مهر نوشت:

یک سه‌گانه سینمایی با اقتباس از کتاب جدید جی.کی.رولینگ خالق «هری پاتر» با عنوان «هیولاهای خارق‌العاده و نحوه پیدا کردن‌شان» که ادامه‌ای بر کتابی است که او سال ۲۰۰۱ نوشت، ساخته می‌شود.

به نقل از هالیوود ریپورتر، فیلم «هیولاهای خارق‌العاده و نحوه پیدا کردن‌شان» که یک داستان جانبی است و بر اساس دنیای هری پاتر به وجود آمده، قرار است تبدیل به یک فیلم سینمایی ۳ قسمتی شود. این فیلم اقتباسی از کتابی به همین نام است که در سال ۲۰۰۱ و توسط جی کی رولینگ نویسنده کتاب‌های هری پاتر، بین چهارمین و پنجمین کتاب هری پاتر منتشر شد. این کتاب به عنوان نسخه کتاب درسی هاگوارتز هری که در کتاب اول یعنی «هری پاتر و سنگ جادو» به آن اشاره شده بود، منتشر شد.

اخبار جدید ساخت این سه‌گانه از سوی نیویورک تایمز و به عنوان برنامه‌های کوین سوجیهارا مدیر اجرایی کمپانی برادران وارنر مطرح شد. به گزارش تایمز، برنامه ساخت ۳ فیلم بزرگ ریخته شده و شخصیت اول آن نیز نیوت اسکاماندر نام دارد.

رولینگ نیز می گوید سوجیهارا در عملی کردن این فیلم‌های اقتباسی بسیار مفید واقع شد. او گفت:‌ وقتی که می‌گویم او بود که باعث شکل گرفتن «هیولاهای خارق العاده...» شد، حرفم تنها برای تبلیغات عمومی نیست، حقیقت است. ما یک بار ملاقات کردیم و بعد از آن نیز یک تماس تلفنی داشتیم که باعث شد من نسخه اولیه را بیرون بیاورم و با خود فکر کردم این تبدیل به خاطره‌ای خوب برای کودکانم می شود و شروع به نوشتن کردم!

کمپانی برادران وارنر اولین بار اخبار این اقتباس را در ماه سپتامبر (شهریور) منتشر کرد و آن را به عنوان بخشی از پروژه‌ای خلاقانه با همکاری رولینگ نام نهاد. رولینگ در آن زمان درباره این پروژه گفته بود: با وجود اینکه «هیولاهای خارق العاده و نحوه پیدا کردنشان» در همان دنیای جادوگران و ساحره‌هایی اتفاق می‌افتد که من ۱۷ سال با خوشحالی در آن زندگی کردم، این کتاب به هیچ وجه پیش درآمد و یا ادامه داستان هری پاتر نخواهد بود و در واقع گسترش دنیای جادوگران است. قوانین و سنت‌های جامعه مخفی جادوگری برای هر کسی که کتاب‌های هری پاتر را خوانده باشد و یا فیلم‌هایش را دیده باشد کاملا آشنا خواهد بود، با این حال داستان نیوت در نیویورک و آن هم ۷۰ سال قبل از آنکه هری وارد ماجرا شود آغاز می‌شود.

او تاکید کرد که این کتاب به هیچ وجه ارتباطی با داستان ۷ جلد کتاب هری پاتر و ۸ فیلم ساخته شده آن که در طی ۱۰ سال بیش از ۷ میلیارد دلار درآمد داشت، ندارد.

در کتاب «هیولاهای خارق‌العاده و نحوه پیدا کردنشان» به عنوان یک کتاب درسی، حدود ۷۵ هیولای مختلف معرفی می‌شود که بسیاری از آن‌ها در کتاب‌ها و فیلم‌های «هری پاتر» حضور داشتند و به همین دلیل احتمال می‌رود که سه‌گانه جدید از نظر افکت‌های ویژه از فیلم‌های هری پاتر سنگین‌تر باشد.

یکی از موضوع‌های مهم برای ساخت این سه‌گانه این است که چه کسی نقش اسکاماندر ۲۱ ساله را بازی می‌کند. احتمالا رولینگ خودش درباره انتخاب بازیگر این شخصیت نظر خواهد داد.

اسکاماندر از فارغ التحصیلان هاگوارتز است که نوه‌اش با لونا لاوگود یکی از همکلاسی‌های پاتر ازدواج کرد.

این پروژه درست شبیه ساخت فیلم «هابیت» با تمرکز بر شخصیت‌هایی است که در رمان «هابیت» جی.آر.آر تالکین وجود نداشتند، اما برای جذب کردن طرفداران سه‌گانه «ارباب حلقه‌ها» کاملا مناسب بود.

گفته شده ۳ شخصیت اصلی هاگوارتز نقش کوچکی را در این کتاب و فیلم بازی می‌کنند زیرا «هیولاهای خارق‌العاده» یکی از کتاب‌های درسی پاتر و ویزلی است و به نظر می‌رسد که آن‌ها هم نکاتی را در میان خط‌های کتاب نوشته باشند که نشانه‌ای است برای اتفاقاتی که در کتاب و فیلم‌ها می‌افتد.

داستان «هیولاهای خارق‌العاده» در سال ۱۹۱۸ در شهر نیویورک به وقوع می‌پیوندد و داستان هری پاتر از دهه ۱۹۹۰ در انگلیس شروع می‌شود، اما احتمالا این دو داستان با استفاده از فلش‌بک به نوعی به یکدیگر مربوط می‌شوند. زیرا نباید فراموش کرد که در دنیای جادوگری سفر در زمان ممکن است. این اتفاق در کتاب «هری پاتر و زندانی آزکابان» عملی شد و هرمیونی گرنجر از جادویی استفاده کرد که به او امکان می‌داد تا در زمان حرکت کند.

 

45503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347175

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    10 19
    عجیب تر از این فیلم دیگه ندیده بودم یک پروژه بنجل برای تیغ زدن مردم در ضمن بازیگراش هم در دنیای سینما گم شدند از اینجا فرق بازیگر تواناو جوانی مثل لارنس با افرادی مثل این بازیگران هری پاتر دیده میشه اینها فقط به خاطر فیلم نامه رفتن بازی کردن و الان هیچ دست اوردی ندارند بر عکس لارنس که هر نقشی میتونه بازی کنه این فیلم و این خانم فقط به دنبال تیغ زدن هستند
  • بی نام A1 ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۶
    1 0
    این کتاب جدید نیست. خیلی هم قدیمیه. این کتاب بعد از قسمت سوم کتار هری پاتر اومد. اصلاً هم جدید نیست.