شهروند نوشت:

۳۵روز گذشت و هنوز خانواده مائده ۷ساله که به طرز مشکوکی از مقابل مدرسه‌اش ناپدید شد از حال او بی‌خبرند. با این‌که کارآگاهان در این مدت تمام تلاش خود را برای پیدا کردن سرنخی از مائده به کار بستند اما راز این پرونده همچنان سر به مهر باقی مانده است. حالا پس از گذشت این روزهای سخت خانواده مائده اعلام کرده به فردی که دخترشان را به آنها بازگرداند ۲۰۰‌میلیون تومان پول نقد به‌عنوان جایزه اهدا می‌کند.

چهارم خردادماه ‌سال‌جاری یکی از تلخ‌ترین روزهای خانواده کبریایی بود. در این روز دختر ۷ساله آنها به طرز مشکوکی از مقابل مدرسه‌اش ناپدید شد.با ناپدید شدن دختربچه جست‌وجو‌ها برای پیدا کردن ردی از او آغاز شد اما پس از چندین روز هیچ خبری در دست نیست این در حالی است که در این میان بازار شایعات نیز رونق گرفته و در میان مردم حرف‌های زیادی پیچیده است. بعضی‌ها معتقدند پای قاچاقچیان انسان درمیان است و عده‌ای دیگر از قاتلی می‌گویند که از بین دختر بچه‌های ابتدایی قربانی‌هایش را انتخاب می‌کند و آن را به قتل می‌رساند. با این حال کارآگاهان اداره آگاهی در کنار همه این شایعات بیکار ننشسته‌اند و شبانه روز در تلاشند تا مائده را به آغوش خانواده‌اش بازگردانند.

مادر مائده درباره روز حادثه می‌گوید: چند روزی بود امتحانات دخترم تمام شده بود، در همان روزهای آخر ‌سال تحصیلی از مدرسه به ما خبر دادند باید فرزندانمان را برای آشنایی با کتاب‌های ‌سال تحصیلی جدید چند روزی به مدرسه بفرستیم. کلاس‌هایشان از ساعت ۸صبح شروع می‌شد تا ۱۰:۳۰ طول می‌کشید. هر روز خودم مائده را تا مدرسه می‌رساندم و بعد از تمام شدن کلاسش نیز دنبالش می‌رفتم و با مائده به خانه برمی‌گشتیم. روزی که دخترم ناپدید شد نیز خودم مائده را تا مدرسه رساندم جلوی در مدرسه من را بغل کرد و بوسید این آخرین دیدار ما بود و بعد از آن دیگر هیچ‌وقت دخترم را ندیدم.

زن جوان ادامه می‌دهد: آن روز قرار بود در شهر مراسمی برگزار شود به همین خاطر اولیای مدرسه تصمیم گرفتند دانش‌آموزان را نیم‌ساعت زودتر تعطیل کنند اما این تصمیمشان را به ما اطلاع ندادند مثل روزهای دیگر ساعت ۱۰:۳۰ به مدرسه رفتم اما با صحنه عجیبی روبه‌رو شدم. در مدرسه بسته بود و تنها چند دانش‌آموز مقابل در مدرسه بسته ایستاده بودند. بین بچه‌ها چشم انداختم تا مائده را پیدا کنم اما خبری از دخترم نبود. احتمال دادم مائده در مدرسه باشد اما وقتی سرایدار مدرسه در را باز کرد، گفت: به خاطر مراسم مدرسه نیم‌ساعت زودتر تعطیل شده و دانش‌آموزان به خانه‌هایشان رفتند. خیلی ناراحت شدم و به سرایدار مدرسه گفتم چرا زودتر خبر ندادند تا به‌دنبال فرزندم بیایم. از دخترم خبری نبود با سرایدار مدرسه را جست‌و‌جو کردیم اما مائده نبود.

او در ادامه می‌گوید: دل‌شوره داشتم سریع از مدرسه بیرون آمدم و از چند دانش‌آموزی که در مقابل مدرسه منتظر والدینشان بودند پرسیدم که مائده را دیده‌اند هیچ‌کدام از دانش‌آموزان دخترم را ندیده بودند. دستپاچه شده بودم به این طرف و آن‌طرف خیابان چشم ‌انداختم. سریع با همسرم تماس گرفتم و ماجرای ناپدید شدن دخترمان را به او گفتم.

این ماجرای ناپدید شدن مائده ۷ساله بود و تا به امروز دیگر خبری از او نیست و جست‌وجوهای چند روزه خانواده او و ماموران نیروی انتظامی بندر انزلی به هیچ نتیجه‌ای نرسیده است.

