با تصویب شورای پول و اعتبار، سقف وام خرید مسکن از 20 میلیون تومان به 35 میلیون تومان و برای جوانان تازه ازدواج کرده به 50 میلیون تومان افزایش یافت.

به نظر شما تاثیر اصلی اجرای این مصوبه چه خواهد بود؟ آیا تنها قیمت آپارتمان های کوچک بالا خواهد رفت یا این که ساخت واحدهای کوچک رونق خواهد گرفت و در آینده، بخشی از بازار مسکن که هدف اقشار متوسط است، به تعادل خواهد رسید. همچنین آیا اجرای این مصوبه موجب جذب سرمایه های سرگردان در بخش ساخت مسکن و افزایش اشتغال و رونق بخش های وابسته به مسکن خواهد شد؟ در همین حال، آیا این تصمیم شورای پول و اعتبار باعث کاهش احتمال رونق دوباره سفته بازی در بازار ارز و سکه می شود؟ یا این که به نظر شما اجرای این مصوبه آثار دیگری بر اقتصاد ایران خواهد گذاشت؟

 

لطفا نظرهای خود را در قالب بخش نظرات همین خبر ارسال فرمایید.
3131

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 331622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 95
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • امیر IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    95 14
    سلام ، به نظر من هیچ تاثیری نداره و رکود همچنان ادامه داره .من خونم و از اول شهریور گذاشتم برای فروش ، با متراژ 62 متر و دو خواب و نقشه خوب ، بالغ بر 40 نفر بازدید کردن (قیمت منطقه) فقط یک نفر خواست اونم با متری 200 هزار تومان تخفیف.اونقدر سال گذشته رشد کرده که هرچی هم پس انداز کنی نمیتونی خونت و عوض کنی. فقط خواستند بگن ما یه کاری کردیم.
  • حسنعلی A1 ۱۰:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    14 3
    این تصمیم شمشیر دو لبه است که از سویی به رونق کسب وکار و از سوی دیگر به افزایش قیمت خانه و مسائل مربوط منجر می شود که در این بین اقتدار دولت و مردان آن برای رفتن به دو طرف مهم است چرا که در مرحله بعدی اقدامات دولتمردان می تواند جهت حرکت را معلوم سازد.
  • رضا ایرانی A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    10 29
    شاید باعث بشه ما قشر کارمند هم بتونیم یه آپارتمان 40-50 متری بگیریم
  • بی نام A1 ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    26 2
    بايد به مسئله مسكن بصورت سيتماتيك نگاه بشه نه تك بعدي . صرف افزايش مبلغ مسكن نه تنها موجب حل معضل نميشه ، ممكنه قيمت مسكن رو افزايش بده . بايد دولت روي چند راهكار مانور بده
  • بهزاد A1 ۱۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    76 14
    مطمینا مالیات بر خانه های خالی باید مکمل این طرح باشد. بهترین گزینه پرداخت وام ۱۰۰ میلیونی از محل اعتبار مالیات بر خانه های خالی میباشد.اگر این طرح اجرایی شد هم قیمت مسکن کنترل میشه و هم حق به حقدار میرسه. به امید آنروز که فاصله طبقاتی کم شود یکی نباشه که ۵۰ واحد آپارتمان داشته باشه و یک نفر هیچی....
    • نیما IR ۱۲:۰۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      36 10
      این راه کنترل نسیت. فقط باعث می شه یه سری الکی اجاره نامه و قولنامه ی سوری بنویسن و پولش بره توی جیب بنگاهیها، مثلا اگه کسی ده تا خونه هم داشته باشه یکی یکی اجاره نامه سوری برای اعضای خانوادش می نویسه
    • بی نام IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      7 1
      بهترین کار شناسایی کامل املاک و مالک اونهاست .سپس به کسانی بیش از یک ملک دارند به املاک دیگر مالیات مضاعف ببندن. ذر اخر تا 80% قیمت خانه وام بدن البته با نظارت و تصویب قوانین در جهت کاهش قینت مسکن. البته دولت باید مشوق های خوبی برای سوق دادن نقدینگی بسمت بورس و کارهای دیگر اانجام دهد این یک نظر است ولاغیر
    • ایرانی IT ۱۲:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      3 0
      بعد از اجاره نامه ها هم مالیات 6 درصد ارزش افزوده بگیرند.
  • بی نام A1 ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    55 6
    این مقدار افزایش جهت جبران افزایش قیمت مسکن در دو سال اخیر اصلا عددی به حساب نمیاد که بخواد تاثیر گذار باشه...الان تو شهرستان باری خرید واحدی متوسط باید متری 2 میلیون پرداخت.
  • علی اصغر A1 ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    56 12
