ایسنا نوشت:

سرانجام توزیع تجهیزات دفاع شخصی میان خبرنگاران همچنان در هاله‌ای از ابهام است.

هرساله نزدیک به روز خبرنگار که می شود، تب وعده و وعید مسئولان نیز برای ارائه خدمات مضاعف به این قشر بالا می گیرد. از استفاده رایگان مترو و موزه‌ها تا باز شدن مجدد بحث سخت بودن شغل خبرنگاری، اما در این میان روز خبرنگار فرصتی شده تا ارائه تجهیزات دفاع شخصی به خبرنگاران بار دیگر بیان شود.

بارها مسئولان مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا، اعلام کردند که خبرنگاران درخواست کننده این تجهیزات، باید از طریق اداره ارشاد اسلامی استان مربوطه تائید شوند که به نظر می رسد تحویل این گونه تجهیزات به خبرنگاران دچار وقفه شده است.

پیش از این سرهنگ کریم بیات عنوان کرده بود که در صورتی که قرار باشد به خبرنگاران نیز این خدمات ارائه شود به خبرنگارانی تعلق می‌گیرد که کار خبر شغل آنان باشد و نه افرادی که به صورت افتخاری در امر خبر فعالیت دارند.

او با بیان اینکه در صورتی که قرار شود به خبرنگاران تجهیزات دفاع شخصی واگذار شود، خبرنگاران باید از طریق اداره ارشاد اسلامی استان‌های خود تائید شوند، گفت: پس از تایید و تکمیل فرم مربوطه، نسبت به واگذاری این تجهیزات آماده هستیم.

این شروط در حالی گذاشته می شود که احراز تهدید گروه‌های هدف، از طریق کمیسیونی انجام می گیرد و در صورت محرز شدن تهدید، افشانه یا شوکر در اختیار این افراد قرار داده می‌شود که به صورت متمرکز از طریق مرکز انتظام نسبت به نظارت صحیح و درست از این تجهیزات، اقداماتی صورت می‌گیرد.

همچنین پلیس در مورد چگونگی بکارگیری این تجهیزات، به صورت متمرکز و مرتب نظارت و بازرسی خواهد داشت و براساس اعلام این مرکز اگر فرد مورد نظر تخلف و یا استفاده نابجایی از این تجهیزات داشته باشد، سریعا نسبت به اخذ کارت و تجهیزات وی اقدام می‌شود.

با اینکه ارائه تجهیزات دفاع شخصی به خبرنگاران منوط به تایید مسئول بالا دستی است، اما شاید درک خطرهای احتمالی در کمین خبرنگاران توقع زیادی از سوی مسئولان امر نباشد.

 

23231

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 368922

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی ابراهیم ... A1 ۰۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۷
    8 5
    روز خبرنگار را به همه خبرنگارای خبرآنلاین تبریک میگم. روزتون مبارک