي کار مي گويند. از اينکه از صبح تا شب بدوي دنبال سوژه اي، به هزار نفر زنگ بزني و توهين بشنوي آخر سر هم که مي نويسي خودت بايد آنقدر بالا و پايين مطلبت را بزني که قابل انتشار بشود. آن هايي هم که خيلي دغدغه کارشان و رسالت خبررساني شان را داشته باشند بايد منتظر هزينه اش هم باشند.

*در هر صنفي و هر پيشه آدم با انصاف و آدم بي انصاف پيدا مي شود. در ميان خبرنگاران هم هستند کساني که خيلي به دنبال رسالت خبررساني نيستند و گزارش هايي که مي نويسند بيشتر شبيه تيزر هاي تبليغاتي است. با اين وجود با اطميان خاطر مي گويم که هيچ آدم عاقلي براي پولدار شدن خبرنگار نمي شود. حتما بايد دلت غني شده باشد که قلم به دست بگيري.

جمع بندي موارد بالا : خبرنگاران آدم هاي عاشقي هستند که چشمشان عادت کرده است که ناملايمات را ببينند و نشان همه بدهند. به همين خاطر است که خيلي ها ما خبرنگاران را دوست ندارند و چشم ديدنمان را ندارند. ما حکم آيينه اي را داريم که سعي مي کنيم نقش جامعه مان را راست نشان دهيم و تا کنون هزار بار شکسته ايم. خلاصه تر اينکه: ابر و باد و مه و خورشيد و فلک در کارند که اين آينه را بشکنند.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۳:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    13 1
    همه چیمون بهم میاد. خصوصا خبرنگارانمون. یه مشت آدم بی حال و بی برنامه و راحت طلب که اصلا حال کندوکاو و تحقیق و پژوهش و "خبرنگاری" ندارن فقط دنبال کپی پیست هستن. گاهی حال تایپ کردن هم ندارن. تمام مقالات و مطالب شون سطحی، ناقص و فاقد اطلاعات کافی و ضروری هست. حتی ابزار اصلی کارشون، زبان فارسی رو درست بلد نیستن.شجاعت و شهامت ندارن فقط نگرش عوام پسندانه در دایره نوشتارشون میگنجه.// خبرنگارهای واقعی دنیا گاهی چند ماه برای یک مطلب کار و تحقیق انجام میدن. هزار جا میرن و میان. خبرنگاران ایرانی در عرض نیم ساعت از پشت کامپیوتر یه خبر درست میکنن و زارت با کلی غلط غلوط املایی و نگارشی میزارن رو سایت.