استقبال از داستان باغبانی که تا 40 سالگی از خانه خارج نشده بود

انتشارات آموت رمان «بودن» اثر نویسنده لهستانی آمریکایی را اواخر اردیبهشت روانه بازار نشر کرد که این روزها با استقبال خوب مخاطب همراه شده است.

به گزارش خبرآنلاین، «بودن» نوشته یرژی کاشیسنکی با ترجمه مهسا ملک‌مرزبان منتشرشده است.

رمان «بودن» درباره باغبانی 40 ساله است که بعد از مرگ صاحب‌کارش مجبور به ترک محلی که در آن کار کرده، می‌شود. اما چون این باغبان پیش از آن هیچ‌گاه از محل کارش خارج نشده‌، مواجهه‌اش با جهان بیرون برایش عجیب است و از سوی دیگر برای مردم نیز‌ دیدن و صحبت‌ کردن با این فرد عجیب است با این حال و در نهایت باغبان بر اثر یک اتفاق، وارد خانه یکی از بزرگان شهر می‌شود و در آنجا می‌ماند.

رمان «بودن» داستانی تأثیرگذار و توام با فضایی متفاوت در کارنامه کاری کاشینسکی به شمار می‌رود. یرژی کاشینسکی فیلم‌نامه این رمان را نیز پس از انتشار آن تالیف کرده و هال اشبی بر اساس آن فیلمی با عنوان «آنجا بودن» را در سال 1979 ساخت. در این فیلم پیتر سلرز آخرین بازی زندگی‌اش را با ایفای نقش این باغبان انجام داده است.

نشر آموت این کتاب را در 112 صفحه و با قیمت 6 هزار تومان منتشر کرده است.

بنابراین گزارش، دیگر کتاب تازه منتشر شده و پرفروش این ناشر در بهار 93 رمان خواندنی «اندوه بلژیک» است. مشهورترین و برجسته‌ترین اثر هوگو کلاوس، شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و نقاش بلژیکی با ترجمه‌ای از سامگیس زندی. این کتاب که در سال 1983 منتشر شد بلافاصله پس از انتشار، در ردیف پرفروش‌ترین رمان‌های آلمان، هلند و بلژیک قرار گرفت.

در این اثر، لوییِ یازده‌ساله، شخصیت اصلی رمان، خاطرات‌اش را از یک‌سال پیش از شروع جنگ‌جهانی دوم، تا دو سال بعد از پایان جنگ روایت می‌کند. این خاطره‌نگاری، درست از زمانی آغاز می‌شود که او در مدرسه شبانه‌روزی یک صومعه،‌ با سرپرستی راهبه‌ها، زندگی و تحصیل می‌کند، اما با بالا گرفتن آتش جنگ، به خانه برمی‌گردد و داستان‌اش را با روایت خاطرات تک‌تک افراد خانواده پدری و مادری‌اش و ماجراهای همکاری تنگاتنگشان با نازی‌ها در روزهای جنگ ادامه می‌دهد.
ستایش ‌بین‌المللی از رمان اندوه بلژیک و نویسنده‌اش با وجود گذشت دو دهه از انتشار آن کماکان نیز در اروپا ادامه دارد.
اندوه بلژیک از دید منتقدان ادبی اروپا، یکی از شاهکارهای ادبی-تاریخی دنیا به شمار می‌رود که در کنار آثار برجسته ادبیات داستانی جهان ماندگار خواهد بود. این رمان پس از مرگ کلاوس در سال 2008 یک‌بار دیگر به جمع رمان‌های پرفروش دنیا اضافه شد.

این کتاب در 744 صفحه و به قیمت 35000 تومان منتشرشده است.

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 361244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • شهرزاد IR ۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۳/۳۰
    7 0
    این کار خیلی خوبیه که خبرانلاین رمانها و کتابهای خوب و پرفروش رو معرفی می کنه...ممنون