ایسنا نوشت:

سیدجواد هاشمی در پاسخ به اینکه صداوسیما در طول این سال‌ها تا چه میزان به عنوان «رسانه ملی» نزدیک شده است؟ گفت: اینکه چقدر این رسانه می‌تواند یک رسانه ملی باشد، به صورت ماهیتی نمی‌تواند محقق شود؛ چون اساسا دولتی است.

او در عین حال گفت: اگر در صداوسیما چندصدایی باشد، قرار است حرفی زده شود که شاید خیلی‌ها دوست نداشته باشند.

این بازیگر و کارگردان درخصوص وضعیت این روزهای صداوسیما و اینکه این رسانه تا چه میزان توانسته است در طول این سال‌ها خود را به عنوان رسانه ملی نزدیک کند؟ گفت: در رسانه ملی قرار است حرفی زده شود که شاید خیلی‌ها دوست نداشته باشند. اینکه این مسئله امری طبیعی است یا غیرطبیعی کاری ندارم اما به اعتقاد من تلویزیون بلندگوی رسمی است،‌ پس بر اساس سیاست‌ رسمی عمل می‌کند، پس ممکن است خیلی‌ها دوستش نداشته باشند که طبیعی است.

او ادامه داد: از روزهای اول تشکیل صداوسیما بعد از انقلاب، تعبیری درباره صداوسیما شنیدیم؛ اینکه باید دانشگاه باشد؛ یعنی باید محلی برای آموزش و پرورش باشد. حال ما یک وزارت آموزش و پرورش داریم که برای بچه‌هاست ولی آموزش و پرورش به صورت عام برای هر سنی از کودک و نوجوان تا زنان و مردان کهنسال به صورت مستقیم بر عهده صداوسیماست، به همین دلیل ضمن اینکه کار خیلی سختی است،‌ انتظار هم بالاست.

او با اشاره به تعدد شبکه‌های تلویزیونی گفت: با توجه به اینکه شبکه‌های مختلف هم تشکیل شده است و تعدد شبکه‌ها زیاد است، گاهی می‌مانیم که صداوسیما چند شبکه دارد؛ در حالی که پیش از این فقط دو شبکه (یک و دو) را داشتیم.

این بازیگر سینما و تلویزیون همچنین ارزیابی‌اش از ضرورت راه‌اندازی شبکه‌های جدید در صداوسیما با وجود کمبود بودجه را اینگونه بیان کرد: گاهی به شدت متعجبم از اینکه فکر می‌کنم صداوسیما بدهکارترین سازمان این کشور باشد و در عین حال که آنقدر بدهکاری‌های معوقه دارد،‌ سراغ کمیت می‌رود؛ البته شاید من اشتباه می‌کنم اما فکر می‌کنم چند شبکه‌ی باکیفیت، به مراتب بهتر از تعدد شبکه‌های بدون کیفیت باشد.

هاشمی همچنین در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به اینکه بیشتر از مردم عادی در جریان خیلی از کمبودهای تلویزیون به ویژه از بعد مادی است، گفت: با توجه به اینکه در تلویزیون به صورت غیررسمی کار می‌کنم، حداقل ارتباطم تنگاتنگ است و از خیلی از کمبودهای تلویزیون از بعد مادی در جریان هستم و احساس می‌کنم که خیلی خوب است که از یک بعد شبکه‌ها موضوعی باشند و بتوانند ذائقه‌های مخاطب را تأمین کنند اما از یک طرف هم می‌گوییم این اتفاق خوب خیلی شایسته‌تر است که در موقعیت مناسب به وجود بیاید.

این کارگردان همچنین گفت: از نظر من اول باید تکلیف توان و استعداد تلویزیون برای ساخت کارهای کیفی و منطبق با شأن ملت ما روشن شود، بعد به فکر این باشند که شبکه‌ها را موضوعی کنند و ذائقه‌های مخاطبان را تأمین کنند.


17231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 355397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یکی A1 ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۲۴
    1 0
    این سید جواد چرا این روزها به هرکی میرسه انگار دعوا داره