از این جای ماجرا را بهزاد پدر مائده می‌گوید: سر کار بودم که با من تماس گرفتند و از ناپدید شدن دخترم گفتند. سریع خودم را به خانه رساندم. باورم نمی‌شد به همین راحتی در روز روشن دختر ۷ساله‌ای ناپدید شود و هیچ‌کس چیزی ندیده باشد. با چند نفر از اقوام‌مان شروع کردیم به جست‌وجو در شهر. تمام خیابان‌های اطراف مدرسه و هرجا که به فکرمان می‌رسید را جست‌وجو کردیم اما هیچ اثری از دخترم نبود. همان روز عکس و مشخصات مائده را به پلیس دادیم اما متاسفانه با این‌که ماموران خیلی تلاش کردند خبری از دخترم به‌دست نیامد. از طرفی کلی اعلامیه چاپ کردیم و به درودیوار شهر چسباندیم تا اگر کسی از دخترم خبر دارد ما را در جریان بگذارد اما این کار هم راه به جایی نبرد.

با ناپدید شدن دختر ۷ساله موجی از نگرانی در بین مردم شهر به راه افتاد. شایعه وجود یک باند قاچاق انسان که دختران خردسال را از مرز جمهوری آذربایجان از کشور خارج می‌کنند دهان به دهان بین مردم شهر پیچیده بود. بعضی از مردم هم از قاتلی حرف می‌زدند که از بین دختران خردسال قربانیانش را انتخاب می‌کند.
با راه افتادن شایعات که موجی از نگرانی‌ها را در بین اهالی شهر به راه‌انداخته بود سرهنگ هرمز عشقی فرمانده انتظامی بندر انزلی گفت: ماموران بررسی‌های لازم را آغاز و با استفاده از نیروهای مردمی و نیروهای بسیج تمامی خانه‌های متروکه، آلاچیق‌ها، سواحل دریا، تالاب و بناهای در حال احداث را به صورت پیاده جست‌وجو کردند و امیدواریم هر چه سریع‌تر این جست‌وجوها نتیجه بدهد و مائده به آغوش گرم خانواده‌اش بازگردد. وی با بیان این‌که ربوده شدن کودکان در شهر توسط قاچاقی‌ها نادرست است و هیچ شواهدی مبنی بر قاتل وجود ندارد، بیان کرد: انتظار داریم مردم با پخش شایعات آرامش جامعه را از بین نبرند.

"خانه‌مان سوت‌وکور شده. همسرم افسردگی گرفته و پسرم نیز مدام بهانه خواهرش را می‌گیرد. حال ما اصلا خوب نیست." این‌ها را بهزاد پدر مائده می‌گوید. مردی که ۳۵روز است خواب به چشمش نرفته و دربه‌در به‌دنبال ردی از فرزندش است.

او می‌گوید: در این مدت هیچ‌کس به ما زنگ نزده و هیچ خبری از مائده نشده است. هرجا را که به ذهنمان می‌رسید جست‌وجو کردیم اما فایده‌ای نداشت. هر وقت به پلیس مراجعه کردیم به ما گفتند که در حال تلاش هستند تا سرنخی به دست بیاورند. دیگر طاقت دوری فرزندمان را نداریم به همین‌خاطر تصمیم گرفتم به کسی که دخترمان را به ما برگرداند ۲۰۰‌میلیون تومان جایزه بدهم. اگر کسی از دخترم خبر دارد با شماره‌های ۰۹۱۸۳۲۳۵۸۲۱-۰۱۸۱۳۲۳۵۸۲۱ تماس بگیرد و با رساندن دخترمان به ما جایزه نقدی را دریافت کند.

 

