قانونی یا غیر قانونی، بفرمایید دانشگاه احمدی نژاد!

بعد از حرف و حدیث های فراوان بالاخره دانشگاه جامع ایرانیان چراغ خاموش و در میان زمزمه های غیر قانونی بودن یا نبودن آغاز به کار کرده است.

هادی معیری نژاد: چند روز پیش غلامحسین الهام در حالی که دولت و وزارت علوم فعلی هنوز نظر قطعی خود را درباره این دانشگاه اعلام نکرده اند، گفته است دانشگاه جامع ایرانیان به ریاست آقای احمدی‌نژاد فعالیت خود را آغاز کرده است.

الهام که سخنگوی دولت محمود احمدی‌نژاد بود، در حاشیه مراسمی در پاسخ به سوال خبرنگاران گفت که اطلاعات مربوط پذیرش دانشجو و فعالیت این دانشگاه در وبسایت آن در دسترس است.

او هچنین در جواب این سوال که وزارت علوم ایران این دانشگاه را غیرقانونی می‌داند گفت: "آنهایی که اتهام می‌زنند باید دلیل بیاورند."

با نگاهی به سایت دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان مشاهده می شود این دانشگاه از آغاز پذیرش دانشجو در مرکز آموزش‌های مجازی این دانشگاه خبر داده است. ضمن اینکه ظاهرا مرکز آموزش زبان این دانشگاه هم مدتی است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

بر اساس اطلاعاتی که از طریق مرکز آموزش‌های مجازی متعلق به دانشگاه ایرانیان اعلام شده این دانشگاه از مرداد ماه امسال در هشت رشته در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو می‌پذیرد. این رشته‌ها از جمله شامل روابط بین‌الملل، حقوق خصوصی، حقوق بین‌الملل و تجارت الکترونیک است.

سال قبل خبرگزاری فارس از سیل بی شمار پژوهشگرانی خبر داده بود که برای هکاری با این دانشگاه منتظر اعلام شرایط هستند. سایت دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان اعلام کرده است "که درپی تقاضای شمار کثیری از محققان، دانش پژوهان، اساتید و سایر علاقمندان کشور برای همکاری با این دانشگاه، معاونت آموزشی این دانشگاه فرم درخواست همکاری را منتشر کرد.

ابهام در منابع مالی

اعلام تاسیس دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان به ریاست محمود احمدی‌نژاد باعث واکنش‌های زیادی شد که یکی از مهم‌ترین آنها، بحث درباره منابع مالی این دانشگاه بود چرا که در روزهای پایانی دولت محمود احمدی‌نژاد گفته شد ۱۶ میلیارد تومان از حساب دولت به حساب این دانشگاه واریز شده است.

فیاض شجاعی، دادستان دیوان محاسبات در مهرماه ۱۳۹۲ اعلام کرد دادخواستی برای رسیدگی به پرونده برداشت ۱۶ میلیارد تومان از حساب دولت صادر شده است. آقای شجاعی در عین حال گفت با پیگیری دادسرا این مبلغ به حساب دولت بازگردانده شده است.

یکی از منتقدان جدی تاسیس دانشگاه ایرانیان علی مطهری، نماینده مجلس ایران است که در صحن علنی مجلس از حسن روحانی، رئیس‌جمهوری ایران کلیک خواسته مجوز این دانشگاه را به دلیل آنچه که به گفته او ''تخلفات مالی و گرایشات فکری غیراسلامی است'' لغو کند.

پیش از این اکبر ترکان، مشاور حسن روحانی رئیس جمهور ایران، انتقال ۱۶ میلیارد تومان از نهاد ریاست جمهوری به دانشگاه ایرانیان وابسته به محمود احمدی نژاد رئیس جمهور سابق را "خلاف قانون" و"مجرمانه" دانسته بود. 

آقای ترکان به خبرگزاری خانه ملت وابسته به مجلس ایران گفته که "این انتقال غیرقانونی بوده و در هیچ ماده و تبصره قانونی به دولت دهم اجازه چنین انتقالی داده نشده است."

