۰ نفر
۵ فروردین ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶

اندونزی به چند کشور خاورمیانه پیوست که نمایش فیلم «نوح» به کارگردانی دارن آرونوفسکی را به خاطر تخطی از قوانین اسلامی ممنوع اعلام کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، هیئت‌ سانسور اندونزی روز دوشنبه به اتفاق آرا تصمیم گرفت مانع اکران فیلم پارامونت در این کشور شود، چرا که در «نوح» چهره حضرت نوح (ع) نشان داده شده است. «نوح» قرار بود از جمعه این هفته در اندونزی روی پرده برود.

به تصویر کشیدن پیامبران در بسیاری از جوامع مسلمان یک تابو محسوب می‌شود. بیش از 88 درصد از 240 میلیون نفر جمعیت اندونزی، مسلمان هستند و این کشور پرجمعیت‌ترین کشور مسلمان دنیاست.

«نوح» روایتی تیره از داستان کتاب مقدس درباره حضرت نوح (ع) و کشتی اوست. راسل کرو در این فیلم نقش حضرت نوح (ع) را بازی می‌کند.

یکی از اعضای هیئت سانسور اندونزی به خبرگزاری فرانسه گفت: «ما با نمایش این فیلم در اندونزی مخالفت کردیم. نشان دادن چهره پیامبران در اسلام ممنوع است. این فیلم هم به جوامع مسیحی و هم به جوامع مسلمان لطمه خواهد زد.»

اواخر سال گذشته هیئت‌های سانسور در قطر، بحرین و امارات متحده عربی به شرکت پارامونت اعلام کردند به «نوح» اجازه اکران نمی‌دهند. انتظار می‌رفت مصر، اردن و کویت هم تصمیم مشابه‌ای اتخاذ کنند.

در مصر، موسسه الازهر که یک مرکز و مرجع دینی برای مسلمانان سنی است، با انتشار بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن فیلم «نوح»، خواهان ممنوعیت نمایش «نوح» در این کشور شد.

در آمریکا نیز بعضی از گروه‌های مسیحی این فیلم را به خاطر برداشت تیره و نامعمول از روایت کتاب مقدس از حضرت نوح (ع) و کشتی او مورد انتقاد قرار داده‌اند.

با این حال «نوح» در هفته اول اکران در مکزیک که اکثریت جمعیت آن را مسیحیان تشکیل می‌دهند، موفق ظاهر شد. این فیلم جمعه پیش در 635 سینما در مکزیک روی پرده رفت و 1.4 میلیون دلار فروخت که تقریبا برابر با فروش افتتاحیه فیلم «جاذبه» در این کشور بود.

«نوح» از جمعه این هفته در آمریکای شمالی و 20 کشور دیگر اکران می‌شود. اما واتسن، جنیفر کانلی، لوگان لرمن، ری وینستون، آنتونی هاپکینز و داگلاس بوث دیگر بازیگران این فیلم هستند.