47231

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 362806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 50
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    265 6
    سلام واقعا براتون ناراحت شدم، ولي كاش عكس اين بچه رو هم منتشر مي كرديد، شايد خيلي زودتر از اين حرفا پيدا بشه.
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    847 6
    خدابهشون کمک کنه که ایشالا دخترشون صحیح وسلامت برگرده پیششون
    • سیا IR ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      603 7
      حداقل عکس ایشان را پخش کنید تا اگر جایی دیدیم بشناسیم و گزارش کنیم ، اینطوری که از هر دختر ی که میبینیم باید اسمش را بپرسیم
    • بی نام IR ۰۶:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      حضرت آيت الله العظمي بهجت : " برای یافتن هر چه که گم شده یا دزدیده شده باشد گرچه انسان باشد این ذکر را زياد و با اعتقاد كامل تكرار كنيد... أَصبَحتُ فی أَمانِ الله، أَمسیتُ فی جِوارِ الله: در پناه خدا صبح کردم؛ در پناه خدا وارد شب شدم.گوهرهای حکیمانه:14 "
    • آیس IR ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      78 84
      این منفی یعنی چی..؟؟؟
    • ارش A1 ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      89 80
      نمیدونم کدوم ادم مریضی منفی داده؟
    • مرتضی رئوفی IR ۰۸:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      82 58
      اینهای که به این نظر که خدا کمکشون کنه تا پیدا بشه منفی دادن منظورشون چیه ؟ نه خداییش منظورشون چی بوده؟
  • صادق IR ۰۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    451 6
    این مدارس که اینهمه پول جهت همیاری از والدین میگیرند چرا نسبت به نصب چند دوربین مداربسته اطراف مدرسه نمیکنند؟ حداقل از وضعیت ربوده شدن مائده مطلع میشدند.
    • بی نام A1 ۰۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      131 2
      دوربین‌پیشکش نباید زودتر از موعد تعطیل میکرند یاحداقل خواظب بچه ها می بودند که خانواده ها بیان دنبالشون مقصر مدرسست
  • nima A1 ۰۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    222 5
    کل خيابونا دوربين مدار بسته داره. از ساعت 8 تا 11 کنترل کنن. منتظر نيروى انتظامى نباشين . اونا تا گزارش مردمى نياد پيگير نميشن
  • ليلا IR ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    134 8
    چقدر وحشتناك.....
  • بی نام A1 ۰۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    71 3
    کاش عکسش رو هم چاپ می کردید. واقعا از خدا می خوام این طفل معصوم سالم برگرده.
  • هیراد IR ۰۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    431 8
    باید درب اون مدرسه رو گِل بگیرن . همینجوری در مدرسه رو باز کرده امانت و پاره ی تن مردم رو ول کرده تو کوچه خیابون ؟
  • داود IR ۰۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    94 4
    عكس پس كو شايد كمك ميكرد خا به شما صبر بده واقعا سخته خدا نصيب هيچ پدر و مادري نكن ايشالا به اميدخدا پيدا ميشه خدا بزرگه نا اميد نشيد خيلي ناراحت شدم واقعا سخته
  • بی نام IR ۰۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    130 4
    انشالله كه هر چه زودتر پيدا شود همه دعا ميكنيم .
  • بنده خدا IR ۰۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    61 4
    خب تصویر این دختر و خانواده رو میزاشتین تا اگر کسی دید بتونه به این بنده خداها کمکی کرده باشه :
  • م.خ IR ۰۴:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    اميدوارم در برنامه زيباي ماه عسل اين مساله بطور كامل حل بشه و عليخاني دزد رو قانع كنه... ما هم دعا ميكنيم....
  • مينا A1 ۰۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    88 3
    خب چرا تصوير بچه رو نذاشتين؟‌ چقدر ضعيف كار مي كنيد. اين مساله را هم بايد ما بگوييم؟
  • بی نام IR ۰۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    111 4
    خدا خیرتون بده عکسشم میذاشتید
  • محمد A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    100 3
    باید مدارس به دوربین مدار بسته مجهز شوند و قانونی گذاشته شود که تا تمام دانش آموزان به یک مرجع تحویل داده نشوند مدیر حق ترک مدرسه و دانش آ موز را ندارد
  • بابک A1 ۰۵:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    65 3
    واقعا ناراحت کننده است امیدوارم بچه هر چه زودتر صحیح و سالم به آغوش خانواده بازگرده . خدایا کمکشون کن
  • بابک A1 ۰۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    72 7
    من حاضرم عکسشو بهم بدن پاشم بیام انزلی اونقدر بگردم تا پیداش کنم چایزه هم نمی خوام لطفا عکسشو بفرستین برام
  • کیومرث IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    175 5
    خانواده کبریایی عزیز، همدردی یک ملت با شماست. اطمینان داشته باشید هر کدام از ما ایرانیان اگر کوچک‌ترین سرنخی از آن طفل معصوم داشته باشیم، اول به پلیس گزارش می‌دهیم. نیاز به جایزه نقدی هم نیست. ما هم قلب داریم و قلب ما هم لبریز از درد است و لبریز از خشم نسبت به انسان‌نماهایی که جز پستی و رذالت صفتی ندارند.
  • mary A1 ۰۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    82 5
