وزیر بهداشت گفت: پزشکان و خبرنگاران هردو قسم خورده اند از مردم محافظت کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم تجلیل از خبرنگاران حوزه سلامت گفت: ما پزشکان و شما خبرنگاران هر دو قسم خورده‌ایم؛ ما در حفاظت از جان بیماران و شما در حفاظت از روان مردم. امیدوارم خدا توفیق عطا کند تا قسم خود را نشکنیم.

وی همچنین گفت: حدود یک هفته آینده یک سال از عمر کاری ما می‌گذرد؛ زمان چه با سرعت گذشت و سه سال دیگر برای خدمت فرصت باقی است. افسوس از اینکه اگر همت و همدلی بیشتری وجود داشت، کارهای بیشتری می‌توانستیم انجام دهیم و اکنون مشکلات کمتری به چشم می‌آمدند.با وجود تمام تلاش‌های صورت گرفته اما مردم هنوز مشکلات زیادی دارند، وظیفه ماست که بر مشکلات چشم نبندیم. مشکل آن است که مسئولان در ابتدای فعالیتشان نکته‌بین هستند اما با گذشت زمان تصور می‌کنند که گره‌های زیادی را گشوده‌اند در حالی که هنوز مشکلات بسیاری وجود دارد. بنابراین سال‌های پیش رو فرصت مناسبی برای نظام است تا مشکلات را حل کند.

وی در ادامه گفت: دولت با تمام مشکلات، به حوزه سلامت توجه کرد و اعتباراتی را به این حوزه تخصیص داد که پایداری آن ضرورت دارد تا به این ترتیب خدمت رسانی با سرعت بیشتری تعقیب شود.

هاشمی همچنین گفت: مشکلات مردم زیاد است اما همه امیدوارند و امیدشان هم به این است که ما همت کنیم و دغدغه‌های آنها را کاهش دهیم. همین باور مردم مهمترین سرمایه ماست. ما اشک، درد و رنج مردم را می‌بینیم و تمام تلاشمان را برای کاهش مشکلات آنها انجام می‌دهیم.

وی در ادامه سخنان خود گفت: به نقش رسانه‌ها کاملا واقفم، شما بسیاری از مسیرها را برای ما باز کردید و در عین حال اشکالات کار ما را نیز معرفی کردید. انتظار ندارم که رسانه‌ها نکات منفی و اشکالات کار ما را نبینند، همواره اعلام آمادگی کرده‌ایم که اشکالات در برنامه‌هایمان را با آغوش باز پذیرا باشیم. وزارت بهداشت در جهت سلامت مردم از نقد استقبال می‌کند.

وی سپس به خبرنگاران گفت: جایی که از صحت اخبارتان مطمئن نیستید در خدمت شما هستیم و تا یک هفته آینده تمام امکانات ارتباطی با مسئولان مربوطه برای شما خبرنگاران فراهم خواهد شد.

وی بر ضرورت تشکیل انجمن صنفی تخصصی خبرنگاران حوزه سلامت تاکید و گفت: خبرنگاران حوزه سلامت، اساتید و همچنین دانشکده خبر در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند تا انجمنی تخصصی بدون وابستگی به دولت و وزارتخانه فعالیت خود را آغاز کند تا به این ترتیب خبرنگاران حوزه سلامت بتوانند رسالت واقعی خود را به سرانجام برسانند و آن رسالت چیزی جز توانمند کردن مردم در امر سلامتی‌شان نیست.

4646

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369024

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • درگز A1 ۰۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    5 19
    پزشکان محترم قسم خوردن که قبل ازهرعمل زیرمیزی دریافت کنن؟؟؟؟جناب وزیرمشکلات پزشکان روحل کنیدکه مجبورنشن ازمابیماران زیرمیزی دریافت کنن..
    • بی نام IR ۰۶:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
      1 0
      چشم تنگ دنيا دوست را يا قناعت پر كند يا خاك گور
  • بی نام IR ۰۶:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    3 1
    همه پزشکان را به یک چوب نمی توان زد. به واقع اکثرشان برای شفای بیمار خیلی تلاش می کنند و البته یادمان باشد که اصولا پزشکی فقط علم آن نیست بلکه خیلی جاها با فرهنگ و اخلاق ارتباط برقرار می کند. پزشکان در ایران از لحاظ اقتصادی واقعا در مضیقه اند و این کیفیت کارشان را پایین می آورد. این عزیزان در دو یا سه جا کار می کنند تا نیازهای اقتصادی خانواده خود را تامین کنند. متاسفانه در جامعه فرهنگ عمومی نیز بر پزشک فشار وارد می کند تا درآمد بیشتری داشته باشد. اگر به قصابی و بقالی بروید می بینید که برای فروختن اجناس گرانقیمت افراد را با تیتر دکتر صدا می زنند.
  • raha IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۸
    2 0
    سلام وزیر محترم بهداشت کاش نیم نگاهی هم به بقیه اقشار بجز پزشکان که سهم زیادی در بهبودی بیماران دارند نیز می انداختند.آمار مهاجرت پرستاران نشان از نارضایتی این قشر از وضعیت موجود می دهد که نیاز به تانل دارد
  • مهدی IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۱
    0 0
    تا کنون دو مورد از انحراف اخلاقی پزشک نسبت به بیمار در شهرستان کوچک ما اتفاق افتاده واین نشان دهنده آن است که سوگندهای پزشکی بی اهمیت شده وهر بچه پولداری با پول بابایی مدرک پزشکی خریده است.البته پزشکان با استعداد ومتعهد همیشه قابل احترام هستند.