هیئت وزیران با تشکیل کمیسیونی خاص متشکل از تعدادی از وزیران، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران، به منظور بررسی دقیق معضلات تهران و دیگر کلان شهرها و ارایه راهکارهای مناسب موافقت کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری؛ هیئت دولت صبح امروز چهارشنبه به ریاست دکتر روحانی رئیس جمهور تشکیل جلسه داد و مسائل مدیریت کلان شهر تهران مورد بررسی قرار گرفت. ابتدا گزارش وزارت راه و شهرسازی درباره ضرورت توجه خاص به مسائل پایتخت و کلان شهرهای کشور ارایه شد و در ادامه نیز شهردار، رئیس شورای شهر و استاندار تهران به ارایه نظرات خود پرداختند و مشکلات تهران در مقیاس ملی و محلی به بحث گذاشته شد.

رئیس جمهور با تشکر از تلاش های انجام شده، مدیریت کلان شهر تهران را امر خطیری دانست که نیازمند مشارکت همگانی و هماهنگی و انسجام برنامه‌ها است.

روحانی دسترسی به محیط زیست سالم و تامین امنیت را از جمله حقوق شهروندی عنوان کرد و با غیرقابل قبول دانستن میزان آلودگی هوا در شهر تهران و دیگر کلان شهرها، بر مدیریت بهینه انرژی و بهبود کیفیت سوخت، گسترش حمل و نقل عمومی و نوسازی وسایل آن، بهره گیری از خودروهای کم مصرف و موتور برقی و تامین گسترده تر خدمات الکترونیکی به عنوان گام‌هایی در ساماندهی به مسائل این شهرها تاکید کرد.

رئیس جمهور افزایش بی رویه جمعیت در تهران را که با برخی بی انضباطی ها در مقررات تشدید شده، نشانه‌ای از عدم تحقق شعار تمرکززدایی دانسته و تاکید کرد: باید با ایجاد رونق اقتصادی و تشویق تولید و سرمایه گذاری و اشتغال زایی و افزایش جاذبه‌ها در استان های دیگر، در جهت کنترل مهاجرت به تهران و افزایش جمعیت در این استان اقدام کرد.

روحانی، شورای نظارت بر گسترش شهر تهران را به نظارت بیشتر از گذشته و هماهنگی با همه دستگاه ها، شورای شهر و شهرداری تهران در مراقبت از گسترش شهر تهران و ایفای وظایف قانونی توصیه و اظهار داشت: مصوبات شورای عالی شهرسازی باید با توجه به اهداف و برنامه های دولت مورد ارزیابی و بازنگری قرار گیرد.

رئیس جمهور، تهران را نماد چشمگیر کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با هماهنگی همه دستگاه ها، این استان، نمادی از نظم و انضباط، هماهنگی و انسجام و جلوه‌ای از فرهنگی غنی ایرانی اسلامی باشد.

روحانی همچنین موضوع انتقال پایتخت را نیازمند بررسی های دقیق و کارشناسانه دانست و وزارت راه و شهرسازی را مامور انجام این بررسی ها و ارایه گزارش کرد.

هیئت وزیران با تشکیل کمیسیونی خاص متشکل از تعدادی از وزیران، استاندار، شهردار و رئیس شورای شهر تهران، به منظور بررسی دقیق معضلات تهران و دیگر کلان شهرها و ارایه راهکارهای مناسب موافقت کرد.

همچنین با تصویب هیئت وزیران، مبلغ 949 میلیارد و 600 میلیون ریال اعتبار به صورت تملک دارایی های سرمایه ای و هزینه ای به استان های گیلان، مازندران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای جبران خسارت ناشی از برف اخیر و اعطای تسهیلات بانکی اختصاص یافت.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 339538

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    6 6
    چرا شهرهای جدید مثل پرند همینطور نیمه کاره ماندند ؟
  • ایرانی A1 ۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
    10 2
    یک بیمارستان درست و حسابی در کرج 8 میلیونی پیدا نمی شه و باید به تهران رفت/ دیگه ببینید در شهرستان ها و ده و روستا چه امکاناتی وجود دارد. این مملکت فقط یک شهر درست حسابی دارد آن هم تهران است/ بقیه مملکت از نظر امکانات اجتماعی خرابه است
  • جوان IR ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۱
    2 3
    در چین برای سفر از استانی به استان دیگر برای چینی‌ها ویزا دارند. در تهران یک جوان تهرانی برای خرید یک چهاردیواری ساده قدرت رقابت با یک مهاجر شهرستانی سرمایه‌دار را ندارد. این وضع دیگر از حد گذشته‌است...