مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز دوشنبه 12 اسفند 1392

دادگاهی در شهر سیدنی استرالیا یک ایرانی را به جرم جابجایی پناهجویان و انتقال شش نفر به این کشور به سه سال و نیم زندان محکوم کرد.
به گزارش ایرنا، این فرد اعلام کرده قصد داشته است سفر بسیار خطرناک پناهجویان را برای آن ها کمی ایمن تر کند و مانع سپردن این افراد به دست قاچاقچیان خطرناک شود.
این فرد ایرانی مدعی شده فکر نمی کرده این اقدام خلاف قانون است، ادعایی که قاضی پرونده آن را نپذیرفته است.
این فرد به دلیل کمک به افراد برای ورود غیرقانونی به استرالیا، انجام اقدامات مربوط به روادید، ارتباط دادن پناهجویان به قاچاقچیان انسان و انجام اقدامات مربوط به اسکان پناهجویان در مالزی و اندونزی مورد اتهام قرار گرفته بود.
دادگاه استرالیا مدعی است که این فرد در رستورانی در مالزی زمینه کمک به دو پناهجو را برای عزیمت سریع به استرالیا فراهم کرده و مبلغ 18 هزار دلار بابت هر فرد دریافت می کرده است. 9 هزار دلار این مبلغ هنگام رسیدن افراد به استرالیا دریافت شده است.
گشت های نیروی دریایی استرالیا در سال 2012 برخی از افرادی را که توسط این فرد ایرانی به استرالیا اعزام شده بودند، دستگیر کرده بود. این فرد ایرانی در ماه آوریل سال 2016 حائز شرایط عفو مشروط خواهد شد.

 

مسمومیت 8 دانش‌آموز دختر بنابی بر اثر استنشاق مواد شوینده
در پی استفاده از سفیدکننده و تینر برای نظافت مدرسه، 8 دانش‌آموز دبیرستان دخترانه هنر شهر بناب، بعلت مسمومیت راهی بیمارستان امام خمینی(ره) بناب شدند.
به گزارش ایسنا، ساعت 11:30 صبح امروز دوشنبه 12 اسفندماه، 8 دانش‌آموز این دبیرستان که بمنظور نظافت مدرسه نسبت به استفاده‌ هم‌زمان تینر و سفیدکننده اقدام کرده بودند، با علائم مسمومیت راهی بیمارستان امام خمینی(ره) بناب شدند.
حبیبی، پزشک اورژانس بیمارستان امام‌خمینی(ره) بناب با تایید این خبر به ایسنا گفت: 3 نفر از دانش‌آموزان بستری و تحت نظر قرار گرفته و 5 نفر از آنها نیز سرپایی درمان شدند.
وی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون 2 نفر از دانش‌آموزانی که در بیمارستان بستری شده بودند ترخیص شده و فقط یکی از آنها تحت نظر است.
این در حالی است که در تماس با مسئولان مدرسه در خصوص صحت و سقم این موضوع، مسئولان دبیرستان دخترانه‌ هنر، این موضوع را انکار کردند.

 

قاتل شیشه‌ای یک زوج دستگیر شد
رئیس پلیس آگاهی گیلان از دستگیری قاتل کبوترباز و شیشه‌ای یک زوج سوخته در این استان خبر داد.
به گزارش فارس، فرهاد فلاح‌کریمی در نشست ستاد فرماندهی استان چگونگی دستگیری قاتل یک زوج را تشریح کرد و درباره جزئیات قتل گفت: در 30 اردیبهشت امسال اجساد یک زن و شوهر 54 و 40 ساله در داخل خانه آتش گرفته‌ای توسط پلیس آگاهی استان کشف شد. کارآگاهان آگاهی در بررسی‌های اولیه آثار بر جای مانده از آتش‌سوزی در صحنه جرم موفق به کشف آثاری در صحنه جرم که مربوط به صاحبان خانه نبود، شدند.
وی با اشاره به اینکه سازمان آتش‌نشانی حادثه آتش‌سوزی مذکور را عمدی عنوان کرد، گفت: پزشکی قانونی نیز دلیل مرگ را اصابت جسم سخت به سر اعلام کرد.
به گفته فلاح‌کریمی، کارآگاهان آگاهی مبارزه با جرایم جنایی در تحقیقات تکمیلی خود ردپایی از مرد جوان ناشناس که هنگام خروج از منزل کبوتری در دست داشت را در ساعت پنج بامداد کشف کردند.
وی با بیان اینکه کارآگاهان پس از تحقیقات کامل از تمام خویشاوندان این خانواده به جوان معتاد 29 ساله‌ای که همسرش با مقتولان رابطه خویشاوندی داشت مشکوک شدند، ادامه داد: به همین دلیل وی دستگیر شد.
رئیس پلیس آگاهی گیلان فرد دستگیر شده را معتاد به مواد مخدر معرفی کرد و گفت: این فرد در تحقیقات پلیسی به قتل اعتراف کرد و دلیل و انگیزه قتل را سرقت و مصرف بیش از اندازه مواد مخدر صنعتی شیشه اعلام کرد.
فلاح‌کریمی در تشریح نحوه به قتل رساندن زوج مذکور اظهار کرد: قاتل پس از خوراندن آبمیوه آلوده به قرص خواب‌آور مقتولان را بیهوش کرده و پس از قتل خانه را با تینر به آتش کشیده است.
وی خاطرنشان کرد: همسر این متهم نیز به جرم همدستی دستگیر و این زوج قاتل با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی معرفی شدند.