این در حالی است که حمید بقایی، معاون اجرایی رئیس جمهور در دوره آقای احمدی نژاد پیشتر در گفتگو با خبرگزاری فارس گفت: "تمام نقل و انتقالات مالی در نهاد ریاست جمهوری طبق قانون بوده است و هیچ گونه خلافی صورت نگرفته است."


در این سایت چه خبر است؟/ قانونی بودن با چاشنی امضای دوستان!

سایت http://iiu.ac.ir  به عنوان سایت رسمی دانشگاه جامع ایرانیان در دسترس است. در این سایت فعلا اخبار و جوابهایی به انتقادات و اظهار نظرها درباره غیر قانونی بودن این دانشگاه در صدر است. 

به عنوان مثال در بخش توضیحات در خصوص تاسیس آورده شده است "نظر به طرح برخی از ابهامات و شبهات در خصوص قانونی بودن روند تاسیس دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان در برخی از رسانه ها، و به منظور تنویر افکار عمومی توضیحات لازم در خصوص مراحل طی شده برای تاسیس دانشگاه به همراه اسناد مربوط به هر مرحله جهت بهره برداری عموم ارائه می گردد:

شورای گسترش آموزش عالی (زیر نظر وزارت علوم تحقیقات و فناوری)، در جلسه مورخه 27/6/1389 با تاسیس دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان، موافقت اصولی (اولیه) می نماید. این موضوع طی نامه شماره 24509/22 مورخه 11/7/89 ابلاغ می گردد.

جامع ایرانیان

تعداد مجتمع های این دانشگاه بنابر اطلاعات این سایت سه مجموعه علوم اقتصادی، علوم پزشکی وفنی مهندسی نام برده شده است و دانشکده ها هم دانشکده زبان های خارجی و حقوق هستند

مرکز آموزشهای مجازی نیز فعال است و از 8 دوره مجازی خبر می دهد که در مقطع کارشناسی ارشد از مرداد ماه دانشجو می پذیرد.

توسعه اقتصادی و برنامه ریزی، علوم اقتصادی، حقوق بین الملل، حقوق خصوصی، روابط بین الملل، تجارت الکترونیک، مهندسی لجستیک و مهندسی مالی و برخی از دوره های کوتاه مدت از جمله رشته های ارائه شده است. همچنین فرم ثبت نام نیز ارایه شده است. در این سایت برای سالیان آینده مراکزی در آذربایجان شرقی ، اصفهان ، فارس، خراسان رضوی و خوزستان نیز در نظر گرفته شده است.

در قسمت سئوالات متداول این سایت در پاسخ به سئوالی درباره اعتبار مدرک این داشگاه و اینکه آیا اصلا مدرک آن معتبر است آمده است ؛"بله، با توجه به اینکه این رشته‌ها براساس اساسنامه دانشگاه و مصوبه هیات رییسه تشکیل شده‌اند، اعتبار آنها مانند اعتبار دوره‌های حضوری است."

این در حالیست که در این سایت قسمت مربوط به هیات رییسه دانشگاه همچنان خالی است و طی حکمی از طرف کامران دانشجو وزیر علوم  احمدی نژاد، عبدالرضا شیخ الاسلامی به عنوان نماینده وزارت علوم در هیات امنای این دانشگاه معرفی شده است.

دلایل غیر قانونی بودن از دید وزارت علوم

فروردین امسال مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی، فعالیت آموزشی دانشگاه «جامع بین‌المللی ایرانیان» را غیرقانونی اعلام کرد و گفت: باید در هیئت موسس دانشگاه ایرانیان یک عضو روحانی فعال باشد.

