ایسنا نوشت:

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با تشریح برنامه دولت جمهوری اسلامی ایران برای ارتقاء جایگاه و توانمند سازی زنان در بخش‌های مختلف گفت: در حوزه سلامت 97 درصد زنان از زایمان ایمن بهره‌مند هستند و مرگ و میر مادران به 22 مادر در هر صد هزار تولد زنده رسیده و سن امید به زندگی در ایران اکنون به 74 سال برای زنان رسیده است.

شهیندخت مولاوردی شب گذشته در دومین سخنرانی خود در پنجاه و هشتمین کمیسیون مقام زن که در مقر اصلی سازمان ملل در حال برگزاری است، با اشاره به چالش‌ها و دستاوردهای اجرای اهداف توسعه هزاره برای زنان و دختران گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران در برنامه توسعه پنج ساله برای 2015 - 2010، توانمندسازی زنان را از طریق همکاری و همدلی میان بخشی در سطح دولت و البته در کنار همکاری با نهادهای برخاسته از جامعه مدنی تضمین کرده است.

مهم ترین بخش سخنان مولاوردی در نیویورک:
-در زمینه پوشش تحصیلی دختران در سطوح ابتدایی و آموزش عالی، ایران پیشرفت‌های چشمگیری داشته است. در حوزه سلامت، 97 درصد زنان از زایمان ایمن بهره مند هستند و مرگ و میر مادران به 22 مادر در هر صد هزار تولد زنده رسیده و سن امید به زندگی در ایران اکنون به 74 سال برای زنان رسیده است.

-توجه به ویژگی‌های فرهنگی، تاریخی و مذهبی جوامع در تدوین استراتژی‌های توسعه، روان‌سازی اقدامات حمایتی و دسترسی نامحدود و جهانی به تکنولوژی، دانش و اطلاعات به عنوان یک سرمایه جهانی، توجه جامع و دقیق به علل ریشه‌ای دستیابی کند به اهداف توسعه‌ای هزاره در سطح جهانی، توجه به ضرورت تقویت، حمایت و نگهداری از نهاد مقدس خانواده با تضمین مشارکت کامل زنان در تصمیم‌گیری‌های خصوصی و عمومی، در نظر گرفتن ابعاد جنسیتی در تمام اهداف توسعه در کنار یک هدف اختصاصی برای عدالت جنسیتی، مد نظر قرار گرفتن اقدامات زورمدارانه و تحریم‌های یک یا چند جانبه به عنوان مانعی برای روند توسعه و توجه ویژه به وضعیت اسفبار زنان و دختران در سرزمین‌های اشغالی و وضعیت‌های جنگی باید مورد نظر قرار گیرد.


23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 343667

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
    19 12
    برای فرصت های برابر زنان هم باید به سربازی اجباری بروند و نفقه و مهریه به مردان بپردازند و در صورت طلاق نصف اموالشان را به شوهرشان بدهند.والا خودتان هم میدانید که امکان پذیر نیست. نباید به بهانه حقوق یک جنسیت حقوق جنسیت دیگر را از بین برد... حقوق پایین تر اجتماعی زنان بنا به مسئولیت های کمتر آنها در خانواده است و حتی در قانون ما وظیفه ای براشان تعریف نشده و اگر هم شده باشد خانواده هیچ تضمین قانونی ندارد که زن مسئولیت هایش را انجام بدهد.در حالی از منع خشونت علیه زنان صحبت می شود که از خشونت های زنان در حق مردان چشم پوشی می شود.اکنون توازن جنسیتی به هم خورده و زنان دارای کار و تحصیلات شده اند اما در ازای آن قانونی برای استفاده خانواده از این در نظر گرفته نشده در حالی که کل درامدمردگرفته میشود
    • بی نام A1 ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      2 3
      اگر نفقه و مهریه نخواهیم چطور؟حق طلاق را میدهید؟!!
    • بی نام A1 ۱۷:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۶
      2 3
      خیله خب. مسئولیتهای اجتماعی را به ما هم بدهید با حقوق برابر