۰ نفر
۹ تیر ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۵

آفتاب نوشت:

اتاق فکر ولنجک از دو تاکتیک برای زنده نگه داشتن نام احمدی نژاد در عرصه سیاست داخلی استفاده می كند. یکی حضور با برخی اعضا به همراه احمدی نژاد در مراسم‌ ختم بستگان شخصیت‌های سیاسی كه با سکوت همیشگی در برابر خیل عظیم سوال های خبرنگاران همراه است و دیگری برگزاری جلسات روتین با وزرا سابق در ولنجک.

البته احمد نژاد برای بازگشت به قدرت طیفی از نیروهای سابق خود را برای آغاز پروژه تطهیر بسیج کرده است. زیرا احمدی نژاد با توجه به از دست دادن پایگاه خود در بین اصولگرایان نیاز به یک برنامه مدون و از قبل طراحی شده داشت لذا همین مسئله باعث شد که همراهان وی این موضوع را پیگیری و عملیاتی کنند.

اولین گام تطهیر احمدی نژاد را برادرش، داوود احمدی نژاد که البته هر از گاهی نیز با بعضی از برنامه‌های وی مخالفت می کند، زد تا بدین طریق تاثیر و اهمیت خبر بیشتر شود. وی در مصاحبه ای گفت: به برادرم گفتم تا مشایی و اطرافیانش را دور نریزی، ما نیستسم، البته همین دیروز شنیدم که اینها را ریخته دور و مشایی و بقایی را دک کرده است.

اما این پروژه نیاز به مانور بیشتری داشت تا خبر هدفدار جدایی مشایی از احمدی نژاد را تثبیت كند لذا در سلسله مصاحبه‌های مشخصی، نزدیکان احمدی نژاد سخنانی را با همین منظور مطرح كردند و احمد خورشیدی پدر داماد احمدی نژاد در گفتگویی با روزنامه آرمان گفت: علت فاصله گرفتن تعداد قابل توجهی از اصولگراها از آقای احمدی‌نژاد، نزدیكی وی به مشایی بود، الان می‌بینم آقای احمدی‌نژاد خیلی اسمی از آقای مشایی نمی‌برد و دفتر كارش نیز از او جدا شده است.

در همین راستا علی اکبر جوانفکر، فردی که در انتخابات سال 92 به نفع رحیم مشایی انصراف داده بود در مصاحبه ای با خبرگزاری آریا گفت: فکر می کنم آقای مشایی برای همیشه از سیاست کنار کشیده باشد و بعید می دانم که بار دیگر در این عرصه حضور پیدا کند.

در این میان به نظر می رسد مسئله اصلی، زمینه سازی برای ورود احمدی نژاد به عرصه سیاست و قدرت نیست بلکه رهروان این پروژه در ابتدا در صدد این هستند که تنها خطای دوران ریاست جمهوری احمدی نژاد را نزدیکی وی با اسفندیار رحیم مشایی تلقین کنند و لذا با منتشر کردن خبرهای گاه و بیگاه از اختلاف بین مشایی و احمد نژاد و جدایی این دو از هم، در فکر القای این تفكر این هستند که احمدی نژاد با جدایی از مشایی می‌تواند به عنوان کاندیدای شاخص جناح اصولگرا مطرح شود.

البته که ترتیب بازگشت احمدی نژاد به عرصه سیاست فقط به اثبات اختلاف بین او و مشایی ختم نمی شود بلکه احمدی نژاد برای مطرح شدن به عنوان یك بازیگر سیاسی معمولی در عرصه سیاست داخلی، نیاز مبرمی به دلجویی‌های بسیار از اشخاص مختلف دارد لذا اولین اقدام را در این مسیر صادق محصولی وزیر کشور سابق در برنامه شناسنامه برداشت.

محصولی برای دلجویی از رییس مجلس به خاطر خلق یکشنبه سیاه توسط احمدی نژاد در آخرین سال ریاست جمهوری خود در مجلس و پخش فیلم اتهامی که هیچ گاه موفق به اثبات آن نشد و به شدت مورد انتقاد مسئولان ارشد نظام قرار گرفت در برنامه شناسنامه گفت: احمدی نژاد موافق ریاست لاریجانی به جای حداد عادل در مجلس بود.

آشکار بودن پروژه تطهیر سیاسی احمدی نژاد آنچنان آشکار بود که صادق زیبا کلام در تحلیل سخنان برادر احمدی نژاد گفت، ما نمی‌توانیم به سخنان مشایی و احمدی نژاد استناد کنیم چراکه ایشان بیشتر امید و آرزوهایشان را مطرح کرده اند.