حسین حسینی گفت: دانشگاه جامع بین‌المللی ایرانیان از هر مرجعی که مجوز داشته باشد، برای ادامه فعالیت آموزشی باید از شورای گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مجوز بگیرد. بنابراین همانند گذشته که اعلام کردیم فعالیت آموزشی این دانشگاه غیرقانونی است، هنوز هم تاکید می‌کنیم این دانشگاه باید برای قانونی کردن فعالیت آموزشی خود از این شورا مجوز دریافت کند.

به گفته مدیرکل دفتر گسترش، اساسنامه این دانشگاه به دلیل مغایرت‌هایی که با مجموعه قوانین و مقررات مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی دارد، دچار اشکال است: باید در هیئت موسس دانشگاه ایرانیان یک عضو روحانی فعال باشد اما چنین مسئولی وجود ندارد و اعضای فعلی هیئت موسس که نفراتشان کافی نیست، هنوز به تایید نرسیده‌اند.

همچنین در پاسخ به اظهارات مدیرکل دفتر گسترش آموزش عالی مبنی بر غیرقانونی بودن پیش ثبت نام داوطلبان تحصیل در دانشگاه ایرانیان روابط عمومی این دانشگاه در اطلاعیه ای نوشت: به اطلاع کلیه علاقمندان به ادامه تحصیل در مقاطع تحصیلات تکمیلی می‌رساند دانشگاه جامع بین المللی ایرانیان کلیه مستندات و مجوزهای قانونی لازم را طبق مدارکی که از طریق وبگاه دانشگاه منتشر کرده از مراجع مربوطه دریافت کرده است. علاوه براین مکان در نظر گرفته شده برای برگزاری دوره‌ها، اسامی اساتید و اعضای هیات علمی ونیز برنامه های آموزشی رشته‌های تحصیلی را منطبق با برنامه آموزشی رسمی و مصوب کشور بصورت مکتوب به وزارت علوم،تحقیقات وفناوری ارائه کرده است.

وزارت علوم و چالش با دانشگاه ایرانیان

منصور کبگانیان - عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی چند روز پیش درباره ورود شورای عالی انقلاب فرهنگی و وزارت علوم به پرونده دانشگاه غیردولتی احمدی نژاد، گفت: پرونده دانشگاه ایرانیان در جلسه ای در شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد بحث و بررسی قرار گرفت. یک گزارش مکتوب و مفصل که توسط وزارت علوم آماده شد، در شورای عالی انقلاب فرهنگی قرائت، مباحث اولیه مطرح شد و افراد نظرات خود را اعلام کردند اما به دلیل غیبت وزیر علوم در این جلسه، مقرر شد در جلسه دیگری با حضور وزیر علوم مباحث ادامه یابد.

به گفته این عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، در جلسات پیشین هم گزارش دیگری از دانشگاه ایرانیان مطرح شده بود و کم کم در حال نزدیک شدن به جمع بندی نهایی در این باره هستیم.

اما با شروع مرداد ماه که آغاز ثبت نام دانشجویان در دوره های مجازی عنوان شده است باید دید آیا وزارت علوم بر غیر قانونی بودن فعالیت این دانشگاه پافشاری می کند واز فعالیت آن جلوگیری می کند و یا این که سیاست تسامح را در پی می گیرد . آیا مستندات قانونی که دانشگاه جامع ایرانیان خود را واجد آن می داند و همگی آنها دارای امضای یاران احمدی نژاد در دولت قبلی هستند، مورد پذیرش وزارت علوم در دولت یازدهم قرار می گیرد و یا این که این دانشگاه با این تدارکات وسیعی که در سایت رسمی اش خبر از آن میدهد همچنان باید غیر فعال باقی بماند؟