 

دستگیری بچه‌محل‌های کیف قاپ
2 جوانی بچه‌محلی که در شهر اقدام به کیف قاپی از زنان و دختران می‌کردند، در آخرین سرقت خود زمین‌گیر شده و به دام افتادند.
به گزارش فارس، روز بیست و دوم بهمن ماه امسال، در منطقه باغ فیض - خیابان اباذر شمالی خانم جوانی به صورت پیاده در حال عبور از کوچه بوستان چهارم بود که دو جوان موتورسوار با موتورسیکلت پالس قرمز رنگ به شماره انتظامی .... به وی نزدیک شده و در یک لحظه اقدام به کیف قاپی می‌کنند که به علت پیچیده شدن بند کیف دستی در داخل دست زن، 2 جوان موفق به کیف قاپی نشده و موتورسیکلت آنها نیز به علت عدم توانایی راننده آن به زمین خورده و متوقف می‌شود.
با درخواست‌های مکرر صاحب کیف مبنی بر کمک خواستن از مردم، تعدادی از شهروندان با حضور در محل سرقت قصد دستگیری سارقان کیف قاپ را داشتند که این دو سارق با سلاح سرد اقدام به تهدید آنها کرده اما در لحظه فرار، به علت روشن نشدن موتورسیکلت مجبور به فرار با پای پیاده می‌شوند.
پرونده مقدماتی با موضوع کیف قاپی در کلانتری 140 باغ فیض تشکیل و به دستور شعبه 13 بازپرسی دادسرای ناحیه 27 تهران، جهت رسیدگی در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار می‌گیرد.
با ارجاع پرونده به پایگاه دوم پلیس آگاهی، کارآگاهان اقدام به شناسایی مالک حقوقی و مدارک شناسایی موتورسیکلت کرده که این شخص پس از حضور کارآگاهان و اطلاع از موضوع کیف قاپی عنوان داشت که موتورسکیلت را به صورت قولنامه‌ای به شخص دیگری به نام پیمان فروخته است.
پیمان و وحید؛ متهم یا کیف قاپی
با شناسایی محل سکونت پیمان 24 ساله در منطقه خانی آباد، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی از حضور متهم در محل سکونتش اطمینان پیدا کرده و نهایتا وی را در روز هفتم اسفند دستگیر کردند.
پیمان که پس از دستگیری چاره‌ای جز اعتراف نداشت، صراحتا به کیف قاپی ناموفق در کوچه بوستان چهارم و دهها فقره کیف قاپی دیگر بویژه از زنان اعتراف و همدست خود را به نام وحید 22 ساله معرفی می‌کنند.
وحید نیز که به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد دارد، در همان منطقه خانی آباد شناسایی، دستگیر و همانند پیمان به کیف قاپی‌های متعدد در مناطق غرب و مرکزی شهر تهران اعتراف کردند.
سرهنگ کارآگاه جانپرور، رئیس پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره کیف قاپی در مناطق مختلف غرب و مرکز شهر تهران، از همه مالباختگان بویژه خواهرانی که بدین شیوه و شگرد توسط سرنشینان موتورسیکلت قرمز رنگ مورد کیف قاپی و سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهمان و پیگیری شکایات خود به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان آزادی - خیابان زنجان مراجعه کنند.


