مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز شنبه 17 اسفند 1392

عاملان قتل هولناک کارمند بانک و اعضای خانواده اش به زودی در شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه قرار می گیرند.
به گزارش مهر، 23 اردیبهشت‌ماه امسال مردی با مراجعه به پلیس آگاهی شهریار گفت: برادرم ، همسرش و دو فرزند او که ساکن ملارد هستند، از چند روز قبل به طرز مرموزی مفقود شده‌اند و نه‌تنها کسی از آنان خبر ندارد، بلکه به تلفن‌های همراه خود نیز جواب نمی‌دهند.
کارآگاهان بعد از دریافت مشخصات مرد مفقودی به نام رضا و همسر و دو پسر دوقلوی هشت‌ساله او تجسس‌های ویژه‌ای را برای یافتن ردی از آنها آغاز کردند. بررسی ها نشان داد، رضا کارمند بانک بود و بعد از اتمام ساعات اداری در بنگاه معاملات املاک نیز کار می‌کرد.
پلیس همچنین اطلاعاتی را به‌دست‌آورد که نشان می‌داد وی در زمینه خریدوفروش عتیقه نیز فعالیت می‌کرد. مفقود شدن هر چهار عضو خانواده پلیس را به این نتیجه رساند که به احتمال قوی همگی آنها جان باخته‌اند.
تحقیقات پلیس از محل‌های کار رضا و پرس‌وجو از افرادی که با این مرد در ارتباط بودند سرانجام سرنخ مهمی‌ را در اختیار کارآگاهان قرار داد و آنان دریافتند رضا و خانواده‌اش قبل از ناپدید شدن به‌همراه مردی به نام ناصر به سفر رفته بودند.
وقتی نام و مشخصات ناصر در بایگانی پلیس مورد بررسی قرار گرفت، مشخص شد وی فردی سابقه‌دار است. همین مسئله سوءظن نسبت به این مرد را تشدید کرد و کارآگاهان، وی را بعد از کسب مجوز قضایی بازداشت کردند. وقتی خودروی ناصر مورد تفتیش قرار گرفت سلاح کمری، اوراق هویتی رضا و همسرش و دو حلقه النگو متعلق به زن جوان کشف شد و متهم در همان بدو امر در بن‌بست قرار گرفت.
ناصر بعد از اعتراف به قتل گفت:من می‌دانستم رضا در زمینه خریدوفروش عتیقه کار می‌کند. حدس می‌زدم پول زیادی داشته باشد و بتوانم با سرقت از او ثروتمند شوم برای همین باب دوستی را باز کردم و وی را به بهانه خرید عتیقه به شهرستان بیجار کشاندم. قبل از سفر با سه نفر صحبت کرده و آنها پذیرفته بودند به من برای اجرای نقشه‌ام در ازای دریافت پول کمک کنند. بعد از اینکه قرارهای اولیه گذاشته شد من و رضا به همراه دو پسر و همسرش راهی بیجار شدیم و من او را برای انجام معامله به باغی کشاندم. در آنجا به‌همراه سه همدستم به این زوج حمله کردیم و دست و پای آنان را بستیم و توانستیم مبلغ 17میلیون‌تومانی را که رضا همراهش آورده بود، به چنگ بیاوریم بعد با تهدید این زوج کارت عابربانک و رمز آن را از آنها گرفتیم و شش‌میلیون‌تومان دیگر را هم از این طریق به حساب خودم واریز کردم. بعد از آن رضا و همسرش را با استفاده از طناب خفه کردم و اجسادشان را در مزارع گندم جاده بیجار- همدان انداختم.
متهم به قتل درباره سرنوشت دوقلوها نیز گفت: ما بعد از کشتن پدر و مادر آنها دست و پای هردو نفرشان را بستیم و آنها را در صندوق عقب خودرو گذاشتیم و به سمت تهران حرکت کردیم اما وقتی به قزوین رسیدیم متوجه شدیم آنها به دلیل نرسیدن هوا فوت شده‌اند برای همین اجساد آنها را نیز در حوالی قزوین رها کردیم.
کارآگاهان بعد از شنیدن اعترافات این مرد، در عملیات ویژه‌ای سه همدست او را دستگیر کردند. این افراد پذیرفتند در این قتل‌عام به ناصر کمک کرده و از او پول گرفته‌اند.
با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست برای چهار مرد جنایتکار‌، پرونده برای محاکمه به شعبه 113 دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد تا متهمان به زودی پای میز محاکمه قرار بگیرند.

