فارس نوشت:

نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران اصلاح روند بررسی دستور جلسات توسط هیأت رئیسه شورا را علت بازگشت خود به جلسه علنی امروز پس از یک ساعت غیبت عنوان کرد.
مرتضی طلایی در جمع خبرنگاران در توضیح دلایل اعتراض خود گفت: وظیفه نمایندگی ایجاب می‌کند که در برابر دفاع از حقوق مردم واکنش نشان دهیم، یک واقعیتی در شهر وجود دارد و آن این است که بعضی از محلات شهر تهران وضعیت خوبی ندارند و این زیبنده مردم و پایتخت کشور ما نیست.
او گفت: برغم همه فعالیتهای قابل تحسینی که در سال‌های اخیر توسط مدیریت شهری صورت گرفته اما این محلات کماکان وضعیتی اسفناک دارند، محلاتی مانند دولاب، هرندی، فرحزاد، امامزاده قاسم، ده‌ونک و مشابه آن محلاتی هستند که نیازمند تدوین طرح‌های موضعی و موضوعی هستند. مشکلات این محلات نه در قالب طرح‌های تفصیلی قابل حل است و نه کارهای سطحی و باید اقدامات ریشه‌ای برای آنها انجام شود.
طلایی گفت: ما در جلسه قبل دوستان را نسبت به این موضوع توجه دادیم و تأکید کردیم رسیدگی به این محلات را به مصادیق ذیل تبصره 23 لایحه بودجه 93 شهرداری اضافه کند اما امروز شاهد بودیم که بدون انجام این کار این تبصره به تصویب رسید در نتیجه من احساس کردم که اگر نتوانم از حقوق مردم دفاع کنم دلیلی نمی‌بینم که در شورا حضور داشته باشم و به همین دلیل جلسه را ترک کردم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران درباره علت بازگشت خود به جلسه گفت: ظاهراً دوستان متوجه شدند که تذکر من طبق آئین‌نامه شورا بجا و صحیح بوده و برابر آئین‌نامه باید پیشنهادی را که درباره هر دستور جلسه مطرح می‌شود به رأی بگذارند و تذکر من اساساً به نحوه اداره جلسه باز می‌گردد، ظاهراً قرار است دوستان این رویه را اصلاح کنند.
طلایی درباره سرنوشت پیشنهاد خود راجع به تبصره 23 گفت: احتمالاً پیشنهاد بنده به صورت تبصره مستقلی ارائه می‌شود تا شورا بتواند برای سال آینده به طور جدی نسبت به رفع مشکلات چند محله اقدام کند.
او با درخواست تهیه گزارش از مشکلات این محلات توسط رسانه‌ها گفت: بروید و ببینید آیا در ام‌القرای جهان اسلام که ما تا این حد به ظاهر آن زرق و برق می‌دهیم و رسیدگی می‌کنیم سزاوار است که مردمی در چنین شرایط ناگواری زندگی کنند و در این سطح از محرومیت بسر ببرند، فرق این مردم با ساکنان شمال و مرکز شهر چیست که از حداقل سرانه‌های خدماتی نیز برخوردار نیستند.
طلایی درباره اهم مشکلات این محلات گفت: این محلات فاقد فضاهای عمومی هستند، منازل مسکونی در آنها با متراژ 40 و 50 متری و با تراکم جمعیت بالا قرار گرفته و سیما و منظر آنها فاقد حداقل‌ها است؛ برای مثال در محله دولاب اگر یکی از شهروندان فوت کند جنازه وی را باقی شهروندان باید منتقل کنند.
23145

 

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 342191

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    0 0
    مگر در پیش رو انتخابات شهر داریم که از این حرفها میشنویم .تازه مگر ایشان هفته پیش برای اولین بار به تهران امده اند