محاکمه پزشک قلابی به اتهام سرقت و آزار و اذیت زنان
پزشک قلابی که به بهانه پیدا کردن کار قربانیان خود را بیهوش و پس از سرقت آنها را مورد آزار و اذیت قرار می داد، در جلسه دادگاه منکر اتهامات خود شد.
به گزارش مهر، در جلسه صبح دوشنبه که به ریاست قاضی اصغرزاده برگزار شد، نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: در این پرونده علی 54 ساله متاهل، دارای چند فقره سابقه کیفری بازداشت از تاریخ 4 آبان امسال متهم به مباشرت در سرقت مقرون به آزار با داروی بیهوشی به قصد تجاوز و عنوان پزشک داروساز است که با توجه به تحقیقات صورت گرفته برای وی تقاضای مجازات قانونی را دارم. همچنین بر اساس کیفرخواست محمد، میثم و جواد متهم به مشارکت در خرید و فروش اموال سرقتی هستند.
در ادامه این جلسه شکات پرونده به طرح شکایت پرداختند و مدعی شدند متهم به بهانه پیدا کردن کار، آنها را فریب داده و برای انجام آزمایشات پزشکی قبل از استخدام به قربانیان کپسول حاوی داروی بیهوشی داده بود.
پس از طرح شکایت شکات که اغلب آنها به صورت خانوادگی در دام مرد شیطان صفت قرار گرفته بودند رئیس دادگاه از متهم خواست برای دفاع از خودش در جایگاه قرار بگیرد.
رئیس دادگاه: شما متهم به ارتکاب 14 فقره سرقت مقرون به آزار از طریق بیهوش کردن شکات با دارو به بهانه پیدا کردن کار و لزوم آزمایش قبل از کار و 8 مورد تجاوز به عنف پس از بیهوشی قربانیان هستید. در این باره چه دفاعی دارید؟
متهم: من شکایت برخی شکات را قبول دارم ولی اتهام تجاوز را قبول ندارم. پس از آزادی از زندان با مشکل مالی روبرو شده و به همین خاطر مجبور شدم از قربانیان سرقت کنم. البته شکایت برخی از قربانیان درست نیست و آنها قصد اخاذی دارند.
پس از دفاعیات متهم و مالخران پرونده جلسه رسیدگی برای بررسی اتهام تجاوز به عنف به صورت غیرعلنی ادامه یافت.

 

انفجار و آتش سوزی در خیابان امام خمینی(ره) مشهد/ حادثه خسارت جانی نداشت
برخورد بیل مکانیکی با شبکه اصلی گاز باعث انفجار و آتش سوزی درخیابان امام خمینی(ره) مشهد شد.
مدیر حوزه سه سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد با اعلام اینکه آتش‌نشانان ایستگاه 32 آتش نشانی در کمتر از یک دقیقه به محل حریق خیابان امام خمینی(ره) رسیدند به مهر گفت: این حادثه خسارت جانی نداشت.
 آتش‌پاد سوم ابوالفضل تیموری افزود: 40 آتش نشان از 9 ایستگاه و 14 خودرو در اطفا این حریق به کار گرفته شدند.
مدیرحوزه سه سازمان آتش نشانی شهرداری مشهد در خصوص نحوه وقوع آتش‌سوزی توضیح داد: انتشار گاز بر اثر برخورد بیل مکانیکی ایجاد شد و با روشن شدن خودرویی که نزدیک این محل بود شعله های آتش زبانه کشید.
تیموری گفت: خیابان امام خمینی مشهد از خیابان های اصلی و پر رفت و آمد و در محدوده حرم رضوی است و بافت تجاری و مسکونی آن نیز این عملیات را حساس تر کرد. وسعت این آتش سوزی در حدی بود که زبانه های آتش تا چند کیلومتری دیده می شد و ابر سیاهی از دود منطقه را فرا گرفته بو.د.
وی تاکید کرد: آتش در کمتر از یک دقیقه مهار شد.
تیموری با اشاره به وجود هتل ها و پاساژهای متعدد در این خیابان و حساسیت این عملیات گفت: این حادثه هیچ مصدومی نداشت و تنها تابلوهای تبلیغاتی 4 مغازه و بخشی شیشه های پاساژ مجاور محل دچار خسارت شدند.
مدیر حوزه سه سازمان آتش نشانی تشریح کرد: خودروهای سنگین پشتیبانی در دو لایه حفاظتی با ایجاد سد دفاعی از اسپری های آب، از چند جهت اقدام به مهار و جلوگیری از سرایت آتش پیش از گسترش به اماکن تجاری و مسکونی مجاور پرداختند.