 

زورگیری در اطراف ایستگاههای مترو
دو پسر بیکار که برای پولدار شدن از مسافران مترو زورگیری می کردند، پس از آخرین سرقت خود دستگیر شدند.
به گزارش مهر، ساعت 17 و 30 دقیقه 10 بهمن امسال ماموران کلانتری 124 قلهک هنگام گشت زنی در خیابان دولت، نبش خیابان کشانی در نزدیکی ایستگاه مترو به دو جوان مشکوک شده و در بازرسی از آنها یک عدد شوکر برقی کشف کردند.
همزمان با دستگیری این دو جوان و کشف شوکر از آنها، جوان دانشجویی به واحد گشت کلانتری مراجعه و عنوان کرد: این دو جوان، دقایقی پیش با تهدید شوکر اقدام به زورگیری و سرقت گوشی تلفن همراه و وجه نقد همراهم کردند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع زورگیری و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 27تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
 	امیر 19 ساله و حسین 19 ساله، متهم به زورگیری در اطراف ایستگاههای مترو
با آغاز رسیدگی به پرونده، متهمان امیر 19 ساله و حسین 19 ساله با اعتراف صریح به زورگیری از شاکی پرونده، در اظهارات خود عنوان کردند: در اطراف ایستگاه های مترو به ویژه ایستگاه های مترو قلهک و میردادماد اقدام به زورگیری کرده و پس از انجام سرقت نیز بلافاصله خود را به ایستگاه مترو رسانده و با قطار از محل سرقت دور می شدیم.
حسین در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: یک روز امیر به من گفت که راه خوبی برای پول درآوردن می شناسد و آنهم زورگیری است! من نیز که همانند امیر بیکار بودم، پیشنهاد او را برای زورگیری قبول کردم. چون وسیله نقلیه ای برای سرقت نداشتیم، تصمیم گرفتیم تا سرقت های خود را در اطراف ایستگاه های مترو به ویژه در مناطق شمال شهر تهران انجام دهیم تا بتوانیم بلافاصله پس از سرقت، با قطار از محل دور شویم. روز دستگیری نیز، پس از سرقت قصد رفتن به داخل ایستگاه مترو را داشتیم که ماموران به ما مشکوک شده و هر دو نفر ما را دستگیر کردند.
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، معاون مبارزه با سرقتهای خاص پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به شناسایی تعدادی از مالباختگان و اعتراف صریح متهمان به زورگیری از شهروندان در محدوده ایستگاه های مترو به ویژه در مناطق شمال شهر تهران، از تمام مالباختگانی که بدین شیوه و شگرد مورد زورگیری و سرقت اموال قرار گرفتند دعوت می شود تا برای شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به اداره پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