در ضمن، بیان اختلاف بین این دو بیشتر رنگ و بوی انتخاباتی دارد زیرا که احمدی نژاد در طول دوران 8 سال ریاست جمهوری و در اوج فشار از سوی حامیانش برای جدا کردن وی از مشایی، نه تنها از مشایی جدا نشد بلکه سمت‌ها و قدرت او را روز به روز افزایش داد لذا باور كردن این مسئله که احمدی نژاد در زمانی که هیچ فشاری بر روی وی نیست به همراهی‌اش با مشایی پایان داده باشد بسیار سخت است.

نکته مهمتر، مربوط به نحوه تدوین غسل سیاسی برای رییس جمهور سابق است زیرا یاران احمدی نژاد تلاش می کنند با بیان جدایی بین مشایی و احمدی نژاد، تنها ایراد رئیس دولت سابق را ارتباط نزدیک او با مشایی جلوه دهند و اختلاف احمدی نژاد و با مشایی را به عنوان پاک شدن مشکل سیاسی احمدی نژاد به جامعه ارائه دهند.

این مسایل در حالی مطرح می‌شود که برخی از کارشناسان معتقدند اگر یاران رییس جمهور سابق بنا دارند برای ورود احمدی نژاد به عرصه قدرت پاسخگوی عملکرد گذشته خود باشد مسائلی مهمتر از دوستی با مشایی را كه در دوران مدیریت وی شکل گرفته است باید مطرح كنند.

در مجموع به نظر می‌رسد پاک کردن صورت مسئله و وانمود کردن اینکه احمدی نژاد با مشایی دچار اختلاف شده ذاست هرگز مانع از این نمی‌شود که برگزار کنندگان جلسات ولنجک از بار مسئولیت هزاران میلیارد اختلاس در بانک‌ها، تامین اجتماعی، مناطق آزاد، حق ماموریت بابت ماموریت های نرفته، بورسیه غیر قانونی 3000 دانشجو و البته یازده روز خانه‌نشینی... شانه خالی کنند و همه این نارسایی‌ها را نمی توان در نام اسفندیار رحیم مشایی خلاصه كرد.

شاید برگزار کنندگان جلسات ولنجک و کسانی که حرف از اختلاف بین مشایی و احمدی نژاد می‌زنند بیشتر از اینکه تمایل داشته باشند در مورد کارنامه عملکرد خود پاسخ بدهند به فکر تاییدیه گرفتن از برخی چهرهای سیاسی و همینطور در صدد عبور از فیلتر شورای نگهبان برای بازگشت به قدرت هستند.