هالیوود ریپورتر / 25 مارس / ترجمه: علی افتخاری

5858

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 346255

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 24
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    52 4
    باید نام فیلم رو می گذاشتن گیلگومش خیلی هم جالب تر بود
  • حافظ IR ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    عاقا چرا ول نمیکنید ؟؟ اول میان میگن مسلمونا هر چی میخوان دلا راس شن ما کاری نداریم بعد میان علیه پیامبر ها و امام های معصوم یا فیلم میسازن یا حرف در میارن عزیز من شما که میگید اهمیت نمیدید پس چرا ول نمیکنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ پشت سر حضرت محمد (ص) هزار تا حرف در میارن بعد میگن ما اهمیت نمیدیم !!!!!! بعد میگن شما توهم دشمنی دارید !!!!!!!!!! باور کنید یه نفر اگه حتی فقط توی توهماتش شمارو دشمن تصور کنه حق داره چون انقدر شیطان صفت هستید که طرف از توهم شمام وحشت زدست چه برسه به خودتون نکته : کلمه "عاقا" رو گذاشتم برای معلمای پیش دبستانی و دبستانی عزیز که معمولا خیلی نکته سنج هستن گفتم اونام غلط املایی بگیرن بیکار نباشن یا علی مدد
    • بی نام A1 ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      75 3
      همه كه مثل من بيكار نيستند تا ته پيغامت رو بخونن برادر، همون اول آقا رو درست مينوشتي.
    • بی نام A1 ۱۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      40 4
      در مصر اعدام 529 نفر یکجا از نظر الازهر درسته ولی یک فیلم اشتباهه همین وهابیها هستند که عمالشون سرباز ما رو اعدام کردند
    • بی نام A1 ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      77 2
      واقعا نظری تا این سطح کودکانه ندیده بودم.
    • majid2007 IR ۱۶:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      72 0
      به نظرم وقتی داشتی این نوشته ها رو سر هم میکردی ، ناخوش احوال بودی.اصلا خودت فهمیدی چه گفتی و نوشتی؟؟
    • حافظ IR ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      8 27
      واااااااااا یعنی هرکی بیکاره تا ته میخونه ؟ خوب اجازه میدید من این جمله گوهر بار رو یه تصحیح بکنم : هر کی تا ته بخونه " بیکار میشه " خب اینکه خیلی بده یعنی بر و بچ پیش دبستانی و دبستانی اگر نتونن غلط املایی بگیرن نونشون آجر میشه :))
    • من EU ۱۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      2 18
      عاقا خیلی باحالی من با پخش چهره مشکل ندارم ولی کلا باید بازیگر فیلم و سریال مذهبی باید مراقب رفتار خودش باشد و زود فریب بوی گندم را نخورد کلا عقلای هالییود هنوز تو کتب مقدس زئوس گیر کردند
    • كيوان IR ۱۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      26 0
      شما چرا با اين حالت؟
    • بی نام IR ۱۹:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      25 0
      الان چی شد من نفهمیدم...
    • بی نام EU ۰۶:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      2 0
      این چی گفت؟
  • بی نام A1 ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    247 1
    پس چرا ما فیلم حضرت یوسف رو ساختیم و چهرشو توش نشون دادیم؟؟!!
    • بی نام A1 ۱۹:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      93 1
      دقیقا ما فیلم خیلی از پسامبر ها رو ساختیم با تصویر صورتشون حتی با انیمیشن هم ساختیم
    • حافظ IR ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
      5 75
      داداش من متوجه نشدم یعنی منظورت رو از "ما" نفهمیدم من رو لطفا فاکتور بگیر من این سریال رو ندیدم و اصلا علاقه ای هم ندارم ضمن اینکه همیشه یاد بگیر هیچوقت همه رو باهم جمع نبندی و تازه طبق این جمع بندی نتیجه گیری هم بکنی !!! عزیز هر کس اشتباهی مرتکب بشه و چهره امام یا پیامبر خدا رو نشون بده چه ایرانی مسلمون و چه غرب چه هر طیفی مقصر و صد در صد گناهکاره کسی هم که چهره حضرت یوسف رو در این سریال نشون داد گناهکاره صد در صد لطفا جمع نبند
    • علیرضا A1 ۱۶:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۸
      9 0
      سریال یوسف مشکل زیاد داشت ولی اینکه تصویر چهره پیامبرها رو نشون داده به نظرم مشکل اصلیش نیست. توی سریال مریم مقدس، حضرت عیسی، فیلم حضرت ابراهیم و سلیمان و.... هم اینکار انجام شده.
  • سلیمی A1 ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    42 2
    در ایران در سریال حضرت یوسف جهره پیامبر نشان داده شد و کسی هم اعتراض نکرد.
    • بي نام IR ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
      4 5
      البته مجالي براي اعتراض داده نشده است وگرنه معترض به سريال كم نبود
  • بی نام IR ۲۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    9 17
    در ايران در فيلم ابراهيم خليل الله و فيلم بشارت منجي (حضرت مسيح ) چهره پيامبران الهي به تصوير كشيده شده است . ولي در كل من با به تصوير كشيده شدن سيماي اولياي خدا چه در داخل ايران و چه در خارج ايران موافق نيستم.
  • اشکان A1 ۲۲:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۵
    23 0
    به نظر من نقس عمل مهم حضرت نوح همون طور که پیامبر ما مسلمون ها هست پیامبر مسیحیام هست شاید به یه نوجوان ایرانی بگی نوح کیه نمیشناس ولی بگی بن تن کیه واست مثنوی 70 من تعریف می کنه اما ما مسلمونا میام چهره حضرت یوسف و حضرت عیسی رو تو فیلمامون نشون میدیم مورد نداره اونا میان چهره حضرت نوح رو اونم که بازیگرش بسیار چهره ی خوب و جا افتاده ای داره نشون میدن بد؟
  • mozafar IR ۰۱:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    4 2
    یکی من‌ توجیه کنه ما چرا چهره حضرات عیسی ،یوسف، یغوب، ایوب (ع)را نشون دادیم داد کسی در نیومد؟ خیلی ممنون از دوستان
  • رضا A1 ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    7 1
    مگه فقط حضرت یوسف بوده؟ ما تاحالا چهره حضرت ایوب، حضرت ابراهیم، حضرت عیسی، زکریای نبی، حضرت سلیمان و حضرت یعقوب رو نمایش دادیم. اما چون کارگرداناش دردانه صدا و سیما بودن ( عمدتا هم برادر فرج کارگردان بوده) صدا از کسی در نیومده. تازه استاد ساخت سریال حضرت موسی رو هم شروع کردن. چقدرم که ماشاالله به پیامبران قوم یهود ارادت دارن
  • بهزاد A1 ۰۵:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    3 0
    به نظرم مشکل جای دیگه است چون قبلا ده فرمان و مصایب مسیح ساخته شده بود و چهره انبیا در فیلم دیده شده بود و کسی ایراد نگرفت؟
  • میلاد A1 ۰۵:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    4 4
    پس سریال معظم یوسف پیامبر که چهره آن حضرت را نشان میداد و به قول کارگردانش 4 میلیارد نفر!!در کره زمین آن را دیده اند چرا صدای کسی در نیومد؟ :)
  • حسین EU ۰۶:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۰۶
    6 1
    من به شخصه مشکلی با این موضوع ندارم چون واقعا نمیتونم بفهمم که چرا گناهه؟فیلمی ساخته میشه و چهره یی نمایش داده میشه اگه توهین به پیامبر بود مغز دارید و ردش میکنید اگرم توهین نبود و آموزنده بود که بازم مغز دارید و ازش چیز یاد میگیرید . کلا فک میکنم آدما به فکر کردن اعتقادی نداشته باشن