تخریب غیر اصولی ساختمان حادثه آفرید
رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام تخریب ساختمان، موجب ریزش آوار بر روی کارگر میانسال در شهرک مشیریه شد.
به پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماسهای مکرر شهروندان با سامانه 125، مبنی بر ریزش آوار و محبوس شدن کارگران در زیر آن، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافصله ایستگاه 78 را دیروز جمعه به محل حادثه در شهرک مشیریه، خیابان سازمان آب، کوچه چهارم شرقی اعزام کرد.
امیر عطایی، فرمانده آتش نشانان تیم اعزامی در این باره گفت: در محل حادثه یک ساختمان دو طبقه در حال تخریب مشاهده می شد که در طبقه دوم آن فردی به نام علی 40 ساله، که در حال تخریب دیوار خانه بود بر اثر بی احتیاطی، دیوار حائل قسمت جنوبی و سقف به همراه تیرآهن های آن به یک باره بر روی این کارگر میانسال فرو ریخته است.
در این عملیات آتش نشانان به سرعت ایمن سازی را آغاز کرده و مشغول آوار برداری از روی کارگر شدند و پس از دقایقی عملیات، فرد را که از ناحیه سر، صورت و پای چپ دچار جراحت شدیدی شده بود از زیر آوار خارج و تحویل امدادگران اورژانس حاضر در محل دادند.

 

نجات دو مرد از زیر خروارها خاک
با حضور به موقع و تلاش بی وقفه آتش نشانان دو مرد که زیر آوار خاک چاه فاضلاب گرفتار شده بودند نجات پیدا کردند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران با دریافت گزارشهای مردمی پیرامون سقوط دو نفر درچاه فاضلاب بلافاصله آتش نشانان ایستگاههای 8 و 33 و نیروی امداد و نجات ایستگاه 38 را ساعت 14:30 دقیقه بعد از ظهر دیروز جمعه به محل حادثه در خیابان هاشمی روبروی مسجد حضرت علی اکبر(ع) خیابان امیر کاشانی اعزام کرد.
مهدی فتحی، افسر آماده منطقه چهار عملیات در این باره گفت: با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه یک باب منزل مسکونی دو طبقه قدیمی ساخت شمالی، به مساحت تقریبی 60 متر مربع مشاهده شد که در قسمت حیاط آن مالک اقدام به حفر زیر زمینی به مساحت تقریبی 10 متر مربع و با کاربری انباری کرده بود.
وی افزود: دو مرد در حال خارج کردن وسایل از داخل این انباری بودند که ناگهان تیغه انباری که مماس با دیواره چاه فاضلاب بود تخریب و دو نفر کارگر و کارفرما زیر خروارها خاک گرفتار شدند.
فتحی خاطرنشان کرد: نجاتگران بلافاصله با رعایت نکات ایمنی در یک عملیات دقیق و حساس اقدام به خروج نفرات محبوس شده بنامهای حسین 19 ساله کارگر و مهدی 52 ساله کارفرما از زیر خروارها خاک کرده و پس از خارج کردن اشخاص و تحویل به عوامل اورژانس حاضر در محل، پس از معاینات اولیه خوشبختانه صحت و سلامت هر دو فرد تایید شد.

 

انفجار گاز در منزل مسکونی روستای ابر شاهرود دو مجروح برجا گذاشت
جمعیت هلال احمر استان سمنان از وقوع انفجار گاز در منزل مسکونی روستای ابر شاهرود و مجروح شدن دو نفر در این حادثه خبر داد.
به گزارش ایرنا، رئیس هلال احمر شاهرود گفت: ساعت 16:19 روز پنجشنبه در تماس تلفنی عوامل اورژانس با هلال احمر مبنی بر وقوع انفجار در منزل مسکونی در روستای ابر شاهرود، بلافاصله تیم عملیاتی امداد و نجات پایگاه شیخ ابوالحسن خرقانی هلال احمر شاهرود به محل حادثه اعزام شد.
حسن محمدی افزود: بر اثر این انفجار یک زن و شوهر مجروح شدند که پس از انجام اقدامات اولیه درمانی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر، به بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود منتقل شدند.
در این عملیات سه نفر از امدادگران و نجاتگران هلال احمر به همراه دو آمبولانس و ست نجات حضور داشتند.