    عکس این دختر کوچولو را با نام مائده کبرایی گوگل کنید مشخصه... انشاالله تو این ماه عزیز به لطف پروردگار این کودک پیدا شه و به آغوش خانوادش برگرده. اللهم صل علی محمد وآل محمد ...
  • بابک A1 ۰۵:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    53 3
    تو گوگل ایمیج سرچ کنین مائده کبریایی عکسش هست من پیدا کردم
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    164 5
    چرا واضح نمیگین چه مراسمی تو شهر بوده؟ چقدر مهم بوده که جگرگوشه مردمو از مدرسه بیرون کنن و در مدرسه را ببندن؟
  • بی نام IR ۰۵:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    187 4
    اون مسئولین بی مسئولیت مدرسه رو باید مجازات کرد .
    • معصومه A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      40 3
      شنیدم مدیر فقط یه شب بازداشت بوده
  • بی نام A1 ۰۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    51 3
    خدا در این ماه مبارک دل این خانواده را با پیدا شدن دخترشون شاد کنه
  • احمد A1 ۰۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    35 10
    در برنامه ماه عسل مطرح کنید انشا الله پیدا می شود یا علی
  • بی نام IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    28 3
    یه عکس میذاشتید از بچه خب الان چطوری مردم بشناسن؟
    • هادی IR ۰۸:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      7 1
      تو گوگل ایمیج نام مائده کبریایی رو سرچ کنید عکسش رو میاره
  • محمد IR ۰۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    20 1
    خدایا به حرمت این ماه کمکشان کن یا رب العالمین
  • بی نام IR ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    13 16
    اسم و فامیلش قشنگه
  • بی نام IR ۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    26 1
    خدايا ب حق خوبي هاي عالمت قسمت ميدم اين بچه رو به خونوادش برگردون خودم دختر دارم اصلا تصورش برام مرگ آوره
  • معصومه A1 ۰۸:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    19 1
    نزدیک یه ماهه خواب و آروم از مردم گیلان گرفته شده . .. شایعه پشت شایعه دخترای مردم رو تا مرز سکته برده و مائده . . . . سی و پنج روزه گم شده . . اونوقت واقعا خسته نباشین انقدر آنلاین بودین که له له ام الان
    • بی نام A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۴/۳۱
      0 1
      شما واقعا خانمی ؟ ادبیاتت خیلی شبیه یک خانم نیست
  • بی نام GB ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    22 1
    خدا به حق همین روزای عزیز دل این خانواده رو با پیدا شدن بچشون شاد کنه. اینی که منفی میدی از بلای مفاجات بترس.
  • بی نام A1 ۰۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    17 1
    به نظر میرسه در مدرسه باید دنبالش بگردن و سر نخ را از مدرسه بی مسئولیت بگیرند البته مسئولین مدرسه را نمی خواهم متهم کنم ،ولی با این شواهد اعلامی از طرف والدین به نظر می رسد سر نخ در مدرسه باشه
  • کامی IR ۰۸:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    18 1
    وایی ،ینی هیچکس حال این پدر مادرو نمیفهمهخیلی ویران کنندست که تو این چنین برزخی باشی......
  • رشت A1 ۰۸:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    20 3
    برنامه ماه عسل این عکسم نشون بدن. ایشالا پیدا میشه: ما دعا میکنیم..
  • حسن A1 ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    19 1
    فقط میتونم دعا کنم که صحیح وسالم پیدا شه. واقعا سخته
  • مصطفی A1 ۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    8 0
    لطفا" یه عکسی ازش قرار بدین تا حداقل تو شبکه های اجتماعی هم پخشش کنیم
  • وحید A1 ۰۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    13 1
    یه عکس بزارد شاید فرجی شد
  • نگران بچه ها A1 ۰۹:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    9 1
    نمیدونم چرا این روزا دزدیدن بچه ها زیاد شده. خب اگه به سرپرستی قبول کردن بچه ها از یتیم خونه ها راحت تر میشد شاید این دزدیدنا کمتر میشد.
    • معصومه A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
      2 1
      یعنی قراره هر کس به هر دلیلی نمیتونه بچه از پرورشگاه بگیره بره بچه دزدی ؟00
  • بی نام A1 ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    6 1
    خبرآنلاین، میبینم خیلی کاربران درخواست عکس این دختر گمشده رو کردن، توی آپارات عکسش هست. به هرحال در اینجا اجازه کپی آدرس لینک رو به من نمیده. نمیدونم دسترسی دارید یا نه ولی اگه میشه عکسش رو گوگل کنید و در خبر درج کنید. خدا خیرتون بده
  • حمید IR ۱۰:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۹
    6 0
    به امید خدا و دعای مردم این داستان به خوشی پایان گیرد
  • ارش IR ۰۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۰
    5 0
    بازبان روزه وازته دل دعا میکنم خداوند مائده رابه آغوش خانواده اش برگرداند ان شاء الله باتوکل به پروردگار
  • لیلا A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۷
    2 2
    من هر روز ماه عسل رو نگاه می کنم به امیدی که از این دختر حرفی بزنند شاید فرجی بشه مثل محمد طاها پیدا بشه