174545

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362960

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 48
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • علی A1 ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    12 3
    بسیار خوب بود مسئله باید بیشتر باز شود تا افکار عمومی آگاه شود
  • رمضان المبارک A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    19 5
    این هم از عجایب مملکت ماست پاکترین دولت تاریخ با این همه اتهام تاکنون هیچ تلاشی برای جواب به اتهامات نکرده . و از دادگاه رفتن هم طفره میرود . و با آرامش تمام در صدد تطهیر دوران و دوستان می باشند. و کسی نمی پرسه فلانی کجای کاری....
  • بی نام A1 ۱۶:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    10 19
    به امید بازگشت بهار.
  • بی نام A1 ۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    12 21
    درود بر دکتر حاج محمود احمدی نژاد کبیر.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    15 23
    خبر آنلاین بهتر نیست آرزوهای خودت را افکار عمومی ترویج نکنی احمدی نژاد هرچی بود به ما روستاییان خیلی خدمت کرد
  • مهدی IR ۱۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    4 9
    تمکین نکردن احمدی نژاد از ولایت فقیه گناهی نابخشودنی است یادمان باشد که بیش از دویست هزار شهید جان دادند تا انقلاب اسلامی که اصلی ترین اساس ان ولایت فقیه است شکل بگیرد
  • ramin IR ۱۸:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    6 1
    خدایا خودت آخر عاقبت مون و به خبر کن که وضع از این بدتر نشه... من دیگه نمی دونم چی بگم نمی دونم جواب زن و بچه ام و چی بدم خودت به داد ما برس
  • بی نام IR ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    5 7
    این آیا ادامه همان تاکتیک غسل سیاسی خاتمی و فتنه گران نیست؟
  • امیر تبریز اوغلی ضد لنگ وکیسه IR ۱۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    5 9
    دکتر چه اتیشی زدین به این عزیزان
  • دانشجو US ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    12 35
    درود بر محمود احمدی نژاد مرگ بر آدمهای مقرض درود بر مرد سخت کوش و دلسوز مردم منتظر برگشتن هستیم
  • ط.کارگر IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    23 7
    من از آقای دکتر روحانی درخواست دارم که در ارائه پرونده های سوء استفاده مالی وارائه اسناد ومدارک مربوط به سوء استفاده از قدرت توسط دولت احمدی نژاد را هرچه سریعتر به قوه قضاییه انتقال داده وپیگیر خسارات وارده از طریق باند احمدی نژاد به کشور باشند.
  • بی نام RO ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    9 1
    در این بین باید ار همکاری نزدیک صدا و سیما نیز قدردانی شود..
  • شانلی IR ۱۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    13 2
    ما که آب نداشتیم؛ با تیمم سیاسی خود دکتر را دک کردیم
  • hamed IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    7 3
    من ازسیاست چیز زیادی نمی دانم فقط یک اصل مسلم وکلی در دنیای امروزیعنی سال 2014میلادی را همه به اجماع قبول کرده اندو هر کس آن را نپذیرد باید در سلامت عقلی او شک کردوآن اینکه تندروی از هیچ گروه و فرقه ای ودر هیچ کجای دنیا دیگرپذیرفته نیست
  • saeed IR ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    6 4
    اشتباهات مسئولین وقت والبته ناآگاهی توده مردم در انتخاب مردی به ظاهر از جنس مردم در تاریخ وذهن ایرانیان خواهد ماند. برگشت احمدی نژاد با مشائی ویا بی مشائی ، برگشت دوباره به سمت وسوی انزوای ایران ،رشد منفی اقتصاد ، تحریم از جانب قدرتهای بزرگ وبدعت بداخلاقی ، فساد اداری ، اختلاس میلیاردی وتورم خواهد بود.مردم زمان آگاهی وهوشیاری است
  • رسول IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    9 1
    احمدی نزاد اصولگرا نبود واین را بارها خودش گفته ومردم اگاه نیز میدانند . ایشان به هیچ گروه وحزبی وابستگی ندارد ومردم نیز به همین جهت به او رای دادند . محرومین جامعه از تمام جناحها بیزارند اصول گرا باشد یا اصلاح طلب یا پایداری و سبز و ..........ازاول انقلاب ثابت شده که همه انها دنبال قدرتند و برایشان فرقی نمیکند که ملت زیر فشار اقصادی کمرشون خرد میشود . کاری هم ازدست ملت بر نمیاد چون حکومت از اول دست تعداد خاص بوده و تا پایان عمرشان خواهد بود
  • بی نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    37 8
    "مسئولیت هزاران میلیارد اختلاس در بانک‌ها، تامین اجتماعی، مناطق آزاد، حق ماموریت بابت ماموریت های نرفته، بورسیه غیر قانونی 3000 دانشجو و البته یازده روز خانه‌نشینی... شانه خالی کنند و همه این نارسایی‌ها را نمی توان در نام اسفندیار رحیم مشایی خلاصه كرد."
  • شناس RO ۱۹:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    6 4
