فارس نوشت:

وزیر علوم دولت دهم، ادعای بورسیه ۳ هزار نفر به صورت غیرقانونی در دولت گذشته را یک فضاسازی برای درگیر کردن اذهان مردم خواند.

کامران دانشجو وزیر سابق علوم تحقیقات و فناوری در حاشیه عیادت از آیت‌الله مهدوی کنی در پاسخ به سؤالی درباره ادعای مطرح شده در خصوص ۳ هزار بورسیه غیرقانونی در دولت قبل گفت: خط خطی کردن کارنامه دیگران کار درستی نیست.

وی اظهار داشت: دیروز مسئولان وزارت علوم به مجلس رفتند و در این باره صحبت کرده و مشکل خاصی هم نبوده است و من می‌خواهم که دولت جدید کارنامه خود را ارائه دهد.

وی با بیان اینکه ما در دولت قبل ۱۹ هزار عضو هیأت علمی ایجاد کرده و ۵ هزار نفر را بورسیه کردیم، تصریح کرد: این دولت نیز بیاید و بگوید چه کار کرده؛ در زمان ما از نظر علمی رتبه ۱۳ متوسط رشد علمی دنیا را داشته‌ایم و در منطقه اول شده‌ایم. آن‌ها بیایند بگویند از نظر علمی رشد بیشتر شده و چه میزان عضو هیأت علمی جذب کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه در همه موارد بهترین کار ارائه کارنامه خود افراد است، اظهار داشت: ما وقتی وارد وزارت علوم شدیم کارنامه قبلی‌ها را غلط‌گیری نکردیم و اساسا غلط‌گیری کارنامه دیگران کار دولت‌های ضعیف است و دولت قوی کارنامه خود را با دیگران مقایسه می‌کند.

وزیر سابق علوم ادامه داد: ما اعلام کردیم در طول ۴ سال ۱۴۰ هزار مقاله علمی ثبت‌شده داشتیم ولی این رقم در طول دوران اصلاحات ۹ هزار مقاله ارائه شده است.

دانشجو با اشاره به برخی مشکلات اقتصادی و گرانی‌های موجود در کشور، بر لزوم پاسخگویی دولت افزود: به هر حال مردم این گزارشات را از دولت طلب خواهند کرد.

وی مطرح کردن بورسیه ۳ هزار دانشجو به صورت غیرقانونی را یک فضاسازی برای درگیر کردن اذهان مردم خواند و تصریح کرد: کار یک مجموعه قوی این نیست که دولت قبلی را خراب کند و بر روی خرابه‌های آن، خود را آباد نمایند.

وزیر سابق علوم با اشاره به طرح مواردی نظیر دانشجویان ستاره‌دار در ماه‌های گذشته گفت: بعد از مطرح کردن بحث دانشجویان ستاره‌دار آن‌ها دیدند این موضوع پس از توضیحات ما نگرفت و حالا پس از آنکه ۶ ماه پیش این مسئله را مطرح کردند دوباره آن را طرح می‌کنند و ظاهرا قرار است هر ۶ ماه یک بار این مسئله ارائه شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: شاید با این مسئله می‌خواهند ضعف‌های خود را بپوشانند.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 359257

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • توکلی A1 ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    24 1
    هنوز یادم نرفته بدترین اتفاق ها در زمان شما رقم خورد. حذف سیاسی اساتید، امنیتی کردن فضای دانشگاه. شکر که مدارکش موجود است که چگونه از کسانی که فاقد صلاحیت علمی بودند برای بورسیه استفاده کردید. این حرکت بیشتر به کودتای سیاسی شبیه است تا تقویت بنیه علمی کشور.
  • علی A1 ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    27 1
    آقای دانشجو، دانشجویان و اساتید دانشگاه قضاوت می کنند که شما چه کارهایی کرده اید. اصولا دوران شما دوران تصمیم گیری احساسی و بدون منطق در ایجاد دانشگاه جدید بدون امکان سنجی، ظرفیت های جدید و بی اساس، کم کردن کیفیت دانشگاههای تراز اول به بهانه افزایش کمیت و... در یک کلام، دوران شما دوران کمیت بود و نه کیفیت
  • محسن A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    18 1
    جناب آقای دانشجویک نفر ازشهربیرجنداسم میبرم که عضوپایداری بود در خراسان بزرگ معدل کارشناسی 14،ارشد 15.30 الان بورس شدن از طرف دانشگاه صنعتی بیرجند.خبرآنلاین خواهشاتاییدکن.
  • بی نام IR ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    17 1
    40 هزارتا هیچی 1میلیون مقاله وقتی ازشون استفاده نمیشه به چه کار میاد
  • بی نام IR ۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    3 0
    آمارهای آقای دانشجو خنده داره...
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    3 0
    اون كارنامه خرابتون را لازم نيست كسي خط خطي كنه
  • بی نام A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    4 0
    استاد مقالات ارایه شده هم از جنس دکتری بعضی افراد است که هنوز معلوم نیست از کجا و چگونه دکتر و پروفسور شده اند.
  • احمد IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    4 0
    مقاله یا داده سازی؟
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    23 1
    با ندرک دیپلم و یک و نیم میلیون تومن میشه مقاله ای اس ای داد بیرون.. مقالهمداری نشد تولید علم، وقتی تعداد بیکارا کم شد مدعی تولید علم بشید
  • بی نام A1 ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۳/۱۹
    20 1
    هنوز تا پخش کارنامه این دولت خیلی مونده اخوی....
  • بی نام A1 ۰۵:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۴/۲۹
    1 0
    اتفاقا پاره کردن کارنامه ای که همه نمراتش زیر دهه یه سعادته برای شما