 

سقوط مرگبار کارگر جوان در ساختمان 5 طبقه
رعایت نکردن اصول ایمنی هنگام کار، سقوط کارگر جوان افغانی را از طبقه پنجم ساختمان در حال ساخت در بلوار اشرفی اصفهانی در پی داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، در پی تماس شهروندان با سامانه 125 مبنی بر سقوط کارگر جوان از ارتفاع، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 9:49 صبح امروز دوشنبه آتش نشانان ایستگاه 102 را به محل حادثه در بزرگراه اشرفی اصفهانی بعد از بلوار مرزداران اعزام کرد.
 در محل حادثه یک ساختمان 5 طبقه در حال ساخت با دو طبقه منفی دیده می شد که یک کارگر جوان افغانی در طبقه پنجم از طریق چاهک آسانسور در حال جابجایی مصالح ساختمانی بود که ناگهان به طبقه منفی دو سقوط کرده و گرفتار شده بود. آتش نشانان بی درنگ با بکارگیری تجهیزات، کارگر مصدوم را به سطح زمین انتقال و تحویل امدادگران اورژانس دادند که پس از بررسی علائم حیاتی این کارگر، متاسفانه مرگ وی توسط عوامل اورژانس اعلام شد.

 

کلاهبرداری‌های ۲ دخترخاله به بهانه فروش خودروهای اسقاطی
۲ دخترخاله که به همراه یک پسر به کلاهبرداری از شهروندان تحت عنوان فروش خودروهای اسقاطی اقدام می‌کردند، به دام افتادند.
به گزارش فارس، روز بیست و دوم بهمن یکی از شهروندان با مراجعه به کلانتری 135 آزادی به ماموران اعلام کرد که خودروی وی از محل سکونتش واقع در فاز دوم شهرک اکباتان سرقت شده است.
مالک خودرو در اظهاراتش با اشاره به عدم استفاده از خودرو به دلیل نقص فنی، به ماموران عنوان داشت: به دلیل نقص فنی و اطمینان از روشن نشدن ماشین، خودرو را در کنار خیابان پارک و هر روز در زمان رفتن به محل کار و مراجعت به خانه از خودرو سرکشی می‌کردم تا اینکه در این روز در کمال تعجب متوجه سرقت خودرو شدم.
همزمان با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت خودرو و ثبت مشخصات خودرو در سیستم جامع پلیس، روز بیست و چهارم بهمن خانمی به همراه یک پرونده با موضوع کلاهبرداری، ارجاعی از شعبه دوم بازپرسی دادسرای ناحیه 5 تهران به پایگاه پنجم پلیس آگاهی مراجعه و در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: روز گذشته اقدام به خرید 6خودرو فرسوده از 2 خانم کرده و قرار بود تا در مدت 24 ساعت، اسناد مالکیت خودروها به نام بنده ثبت شود اما با گذشت این مدت و در حالی که بیشتر پول خودروها نیز پرداخت شده، اما این دو خانم به بهانه‌های مختلف در محضرخانه حاضر نمی‌شوند.
کارآگاهان با بررسی مشخصات 6خودرو اطلاع پیدا کردند که هر شش خودرو دارای سابقه سرقت بوده و در این بین یکی از 6خودرو نیز متعلق به مالباخته‌ای است که خودرو وی روز بیست و دوم بهمن و در فاز دوم شهرک اکباتان به سرقت رفته است.
با توجه به ثبت سرقتی بودن هر 6خودرو در سیستم جامع و شیوه و شگرد دو زن در کلاهبرداری از طریق فروش خودرو در قالب خودروهای فرسوده و اسقاطی، کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی با انجام شیوه و شگردهای پلیسی موفق به شناسایی محل تردد هر دو نفر آنها در شهرک اکباتان شده و در همان تاریخ بیست و چهارم بهمن، دو متهم به نام‌های شیوا 27 ساله و مریم41 ساله را در حالی که قصد فروش چهار خودرو فرسوده دیگر به فرد دیگری داشتند، دستگیر و به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.
با توقیف چهار خودرو بدست آمده از متهمان، کارآگاهان با شناسایی مالکان این خودروها اطمینان پیدا کردند که خودروها در روزهای گذشته به سرقت رفته؛ با شناسایی مالکان خودروها و در بررسی اظهارات تمامی آنها مشخص شد که خودروها به دلایل مختلف از جمله نقص فنی و قدیمی بودن مورد استفاده و رسیدگی توسط صاحبان آنها قرار نگرفته و متهمان نیز با استفاده از همین موضوع و پس از شناسایی خودروها، اقدام به سرقت خودروها می‌کردند.