    اینم مثل سی دی قرمز برای منحرف کردن افکار مردمه
  • بی نام A1 ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    12 0
    صورت مسله حق مردم وپول است که تاریخ اقایون را قضاوت میکنه .دنیا اینقدر هم بی درو پیکر نیست اقایون
  • علی A1 ۱۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    16 49
    باسلام من این را میدانم که هنوز هم جناب اقای احمدی نزاد در دل تودهاست ودوستش دارند برای اینکه دزد نبود
  • ناصر ج IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    25 15
    بی شک اگر از خود گذشتگی و آینده نگری آیت الله هاشمی رفسنجانی نبود این آقا با اجرای نقشه ای شبیه پوتین مدودف باز هم به عالم سیاست برمیگشت اما ملت ما اونقدر بیدارند که قدر رشادت جناب هاشمی رفسنجانی رو میدونن.
  • بی نام A1 ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    13 28
    من یک پزشک عمومی شیرازی هستم به احمدی نژاد رای دادم مزیت شخصی هم به من داده نشد در آن دوران سمتی هم نگرفتم که فکر کنید جزء باندش بوده ام و ... بخاطر گران شدن دلار ماشینی هم که فروخته بودم که چندی بعد بخرم از دستم رفت ولی اما البته یادم نمی رود با سیاستهای کنترلی احمدی نژاد توانستم خانه بخرم راه آهن شیراز دوبانده شدن تمام مسیر شیراز تا اصفهان جاده ی جدید لار جاده ی جدید کازرون آب لوله کشی خنج و سایر اقدامات اینگونه ی احمدی نژاد یادمان نمی رود سهمیه بندی بنزین توزیع کارت سوخت تهیه ی میوه ی شب عید اینها از یاد رفتنی نیست حالا هرچه که شما تلاش کنید او را خراب کنید من و امثال من با حرف شما خاطراتمان را نمی شوییم این را هم فراموش نمی کنیم که شما یک سبد کالا نمی توانید به مردم بدهید
    • بی نام A1 ۰۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      17 0
      تورم 12 درصدی سال84 شد 42 درصدی سال92 رکود.افزایش بیکاری.از بین رفتن مشاغل و تولید نشدن شغل جدید و خوابیدن کارخانجات کاهش بی سابقه ارزش پول ملی و هزاران مورد دیگه چشم باز کنید تا بیشتر از یه جاده که قطعا شروعش با دولت7/8 بوده و فقط دولت گذشته به وظیفه اش که همان تامین بودجه بود عمل کرد. افزایش بی سابقه درامد نفتی,پولش چی شد؟
    • علی A1 ۰۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
      5 0
      به لیست بلند و بالاتون چند تا مورد دیگه اضافه میکنم. قضاوت با مردم. اختلاسهایی که انگار تمومی ندارد. رقمهاشون از 3000 میلیارد تومن شروع میشه. تعطیل کردن سازمان برنامه و بودجه. تحریم شدنهای پیاپی ایران در جوامع بین المللی به خاطر ندونم کاری های ایشون. رسیدن نرخ بیکاری و تورم به بالاترین حد در زمان بعد از انقلاب. آدما دو دسته هستن. یا خوابن که میشه بیدارشون کرد و یا خودشون رو زدن به خواب که هیچ جوره نمیشه بیدارشون کرد. پزشک عزیز تو از دسته دومی انگار.
  • انصاری IR ۲۰:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    23 8
    اشتباه نشه. بحث همراهی احمدی نژاد با رحیم مشایی و یا عدم همراهی ایشان نیست. موضوع اینه که آقای احمدی نژاد همان تفکرات رحیم مشایی را دارند. فقط آنچه را که ایشان از گفتنش محذور داشتن ما از زبان مشایی میشنیدیم. با دوری جستن از رحیم مشایی, آن تفکرات از ذهن آقای احمدی نژاد زدوده نمیشود و کماکان مشکل باقی خواهد ماند. رحیم مشایی برای احمدی نژاد مصداق "سلمان منا اهل البیت" هست حالا چه از هم دور باشن و یا نزدیک. یا حق
  • بی نام IR ۲۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    4 10
    جبهه پایداری ، فردی با خصوصیات احمدی نژاد را به راحتی نمی تواند پیدا کند . دکتر جلیلی نجابتی دارد که نمی گذارد مثل احمدی نژاد سخن بگوید و رفتار کند و به نظر من ، تنها گزینه ی پیشروی جبهه پایداری ، احمدی نژاد است .
  • احمد ۲۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    43 10
    به نظر شما احمدي نزادهنوز هم حرفي براي گفتن داره؟
  • بی نام A1 ۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    23 58
    احمدی نژاد پاکتر از این وصله هاست . فعلا که شما امثال خاتمی رو تو هر آبی صد بار غسل میدید
    • علی A1 ۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۳
      8 0
      احتمال قریب به یقین شما دوست عزیز هم یه وصله ای به پاکیهای ایشون زدید. نکنه نفعی داشته برای شما؟ جزو اون 3000 تا دانشجو هستین؟ توضیح بدین
  • بی نام A1 ۰۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    61 12
    بجز دلواپسان دیگر هیچ گروهی حاضر نیست روی این بلیط قمار کند.
  • بی نام A1 ۰۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    5 5
    من نمیدانم چرا اقای رئیس جمهور واطرافیانش به يکباره دست از افشای خلافهای دولتهای نهم ودهم برداشتنذ واقاي ترکان هم که گاهي بعضي از خلافها وتخلفهای مالی وسیاسی اقایان را بیان میکرد به انزوا کشیده شده؟ ر
