بررسی عملکرد مهمترین نهاد بخش خصوصی ایران/ ماجرای ساختمان 40 میلیاردی به کجا رسید؟

40 میلیارد تومان برای ساختمان های همجوار اتاق ایران هزینه شده است ولی این ساختمان ها حتی 10 درصد پیشرفت هم نداشته اند.

بهاره چراغی: این روزها سراغ هر کدام از نمایندگان اتاق میرویم یا در دسترس نیستند یا پاسخی برای سوالاتمان ندارند و یا اگر جوابگو هستند حال و هوای اتاق را مساعد نمی دانند. از طرفی رایزنی ها برای حضور مجدد بهزادیان در اتاق ایران آغاز شده است ولی از هم اکنون زمزمه ای موافقان و مخالفان بسیاری به گوش می رسد. پرویز حسابی، نایب رئیس امور تشکل های اتاق تهران و عضو هیات نمایندگان اتاق در گفتگو با خبر آنلاین به این موضوع اشاره کرد که برای حل مشکلات اتاق به طور حتم قانون اتاق باید اصلاح شود وکارمندان ناکارآمد باید اخراج شوند.

با توجه به اینکه در حال حاضر اتاق ایران با حضور آقای نهاوندیان در دولت ارتباط مناسبی با بدنه دولت پیدا کرده، شما عملکرد ماه های گذشته اتاق را چطور ارزیابی می کنید؟

از نظر من عملکرد اتاق به هیچ عنوان مثبت نیست و در حال حاضر بسیار ضعیف پیش می رود. یکی از بزرگترین مشکلاتی که وجو دارد این موضوع است که دبیر خانه اتاق بسیار ضعیف کار می کند به طوری که ما را دچار دردسرهای بزرگی کرده است. در اتاق افرادی هستند که حقوق های بسیار نجومی دریافت می کنند این حقوق ها که به صورت ماهیانه به این اشخاص پرداخت می شود گاهی بین 15 میلیون تا 23 میلیون تومان است و جالب است بدانید منبعی که این حقوق و مزایا را به این افراد می دهد به هیچ عنوان روشن و مشخص نیست. نه خبری از روشن سازی است و نه خبری از کنترل قانونی و حساب شده. پس انتظار نداشته باشید وقتی سوال می​کنید که اتاق در چه شرایطی است پاسخی شفاف و مثبت دریافت کنید ساخت و ساز های که برای اتاق در نظر گرفته شده رقمی حدود 30 یا 40 میلیارد تومان در نظر گرفته​اند اما هنوز هم بعد از گذر 5 سال از شروع ساخت و ساز این ساختمان​ها حتی رشد 10 درصدی نیز اتفاق نیفتاده است. یکی دیگر از مشکلاتی که جدیدا برای اتاق اتفاق افتاده است و از نظر من بسیار هم مهم است، این موضوع  است که ما تا چند وقت پیش از پرداخت مالیات معذور بودیم اما به علت ضعف و ناکارآمدی بسیاری از بخش​های اتاق به تازگی برای اتاق مالیات​های سنگینی تعیین کرده اند.

درخواست من این است که اجازه دهند شفاف سازی صورت گیرد و بگذارند اتاق از این فضای پرچالش بیرون آید.

 

به نظر شما بازگشت افراد قدیمی مانند آقای بهزادیان، خوانساری، خاموشی و افراد اینگونه چقدر می تواند به اتاق ایران تحرک بخشد؟

از نظر من حضور دوباره آقای بهزادیان به اتاق به هیچ عنوان مفید نخواهد بود و به صراحت می گویم که ایشان دیگر مهره سوخته هستند زیرا در زمانی که بهزادیان در اتاق حضور داشت کار خاص و موثری انجام ندادند. اتاق باید به دنبال کسانی باشد که حداقل دارای تجربه 20 ساله در بخش اقتصادی باشد و حرفی برای گفتن در اقتصاد داشته باشد. ما به دنبال فکر جدید و ایده جدید هستیم نه به دنبال احیا کردن افکار قدیمی. اجازه دهیم افراد تحصیل کرده و متخصص وارد اتاق شوند نه افرادی که تمام افتخارشان سفیر شدن یا استاندار شدن باشد و علاوه بر حقوق​های کلانی که در بخش​های دیگر می گیرند اتاق را نیز به چالش بکشند. فراموش نکنیم که هدف اتاق برطرف کردن موانع پیش روی فعالان اقتصادی است که بی شک می خواهند بدون حاشیه به کشور و اقتصاد خدمت کنند. خود من عنوان می​کنم که هیچ کار موثری برای اتاق انجام نداده​ام و به صراحت اعلام می​کنم که اتاق به یک تحول عظیم نیاز دارد نه حضور افرادی که جز حاشیه سازی عملکرد دیگری نداشته اند.

به نظر شما رئیس اتاق میتواند از چهره های نزدیک به دولت باشد؟

از نظر من مخالف یا موافق بودن در این شرایط ملاک نیست به شخصه این موضوع را قبول ندارم. هر کسی که در راس اتاق قرار می گیرند قانون را به خوبی اجرا کند و فراموش نکنند که اخلاق جز الزامات موفقیت یک مدیر است. در کنار مقوله اخلاق است که تخصص می تواند خودش را به خوبی نشان دهد و این دو مقوله، لازم و ملزوم هم هستند. برای بهتر شدن شرایط اتاق فکر میکنم قانون اتاق باید اصلاح شود و مجلس قانون 1 در هزار را متوقف کند در هیچ کجای دنیا هیچ کشوری از درآمد فروش نمی گیرد و به اتاق بدهد. علاوه بر این مسائل اگر برای افراد متخلف در اتاق کیفر خواست در نظر بگیرند که به صورت فاحش خطا نکنند دیگر کمتر شاهد این مشکلات خواهیم بود.

3535

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355899

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 0
    ما برای چی باید برای تمدید کارت بازرگانی کلی پول پرداخت کنیم؟ 1در هزار و مالیات فروش؟ پول زور حرام باشه من که راضی نیستم ایشالا پول دوا دکتر بدن
  • بی نام A1 ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    2 0
    خداوند این اتاق بازرگانی و اصحابش را از سرزمین ایران محو و نابود بگرداند که تمام آتشها ، گرانیها ، تورم ، بیکاری و حتی رکود از گور اینها بلند میشود . هنوز قضیه صبحانه خوردن آقای سیف یادمان نرفته است
  • بی نام A1 ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    چه عجبی اینبار آقای پرویز حسابی ، خاطرات آنچنانی و ماورایی از مرحوم دکتر حسابی تعریف نکردند
  • توفنده IR ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    باسلام افراد کار امد و متخصص لازم است بیایند و به دولت کمک کنند دایی خاموشی بهزادیان ال اسحاق ودرومنش
  • عباس IR ۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۹
    0 0
    به نظر شما اتاق تهران را چه کسی خرید ایا اشنباه کرد وچه کسی در انتخابان گذشته بالاترین رای را اورد؟؟؟؟؟؟؟؟