شیوا و مریم که با یکدیگر نسبت فامیلی داشته و با یکدیگر دخترخاله هستند، در تحقیقات به دهها فقره سرقت خودرو اعتراف و در خصوص نحوه کلاهبرداری‌ها نیز به کاراگاهان گفتند: مدتی پیش با فردی به نام محمد آشنا شدیم؛ پس از گذشت مدتی و اطلاع محمد از اعتیاد ما دو نفر به مصرف موادمخدر شیشه، پیشنهاد سرقت خودروهای فرسوده و رها شده در کنار خیابان و فروش آنها به خریداران خودروهای اسقاطی از طرف وی مطرح شد.
ما نیز به واسطه مصرف موادمخدر شیشه و برای تامین هزینه‌های خود قبول کردیم تا نقش صاحبان خودروها را بازی کرده و محمد نیز خودروهای مورد نظر و همچنین خریداران این خودروها را شناسایی نماید؛ پس از شناسایی خودروها توسط محمد، ما دو نفر [با ظاهری بسیار آراسته و شیک] به محل پارک خودروها مراجعه و ضمن تماس با شرکت‌های حمل اتومبیل و معرفی خود به عنوان مالک، در زمان مراجعه ماشین حمل خودرو به محل از راننده‌ها درخواست می‌کردیم تا خودروها را به منطقه شهریار و بعضا جاده خاوران منتقل نمایند.
متهمان افزودند: پس از سرقت نیز، محمد شماره‌های بدست آمده از خریداران خودروها را در اختیار ما قرار می‌داد و ما نیز تحت عنوان صاحبان و فروشنده خودروها با آنها تماس می‌گرفتیم؛ پس از فروش خودروها نیز قسمتی از پول خودروها را گرفته و خودروها را تحویل می‌دادیم و قرار می گذاشتیم تا اسناد مالکیت را در داخل محضرخانه به خریدار منتقل و مابقی پول خودروها را تحویل بگیریم و به همین شیوه و شگرد اقدام به سرقت خودروهای رها شده در کنار خیابان و کلاهبرداری از خریداران خودروهای فرسوده می‌کردیم.
کارآگاهان با شناسایی محل سکونت محمد در شهرک راه آهن و قبل از هرگونه اطلاع وی از موضوع دستگیری شیوا و مریم، او را نیز در همان تاریخ دستگیر و پس از انتقال به پایگاه پنجم به عنوان کارگر اخراجی یکی از شرکت‌های خودروسازی شناسایی و در ادامه تحقیقات به همدستی با دو متهمه پرونده اعتراف کرد.
شیوا، مریم و محمد متهم به کلاهبرداری با فروش خودروهای اسقاطی
سرهنگ کارآگاه گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره سرقت خودرو، تعدادی از خودروهای سرقتی در مناطق شهریار، جاده خاوران و شهرک اکباتان شناسایی و ضمن انجام هماهنگی‌های لازم قضایی به صاحبان آنها تحویل داده شد و در حال حاضر نیز تحقیقات تکمیلی جهت شناسایی دیگر جرایم ارتکابی متهمان در دستور کار کارآگاهان پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

کلاهبرداری میلیونی به بهانه درج مقاله در نشریه خارجی
رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان از دستگیری فردی که به بهانه درج مقاله در مجله و نشریه های خارجی اقدام به کلاهبرداری میلیونی کرده بود، خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ سید محمد حسینی پور گفت: فردی به همراه مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه و بیان داشت برای چاپ مقالات خود در مجلات خارجی با فردی در فضای مجازی آشنا شده که در ازای چاپ مقاله، مبلغ 16 میلیون ریال به صورت اینترنتی از وی پول دریافت کرده و پس از دریافت پول از جواب دادن به تماس های او امتنا می کند.
وی افزود: پس از تشکیل پرونده به صورت مقدماتی رسیدگی به این پرونده در دستور کار کارآگاهان این پلیس قرار گرفت و با جمع آوری ادله و شواهد در نهایت با گرفتن رد پول های پرداختی هویت واقعی متهم شناسایی و پس از انجام هماهنگی های لازم با مراجع قضایی، جهت انجام تحقیقات تکمیلی احضار شد.
رئیس پلیس فتا استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به اعترافات متهم گفت: او پس از مشاهده شواهد غیر قابل انکار جمع آوری شده توسط کارشناسان این پلیس، به جرم خود اعتراف کرد و پرونده پس از انجام مراحل تکمیلی به همراه طرفین به مراجع قضایی ارسال شد.

