وزیر بهداشت گفت: مهمترین هدف ازاجرای طرح تحول تحقق منویات مقام معظم رهبری است که مردم غیر از بیماری، رنج دیگری نداشته باشند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، سیدحسن هاشمی در نشست هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی گلستان که با حضور استاندار، نمایندگان مجلس و جمعی از مدیران کل استان برگزار شد ضمن اشاره به اینکه اجرای کامل طرح تحول نظام سلامت زمان بر است، گفت: البته تا رسیدن به این نقطه از فرمایشات رهبر معظم انقلاب فاصله داریم، باید منابع پراکنده جمع شود، مدیریت و تدبیر داشته باشیم اما بدون شک تا پایان این دولت، کارها و برنامه های خوبی انجام خواهد شد.

وی با بیان این که طرح تحول نظام سلامت، فقط مختص درمان نیست، گفت: بزودی بسته های بهداشتی نیز اعلام خواهد. بسته های بهداشتی مفصل تر نیز در این برنامه دیده و گنجانده شده که هفته آینده این برنامه ها در جهت ارتقاء آموزش و پژوهش عملیاتی می شود.

به گفته وزیر بهداشت آماده کردن زیرساخت ها، ارتقاء خدمات در بخش سلامت، کاهش تصدی گری و استفاده بهینه از منابع مختلف از رئوس دیگر برنامه های وزارت بهداشت است.

وی گفت: از آن جایی که دولت و مجلس به خوبی به امر بهداشت و سلامت جامعه توجه کرده اند، نیازمند همکاری عامه مردم نیز هستیم تا رضایت اجتماعی حاصل شود. بی شک با تأمین بهداشت و سلامت، درد و رنج مردم کاهش می یابد و اعتقاد داریم مردم تاکنون به حقشان در این حوزه نرسیده اند.

هاشمی در ادامه گفت: پروژه های بالای 80 درصد پیشرفت فیزیکی و کمبود پزشک تا پایان سال برطرف خواهد شد. استان گلستان به دلیل همجواری با کشورهای آسیای مرکزی فضا و بستر مناسبی برای ایجاد منطقه گردشگری سلامت دارد که ما باید منابع را شناسایی و کمک های لازم را در این زمینه انجام دهیم.

او گفت: این توجه باعث می شود تا پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران به درد مردم بیش تر توجه کنند و فاصله بین آنان با مردم کمتر شود، اما اکنون تا رسیدن به این آرمان فاصله زیادی داریم. از سوی دیگر مردم نیز باید بهداشت را رعایت کنند، زیرا ما معتقدیم پیشگیری بهتر از درمان است و باید مردم در این امر مهم و خطیر پیشقدم شوند

وزیر بهداشت با اشاره به این که دین مبین اسلام بر رعایت بهداشت، به ویژه دهان و دندان تأکیدات فراوان دارد، افزود: اما ما در این حوزه کم توان هستیم و نوع تغذیه و کم تحرکی عامل بسیاری از بیماری هاست. 70 درصد بیماری های دامن گیر مردم بیماری غیرواگیر است و این به دلیل سبک زندگی در خانواده ها و عدم رعایت مسائل بهداشتی است.

به گفته وزیر بهداشت کم توجهی به فرهنگ عمومی مرتبط با بهداشت از دلایل عمده بیماری ها در جامعه است از سوی دیگر ما در منطقه ای زندگی می کنیم که بسیاری از بیماری های واگیردار وارد کشور می شود و هزینه های درمان زیادی را برای ما به وجود می آورد و اگر استان های کم برخوردار را هم در نظر بگیریم، بدون شک این هزینه ها افزایش چشمگیری خواهد داشت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 357942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 8 =