راسل کرو در آستانه اکران فیلم حماسی «نوح» در انگستان با عالی‌ترین مقام روحانی در کلیسای رسمی این کشور دیدار کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، بازیگر نیوزیلندی برنده اسکار در دیداری که مطبوعات بریتانیایی آن را «یک دیدار خصوصی کوتاه» توصیف کردند، با جاستین ولبی اسقف اعظم کلیسای کانتربری ملاقات کرد.

تلگراف، گاردین و بی‌بی‌سی نیوز گزارش داده‌اند راسل کرو و ولبی در این دیدار درباره موضوعات مذهبی که پس از نمایش فیلم حماسی «نوح» به کارگردانی دارن آرونوفسکی مطرح شده، صحبت کردند.

نمایش افتتاحیه فیلم «نوح» در بریتانیا دوشنبه در میدان لستر شهر لندن برگزار شد. کرو پس از این مراسم در کاخ لامبث با ولبی دیدار کرد.

روایت سینمایی از حضرت نوح (ع) و کشتی او از جمعه هفته پیش در سینماهای آمریکای شمالی روی پرده رفت و در هفته اول اکران در این بازار حدود 44 میلیون دلار فروخت. مجموع فروش جهانی این فیلم پس از دو هفته حدود 95 میلیون دلار شده است.

فیلم جدید آرنوفسکی به خاطر برداشت آزاد از داستان آشنای کتاب مقدس درباره حضرت نوح (ع)، کشتی او و حیواناتش با انتقادهایی روبرو شده است.

کرو و چند نفر از سازندگان فیلم «نوح» اواخر ماه پیش نیز میدان سنت پیتر در مرکز شهر واتیکان دیداری کوتاه با پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان داشتند که این ملاقات در جریان دیدار هفتگی پاپ با مردم بود.

کرو که در «نوح» نقش حضرت نوح (ع) را بازی می‌کند، در توئیتر از پاپ خواسته بود این فیلم را ببیند.

آرونوفسکی هم برای دیدن پاپ به رم رفته بود، هرچند خود او و شرکت پارامونت تهیه‌کننده «نوح» در ابتدای فیلم به این نکته اشاره می‌کنند که یک برداشت دراماتیک از کتاب مقدس داشته‌اند.

پارامونت در آمریکا تلاش زیادی کرد تا نگران‌های رهبران مذهبی و کلیساها را درمورد لحن فیلم «نوح» رفع کند. این شرکت‌ در هفته‌های اخیر پذیرفت با تغییر مواد تبلیغاتی «نوح» تاکید کند این فیلم صرفا یک اقتباس دقیق از داستان کتاب مقدس نیست.

اما واتسن، جنیفر کانلی، لوگان لرمن، ری وینستون، آنتونی هاپکینز و داگلاس بوث دیگر بازیگران «نوح» هستند. این فیلم از چهار آوریل (15 فروردین) در بریتانیا اکران عمومی می‌شود.

هالیوود ریپورتر / 2 آوریل / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 347120

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    17 26
    یکی نیست به این ارونوفسکی بگه تو که به خدا اعتقاد نداری برا چی فیلم مذهبی میسازی مگه هالیوود یک بنگاه تبلیغاتی کاتولیکه ؟ هالیوود یک بنگاه ساخت فیلمه ! نباید وارد مسایل مذهبی و نژادی بشه
  • بی نام A1 ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    13 26
    هنوزم متوجه نمیشم چرا یک کارگردان خداناباور و هالیوود که نماد فرهنگ لیبرال و سکولار هست فیلم مذهبی تولید کنه !
    • شفیق IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
      18 4
      به گیشه فروش که نگاه کنی کاملا متوجه میشی
  • نادر ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۳
    26 7
    شما نگاه نكن مجبورت نكردن
  • فرهاددددددددددد IR ۰۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
    5 2
    استاد بزرگوار وقتي كسي كه مذهب داره ولي فكر و توانايي شو نداره نميسازه ، ميسازن قرار نيست وايسن بگن نه ما اين جوري ما اون جوري. مگه مختار رو ساختن كسي اعتراضي كرد خارج از ايرانم پخش شد و ... ما هم بهتر همون فيلمهاي خروس ، روزهاي به در ، ما فرشته نيستيم ، ازدواج مشروط و ... بسازيم خيلي هم خوبه ديگه نه نه؟ اون ها صنعت فيلم سازي دارن نه صنعت بحث و جدل و دستور و اسپانسر وسفارش و ..... ولي خوشحالم كه مردم جهان آشنا ميشن با حضرت نوح.//
    • بی نام A1 ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۱۴
      3 2
      این اظهارات رو از خودم در نیاوردم شبکه های اینترنت خارجی مردم انگلیس و امریکا نظر میدادند بعد همان طور که میدانید بسیاری از غربیها هم مذهبی نیستند این فیلم هم خود این اقا فرموده که برای هر نوع تفکری ساخته ولی این چند ماهه بیش از حد جنجالی شده