 

دستگیری عامل هتک حرمت در فضای مجازی در زنجان
رئیس پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان زنجان از شناسایی و دستگیری عامل هتک حیثیت و نشر اکاذیب در زنجان خبر داد و به فارس گفت: در پی ارجاع یک فقره دادخواست قضایی از سوی زنی با هویت معلوم مبنی بر نشر مطالب کذب و توهین‌آمیز در مورد وی در فضای مجازی، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتای استان زنجان قرار گرفت.
نصرت‌الله امیری افزود: با اقدامات فنی انجام شده یک متهم در این زمینه شناسایی و پس از هماهنگی قضایی به پلیس فتا احضار و در بازجویی‌های فنی و مواجهه با شواهد، ضمن اعتراف به بزه انتسابی، اذعان داشته که مدتی پیش از شاکی خواستگاری کرده اما به دلیل پاسخ منفی از سوی خانواده شاکی، با نیت انتقام‌جویی اقدام به انتشار مطالب کذب و توهین‌آمیز در مورد وی در فضای مجازی کرده است. متهم به همراه پرونده به منظور سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شده است.

 

توقیف پژو با 52 میلیون ریال خلافی در چهارمحال و بختیاری
پژو با 52 میلیون و 160 هزار ریال خلافی در محور ارتباطی بروجن به لردگان چهارمحال و بختیاری توقیف شد.
سرهنگ حمزه رفیعی، رئیس پلیس راه استان چهارمحال و بختیاری به ایرنا گفت: تیم گشت پلیس راه بروجن به لردگان، حین کنترل خودروهای عبوری، این خودرو را متوقف و سوابق راننده آن را مورد بررسی قرار داد. با استعلام سوابق، مشخص شد این خودرو در نقاط مختلف بدون توجه به قوانین و مقررات رانندگی تخلفات متعددی را مرتکب شده است.
به گفته رفیعی، تیم پلیس راه این خودرو را به دلیل تخلفات پی در پی، داشتن نمره منفی و 52 میلیون و 160 هزار ریال خلافی، توقیف و برابر ماده 8 قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی، آن را برای ادامه مراحل قانونی به پارکینگ منتقل کرد.
وی بیشترین تخلفات این خودرو را سرعت غیر مجاز، استفاده نکردن از کمربند ایمنی و استفاده از تلفن همراه حین رانندگی عنوان کرد و افزود: گواهینامه متخلف نیز بر اساس قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی به مدت سه ماه توقیف شده است.

 

نجات 5 نفر از چنگال قاتل خاموش
حوادث گازگرفتگی در استانهای تهران و خراسان جنوبی موجب مسمومیت 5 نفر شد.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان شرح ماجرا علت
1 بعد از ظهر یکشنبه 11 اسفند
اسلامشهر، مهدیه
جانباخته نداشت
3 نفر
ماموریتی مبنی بر مسمومیت 3 نفر در اسلامشهر، مهدیه به مرکز اورژانس تهران اعلام شد، بلافاصله یک تیم از نزدیکترین پایگاهها به محل اعزام و 3 نفر اعضای یک خانواده (خانمها 31و7 و آقا 11ساله) را که بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن دچار مسمومیت شده بودند را با انجام اقدامات مناسب درمانی به بیمارستان سعیدیه منتقل کردند انتشار گاز منوکسیدکربن از بخاری و آبگرمکن
2 دوشنبه 12 اسفند
استان خراسان جنوبی، محور نهبدان- زاهدان
جانباخته نداشت
2 نفر
مسمومیت با گاز منوکسیدکربن 2 راننده را در خراسان جنوبی روانه بیمارستان کرد، این 2 راننده در محور نهبندان - زاهدان بدلیل استشمام گاز منوکسیدکربن ناشی از روشن کردن پیک نیک در اتاق کامیون دچار مسمومیت شدند، با تلاش ماموران اورژانس نهبندان این 2 راننده زندگی دوباره یافتند استشمام گاز منوکسیدکربن ناشی از روشن کردن پیک نیک در اتاق کامیون

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =