معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده، در نشست خبری امروز خود به موضوعاتی از جمله گشت ارشاد و حضورش در فیس بوک پاسخ داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در نشست خبری امروزش، در پاسخ به سوالی درباره فعالیتش در فیسبوک با توجه به فیلتر بودن این سایت گفت: آنچه اعلام شده این است که عضویت در فیسبوک جرم نیست مگر این که هنجارشکنی شود که فعالیت من هنجارشکنی نیست.

شهیندخت مولاوردی ادامه داد: معتقدم نباید خودمان را از فضاهای مجازی و امکانات پیشرفته مبتنی بر علم و فناوری محروم کنیم و اگر تاثیرگذاری زیادی دارد و میتوانیم بازخورد بگیریم و به ما کمک کند، می توانیم از آنها استفاده کنیم و با این نگاه با مردم ارتباط برقرار کنیم.

او همچنین در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که برنامه دولت جدید در رابطه با گشت ارشاد با توجه به وعده های پیش از انتخابات، توضیح داد: در پاسخ به این سوال، به قانون راهکارهای گسترش فرهنگ عفاف و حجاب اشاره میکنم که گشت ارشاد به تبع آن پیش آمد. این قانون به طور وسیع و گسترده به این موضوع پرداخته و 26 دستگاه را در این موضوع وارد کرده است.

معاون رییس جمهور اشاره کرد: قرار بر این بوده است که این قانون مرحله به مرحله انجام شود تا نهایتا اگر هدف مورد نظر تحقق پیدا نکرد، نوبت به نیروی انتظامی برسد. در واقع باید اگر سیاستهای نرم اعمال میشد و جواب نمیداد، آنوقت به نیروی انتظامی که آخرین مرحله است رسیده شود.

مولاوردی با بیان این که در دولت جدید تفاوت زیادی را در نحوه برخورد گشت ارشاد شاهدیم، گفت: ما درخواست کردیم بازدیدی از پلیس امنیت و پشت صحنه این موضوع داشته باشیم. ما همکاری خودمان را برای این که این قانون به صورت اصولی اجرا شود اعلام کرده ایم و معتقدیم هرگونه برخورد با این موضوع فرهنگی، باید از جنس فرهنگی باشد و با حفظ کرامت ذاتی انسان ها و به دور از امنیتی کردن این موضوع انجام شود.

او همچنین گفت: هرچند گاهی گفته میشود که نیروهایی در کارند که به صورت سازمان یافته بی حجابی را ترویج کنند اما ما این موضوع را استثنا میدانیم و معتقدیم باید کار فرهنگی انجام شود.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 344991

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    73 3
    معاون فضای مجازی صدا و سیما که عضو شواری فیلترینگ هم هستند (آقای سیاهکلی) در جلسه‌ای که در سلسله نشست‌های سالانه‌ی انجمن کامپیوتر بود گفت که اینکه یک وزیر فیلترینگ کشور را دور بزند کار درستی نیست و از وزرا انتقاد کرد ... اما در ادامه معلوم شد که حرفش سیاسی است زیرا که اذعان کرد که همکنون اینترنت بدون فیلتر در اختیار وزرات خانه‌ها و برخی نهادها هست ... پس هیچ وزیری فیلترینگ را دور نمی‌زند و اینها فقط می‌خواهند شانتاژ خبری کنند ... این پاسخ خانم مولاوردی که هیچ هنجار شنکی اتفاق نیفتاده هم ناظر به همین مطلب است ... متاسفانه منتقدین دولت شدیدا از اطلاع رسانی بدون واسطه ترس دارند و برای رسیدن به اهداف خود از گفتن دروغ و خلاف واقع هم بسیار مایع می‌گذارند ...
  • بی نام IR ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    99 4
    جرم نیست؟ خب ما هم دوست داریم بدون جرم و در راستای ترویج فرهنگ ایرانی در فیسبوک عمل کنیم اما سوال ما این هست خانوم معاون بی زحمت اسم این فیلترشکنتو به ما بگو که ما هم کار فرهنگی انجام بدیم ولا
  • امیر A1 ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    63 7
    درود بر شما
  • امینی A1 ۲۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
    8 7
    ممنون. امیدوارم که برنامه هایتان بی وقفه دنبال شده و اثر بخشی لازم را داشته باشد تا افراطیون بیش از پیش محدودتر شوند.