4646

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 41
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    شايد چون وزارت علوم مي خواد با اين دانشگاه برخورد كنه بعضي از نماينده ها مي خواند وزير را استيضاح كنند
    • جواد A1 ۰۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      شما که نمیدونی علت استیضاح چیه چرا رو هوا حرف میزنی شما برو صوت استیضاح اول وزیر علوم و سوال نبویان و پاسخ وزیر رو دانلود کن متوجه میشی دغدغه چیه ثانیا چرا مدرک برای غیرقانونی بودن ارائه نمیکنن احمدی نژاد کم مخالف اصولگرا و اصلاح طلب نداره و فرصت نقد و تخریب رو از دست نمیدن
    • بی نام IR ۰۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      134 4
      آره دیگه جواد جون قانونیه قانون این مال من اون مال تو همه امضاهای پای قانونشم مال برو بچه های دولت خودشه
    • بی نام IR ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      90 2
      بعضي از نماينده ها يك موضوع ديگر را بهانه كرده اند كه اون هم قابل قبول نيست ولي دغدغه اين تعداد اندك نمايندگان برخورد با بورسيه هاي غير قانوني و دانشگاه احمدي نژاده
    • بی نام IR ۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      106 4
      چرا نماينده هاي طيف دلواپس حالا كه قراره با دانشگاه احمدي نژاد و بورسيه هاي غير قانوني برخورد بشه به فكر استيضاح وزير به يك دليل بي خود افتاده اند
    • بی نام A1 ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      3 76
      بهانه؟؟؟؟ یه بار دیگه میگم صوت استیضاح وزیر علوم رو دانلود کنید.تناقضات و سیاسی کاری زیاده .خنده داره مرتبط کردن لستیضاح با مثلا دانشگاه احمدی نژاد اینا بازی رسانه ایی
  • بی نام IR ۰۶:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    رشته مديريت جهاني با گرايش اختلاس داره
    • گیلانی A1 ۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      رشته های ارائه شده: مدیریت جهانی/مدیریت فرا جهانی کهکشانی/ اختلاس در دوره مدیریت/ چونه مانع دادگاهی شدن اطرافیانمان بشویم/ بهار می آید/ بهاری با 18 شغل متفاوت / و آخرین و مهمترین رشته، هاله...
    • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      من منتظر ثبت نام هستم.
    • بی نام A1 ۰۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      نه بهتر بود بگیم : رشته های نورپردازی صحنه، مدیریت سفره مردم، ساماندهی مشاغل اقوام و فامیل، بازیافت کاغذ پاره و همچنین رشته آموزش ضمن خدمت چگونگی پخش ایران چک در سفرهای استانی و جمع کردن رای بین قشر کم در آمد در شهرها و روستاهای دور افتاده
    • سینا BE ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      251 9
      ... و غیبت تا ۱۱ روز مجاز است.
    • بی نام A1 ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      208 7
      مهندسی پخش سیب زمینی....
    • بی نام A1 ۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      87 6
      چگونه سیب زمینی کیلویی 5000 تومان شد مدرس دکتر محمود احمدی نژاد
    • بی نام IR ۱۱:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      19 2
      من دیه حرفی ندارم
  • بی نام A1 ۰۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    156 5
    دانشگاههای ایران قانونیش چیه که دیگه این یکی غیر قانونی هم هست ؟
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    182 4
    وقتی آدم بی قانونیها و پولدار شدن یک روزه خیلی ها رو میبینه احساس حماقت میکنه از اینکه با کار کردن میخواد پول در بیاره
  • بی نام IR ۰۷:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    52 5
    این نامه دهم مهر ماه چی بوده که ملغی شده ؟
  • کی هان IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    اگر مسلمون هستی باید بدونی رفتن به این دانشگاه حرام است..../
    • بی نام A1 ۰۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      منتظر فتواهاي جديد شما هستيم.
    • بی نام IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      61 1
      بهترین راه مقابله با این دنشگاه اینه که ارگان های مختلف اعلام کنن که مدرک این دانشگاه رو برای استخدام قبول ندارن
  • بی نام A1 ۰۷:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    81 3