 

آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان سهروردی
آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان سهروردی با تلاش آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی وقوع آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان سهروردی، کوچه رحمانی و اطلاع رسانی شهروندان به سامانه 125، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 7:45 عصر دیروز جمعه آتش نشانان ایستگاه 53 را به محل حادثه اعزام کرد.
عابدین شجاعی پور، رئیس ایستگاه 71 در این باره گفت: در محل حادثه یک ساختمان 4 طبقه مشاهده شد که آتش و دود از طبقه دوم آن به بیرون زبانه می کشید.
آتش نشانان با بستن دستگاه تنفسی و قطع برق و شیر اصلی گاز اقدام به آبرسانی کرده و آتش را که در اثر اتصالی سیم برق ایجاد شده بود خاموش کردند و دود ناشی از آن را نیز به وسیله هواکش از داخل ساختمان تخلیه کردند.
در این حادثه چهار نفر از ساکنین که در میان دود و آتش گرفتار شده بودند، توسط آتش نشانان نجات پیدا کردند.


اتصالی برق خانه را به آتش کشید
اتصالی جعبه تقسیم برق، موجب آتش سوزی منزل مسکونی در خیابان دستواره شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس همسایگان ساختمان مسکونی با سامانه 125مبنی بر مشاهده خروج دود از درب یک واحد مسکونی ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 07:06 صبح امروز شنبه آتش نشانان ایستگاه 90 را به خیابان دستواره روبروی مترو علی آباد، مجتمع آسمان اعزام کرد.
علی اکبر میرزایی، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: آتش سوزی یک واحد مسکونی در طبقه اول یک مجتمع هشت طبقه با 60 واحدمسکونی، و پراکنده شدن دود ناشی از آن سبب هراس ساکنان ساختمان شده بود.
وجود حفاظ فلزی و درب قفل شده واحد مسکونی شرایط ویژه ای را برای آتش نشانان به همراه داشت که آتش نشانان پس از ایمن سازی و بازکردن راه ورود به خانه با استفاده از تجهیزات هیرولیکی مخصوص، و دسترسی به کانون آتش سوزی توانستند آتش را خاموش و با تخلیه کامل دود به نگرانی ساکنان پایان دهند.
علت این آتش سوزی اتصالی در جعبه تقسیم برق اعلام شد.

 

پرندگان هم آتش به پا می کنند
لانه گزینی پرندگان بر روی پکیج منزل مسکونی، آتش سوزی بالکن را در خیابان نازی آباد در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با مشاهده خروج دود از بالکن یک واحد مسکونی شاهدان در تماس با سامانه 125 آتش نشانی این حادثه را اطلاع رسانی کردند و ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، بلافاصله آتش نشانان ایستگاه 95 را ساعت 11:43 امروز شنبه به خیابا نازی آباد، خیابان پاس، خیابان برادران احدی شرقی، ساختمان نگارستان اعزام کرد.
عباس اعرابی، فرمانده آتش نشانان اعزامی به محل حادثه در این باره گفت: آتش نشانان پس از رسیدن به محل حادثه با مشاهده خروج دود و آتش زیادی از بالکن طبقه اول یک ساختمان پنج طبقه بی درنگ دست به کار شدند و همزمان با قطع برق و گاز با استفاده از نرده بان و یک رشته لوله آبدهی توانستند آتش را قبل از گسترش و سرایت به داخل منزل مسکونی، به طور کامل مهار و خاموش کنند.
وی در خصوص علت این حادثه گفت: بنابر اظهار مالک، سیستم گرمایشی و آب گرم این خانه توسط پکیج نصب شده در بالکن خانه تامین می شد که لانه گزینی پرندگان بر روی پکیج و رسیدن حرارت به پوشال های لانه پرندگان سبب آتش سوزی و سرایت به مواد قابل اشتعال موجود در بالکن شده بود.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    39 1
    ان دوجوان رابه اردوی اجباری کاربفرستیدنه اینکه ولشان کنید تا دفعه بعد ادم بکشند
  • فرد IR ۰۶:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۸
    35 1
    اینا راهو یاد گرفتند و روحشان پلید شده نباید به راحتی ولشون کرد