  • دانشجو GB ۰۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    6 2
    خیلی بی کارین خیلی عقده ای هم هستین
  • بی نام IR ۰۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    38 7
    من فکر نمیکنم موجه جلوه دادن احمدی نژاد ربطی به مردم داشته باشد چرا که مردم هیچگاه با احمدی نژاد نبودند در واقع او و طیف سیاسی اش قصد دارند کسانی را که با حمایت از احمدی نژاد موجبات روی کار آمدنش را فراهم نمودند توجیه کند ...
  • mehdi A1 ۰۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    5 3
    از دوره اقای احمدی نزاد مشخص شد که چه گرانی ومشکلاتی که به کشور وارد شد چه ضرر هایی به مملکت رساند البته از بعضی جهات هم ایشان خوب بودند ولی در قضیه تحریم ها ومخالفت با تمام بزرگان دنیا کار اشتباهی بود در صورتی که تحریم ها برای مردم ایران خیلی تنگه را سخت کرد ولی در عوض درا ین وسط سودهای کلانی را دارا شدند
  • بی نام IR ۰۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    13 32
    حالا احمدی نژاد را لااقل غسل سیاسی میدهند و بعد به سیاست برمی گردانند. اما خاتمی و همفکران او و فتنه گران چه ؟ که بدون غسل سیاسی و عقیدتی به سیاست برگشتند
  • بی نام A1 ۰۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    13 26
    احمدی نژاد متعلق به طیف اصولگرایان نیست که بخواهد برای بدست اوردن دل انها تلاش کند , احمدی نژاد متعلق به احاد جامعه است , احاد جامعه ای که به این صف کشی ها و طیف بندی های جناحی ذره ای اهمیت قائل نیستند , و اتفاقا مخالفا ن احمدی نژاد از همین موضوع در هراسند
  • as A1 ۰۵:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    13 56
    زنده باد بهار ، آقای احمدی نژاد منتظریم تا در انتخابات آینده ان شاءا...
    • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
      31 11
      شتر در خواب بیند... اصلا تائید صلاحیت نمی شه
  • جواد IR ۰۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    4 6
    زنده باد احمدی نژاد.بابا چه تخلفات زیاد و مهمی از احمدی نژاد گفتید ما نمیدونستیم.اختلاسها چه ربطی به احمدی نژاد داره ؟اتفاقا نکته مثبت در اینه که در زمان احمدی نژاد افشا شد چیزی که در دیگر دولتها که اختلاسها چند برابر بود مسکوت میماند،بورسیه 3000 نفر هم که دروغ از آب دراومد و همینطور دیگر دروغ هایی که به دولت دهم نسبت دادن.همه ی این اختلاسها در راستای تخریب دولت احمدی نژاد بود .احمدی نژاد اینقدر پاک هست که نیاز به تطهیر نداشته باشه.در ضمن شماها از چی میترسید؟مگه نمیگید احمدی نژاد بین مردم محبوبیت نداره؟پس بذارید مردم خودشون انتخاب کنن.البته ما که میدونیم شماهم میدونید که بازیهای سیاسی خیلی کثیف هستن و تا ابد کارساز نیست حتی اگه مردم ما پشت پرده ها رو نبینن خدا خودش بعد مدتی نشون میده یاحق
  • بی نام US ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    15 32
    زنده باد احمدی نژاد
  • بی نام A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    11 15
    احمدی نژاد همان احمدی نجات احمدی حساب احمدی شجا احمدی بیا احمممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممممددیییییییییییییییییییییییییییییییییییی
  • بی نام US ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    13 28
    زنده باد رئیس جمهور مردمی دکتر محمود احمدی نژاد
  • ناشناس IR ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    13 18
    او به تنهایی یک ملت است. او مال یک جناح و طیف نیست او خواهد آمد ودهن ضالمین را خواهد بست و مستضعفین را نجات خواهد داد او مطیع رهبر است و انشاالله مشایی را هم کنار میگذارد اللهم عجل لولیک الفرج....
  • بی نام A1 ۰۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    6 0
    داستان علمی و تخیلی خوبی بود.نویسنده فیلم معمایی زیاد نگاه میکنه
  • بی نام IR ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    11 5
    احمدی دیگر به تاریخ پیوست ودر سیاست نقشی نخواهد داشت خدا را شکر که یک رهبر با تدبیری داریم و گرنه دیگر احمدی نژاد داشت همه مملکتو به باد میداد
  • ايراني زاده IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    7 4
    احمدي نزادخيلي تندروبوددرزمان رياست جمهوريشان اختناق بودكسي جرئت حرف زدن نداشت
  • جنوب IR ۱۴:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    4 6
    احمدی نزاد دوست داریم از ته قلب .بد خواهان از نامت میترسند
  • بی نام IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    2 5
    دوستان همان طور كه در مطالب اكثر شما آمده بود دكتر احمدي نژاد از هيچ حزب خاصي نبود و براش فرقي نميكرد كي اصولگرا كي اصلاح طلب و...هدف كمك به محرومين و خدمت به كشورش بود وخوب در سياست اگر وا ميداد بايد تا آخرش سواري ميداد