    خوب پس اگر غیر قانونی باهاش برخورد نمیکنید خسته شدیم از این خبرها
    • بی نام A1 ۰۹:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      9 89
      کی گفته غیر قانونیه؟ برو تو سایتش و مجوزشا ببین.
    • بهنام RO ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      53 1
      آقای بی نام که میگی مجوزهاش توسایتش هست .حب یک نگاه هم به تاریخ و نفراتی که مجوز رو صادر کردن بکنی میفهمی که در زمان خود احمدی نژاد و توسط افرادی بوده که منصوب ایشان بودن .این یعنی استفاده از موقعیت .پیدا کنید پرتقال فروش را
    • بی نام A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      20 0
      بی نام 13:35 غیرقانونی غیر قانونیه حالا با مجوز یا بدون مجوز
  • بی نام US ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    140 7
    کی روش میشه بگه فارغ التحصیل اینجاست؟
    • ماری A1 ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      52 1
      طرف از دانشگاه تهران ،علامه ، شیهد بهشتی فارق التحصیل میشه باید ببینی چه پرفسوریه در حد یه سرچینگ اینترنت و ویکی پدیا دانششون فراتر نیست اونوقت دیگه این دانشگاه ها چی بشه خدا میدونه
    • امیر EU ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      39 15
      چرا پای کی روش رو وسط می کشی؟
    • آهو IR ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      32 3
      منظورش کیروش نبوده کهیعنی چه کسی روش میشه بگه:
  • بی نام US ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    43 3
    اگر وظیفه ی دولت می بود جلوی شروع به کار این دانشگاه رو بگیره و نگرفته باشه پس خیلی کوتاهی کرده. چطور ازین دولت انتظار داشته باشیم با تخلفات خیلی بزرگتر ازین برخورد کنه؟
  • علی A1 ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    دست دکتر احمدی نژاد درد نکنه واقعا زحمت کشید کیه قدرش را بدانه
    • بی نام A1 ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      48 4
      دلواپسان کاسب فتنه..........
    • بی نام A1 ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      34 3
      دلواپسان مگه مردن؟
  • بی نام A1 ۰۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    11 53
    گفت: "آنهایی که اتهام می‌زنند باید دلیل بیاورند." شما که ادعات میشه دلیل بیار
  • بی نام A1 ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    37 3
    یادمه این آقا تو تی وی میگفت این دانشگاه مال مردمه مردم توش سهیمن و مردم سرمایه گذاری کردن و... مث قدیما که یه بچه رو با آب نبات چوبی گول میزدن
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    52 1
    برای فارغ التحصیلان این دانشگاه کار در ونزویلا، جزایر کومور و کره شمالی تضمین شده است.
    • بی نام IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      39 2
      آره بولیوی هم درخواست داره
  • ناشناس IR ۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    48 3
    چرا دست از سر ملت بر نمی داره . خسته شدیم بابا
  • لاله A1 ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    23 3
    اگر دولت فعلی نتونه با چنین مواردی برخورد جدی بکنه آیا میتوان انتظار داشت موارد بعدی را مدیریت کند؟
  • امیر IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    11 31
    احمدی نژاد تبلور مظلومیت و انسانیت است ما حامیان دکتر محمود احمدی نژاد تا جان در بدن داریم در مقابل مخالفانش ایستادگی می کنیم تا به همه جهانیان بیاموزیم که حامی چه شخص مقدسی هستیم و هزاران و هزار بار هم که انتخابات باشد در رای خود نام مقدس محمود احمدی نژاد را خواهیم نوشت تا بار دیگر خدمت بزرگی در حق مردم و این مرز و بوم کرده باشیم.
    • بی نام A1 ۲۰:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
      5 2
      من به شخصه از حق خودم می گذرم. ایشالا ایشون برن جای دیگه خدمت کنن. نکته جالب هم عبارت نام مقدس بود که من قبلا فقط در مورد نام خدا و اولیای خدا شنیده بودم
  • هموطن IR ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۸
    8 1
    ديپلمه هايي كه بعد تحصيل در دانشگاه ايرانيان از اين دانشگاه فارغ التحصيل ميشن بهشون مدرك سيكل اعطا خواهد شد