ایسنا نوشت:

مدیر کل دفتر مقررات ملی وزارت راه و شهرسازی کشور گفت: بی قوارگی از سر و روی ساختمان‌های شهر تهران می بارد و باز هم می بینیم که روز به روز این شهر بزرگ، رو به گسترش است اما بدون معماری تعریف شده این رشد رو به گسترش است.

غلامرضا هوایی اظهار کرد: در حوزه مهندسی که مربوط به کارهای عمرانی و ساخت و ساز است فعالیت‌های چشمگیری صورت گرفته که این همه مدیون زحمات مهندسان مجرب و کارآزموده است.

وی اظهار کرد: وقتی کسانی وارد یک شهر می‌شوند به ساختمان‌های آن شهر نگاه می‌کنند و در صورت زیبایی معماری ساخت و ساز در آن لذت می‌برند.

مدیر کل دفتر مقررات ملی وزارت راه و شهرسازی کشور ضمن انتقاد از رعایت نکردن زیباسازی در برخی از ساختمان‌ها و شهرهای بزرگ، تصریح کرد: با وجود مهندسان کارآزموده، پیشرفت چندانی در کل کشور در زمینه ساخت وساز نداشته‌ایم.

هوایی خاطرنشان کرد: بی‌قوارگی از سر و روی ساختمان‌های شهر تهران می‌بارد و باز هم می‌بینیم که روز به روز این شهر بزرگ، رو به گسترش است اما بدون معماری تعریف شده این رشد رو به گسترش است.

وی بیان کرد: نظام مهندسی کشور یک انر‍‍‍ژی نهفته بالا به نام مهندسان با تجربه دارد و ما مهندسین باید به خودباوری و اعتمادسازی برسیم.

مدیر کل دفتر مقررات ملی وزارت راه و شهرسازی کشور اضافه کرد: متاسفانه این بی‌قوارگی در سطح شهر یاسوج نیز مشاهده می‌شود در حالی که عمر چندانی از این شهر نمی‌گذرد.

همچنین در ادامه این مراسم همچنین ممتاز جهانگیری، مدیر کل راه و شهرسازی کهگیلویه وبویراحمد گفت: هنرآفرینی نظام مهندسی کشور در بازسازی شهر زلزله‌زده بم بسیار قابل تحسین است و مهندسان ما نشان دادند که دارای تون بالایی در زمینه شهرسازی هستند.

وی افزود: مهندسان ما هر کدام هندسه دانانی بزرگ هستند اما تنها جامعه‌ای که هیچ گونه تبلیغی در زمینه هنر مهندسی در آن نشده، جامعه ماست و تا کنون تبلیغاتی برای معرفی مهندسان ما صورت نگرفته است.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 341043

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۷
    6 2
    متاسفانه کسانی که ساختمان کی سازند فقط به فکر منفعت خودشان استن. و به دیگر موارد اهمیت نمی دهند و این افراد اغلب در این زمینه سوادی ندارند