    یک مسکن کم اثر .فقط کار بنگاههای املاکی که دو سه ماهی بود بدجوری تو کف بودن را یه تکونی میده و از طرف دیگر باعث رشد قیمت خانه و زمین میشه .
  • بی نام IR ۱۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    7 47
    جز اثر مثبت چیز دیگری ندارد
  • ز-م IR ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    تاثیری نخواهد داشت. بازار مسکن تا پایان سال آتی در رکود میباشد.
    • بی نام A1 ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      آنقدر قیمتها بالا رفته که تا زمانی که دستمزدها و حقوق مردم مثل قیمت خانه 10 برابر نشه ، نمیشه چیزی خرید . بنابراین بی گمان رکود و سقوط قیمتها سال دیگه هم ادامه خواهد داشت .
    • امير A1 ۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      11 0
      مطمئن باش 10 سال ديگه هم تو ركود بمونه، امثال من و تو بازم نمي تونيم بخريم، چون درآمد ما هم تو ركوده!
  • حمید A1 ۱۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    9 32
    تا 35 ملیون فعلا خیلی خوبه تورم زا نیست
  • یاسر A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    20 5
    فک کنم باعث خونه دار شدن عده ای افراد شه . ولی بازم مث همیشه عده ای سود جو ازاین وام ها استفاده می کنن و چندتا خوته میخرن میدن اجاره . بعدشم تکلیف ماکه قبل از 17 دی ماه عقد کردیم چی میشه؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۱۰:۴۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    گران تر شدن مسکن-همین
    • وحید A1 ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      به نظر من هیچ تاثیری نداره و رکود همچنان ادامه داره .چون مردم قدرت خرید ندارن.
    • مهربان توسی A1 ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      16 19
      من فرهنگی با افزایش وام خرید موافقم
    • درد مردم A1 ۱۲:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      25 0
      ببینم کدوم حرف و آمار دولت قبلی راست بود که آمار نیاز سالانه به مسکن هم راست بوده باشه ؟ به نظرم همه سرکاریم ، فقط پول را از حساب دولت کشیدن بیرون به اسم نیاز به مسکن دادند به مسکن سازهای حرفه ای ؟؟؟؟؟ این دولت هم داره دقیقا همین اشتباه را تکرار میکنه و سرمایه و ثروت کشور را میده تا خانه های بی کیفیت و گران قیمت و تورم و گرانی احیا بشه و یه عده خاص سودهای کلان ببرند . به نظر من 31 میلیون وام که سهله ، 91 میلیون هم که بشه وضع همینه و بی خانگی برای نیازمندان واقعی میماند و بس و چون به تورم و گراتی دامن میزنه بازم رکود ادامه پیدا میکنه .
    • ای بابا IR ۱۳:۲۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      19 2
      این وام را باید برای اجاره مسکن بدهند به مردم نه خرید مسکن مسئولین ایران زندگی میکنن؟؟
    • بی نام IR ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      26 2
      الان با اين وام ميتونم تو فرشته يه پنت هاوس بخرم! خدايا شكرت از اينهمه فكر خوب و مديريت مسئولين كشور! همه اونهايي كه تو خونه هاي ميلياردي ميشينن و فكر ميكنن مردم با اين وامها خونه دار ميشن!!!!
  • بی نام IR ۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    19 9
    مطمئناً باعث افزايش قيمت مسكن در نهايت تورم توي تمام بخشهاي زندگي ميشه. با اين افزايش نه تنها قدرت خريد افزايش پيدا نميكنه بلكه به دليل جو رواني ناشي از اين افزايش وام ، باعث افزايش بي رويه مسكن ميشه . روشهاي بهتري هم براي خانه دار كردن مردم هستو با اين شرايط مطمئن باشيد كه باز هم شاهد تورم توي تمام بخشهاي جامعه و افزايش هزينه هاي زندگي خواهيم بود.
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    10 10
    اگه35م به40 میرسید بهتر بود هم کارها رونق میگیرن(در ساختمان سازی کار زیاد) هم قدرت خرید بهتر بود ولی زود باید اجرا شود و فقط مسئله تصویب نباشد
  • بی نام IR ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    54 9
    فقط دوباره قیمتها میره بالا ....کی می تونه قسط این جور وامها رو بده.خداییش طرحشون فقط برای سرمایه دار خوبه نه ما بد بخت بیچاره ها
  • مهدی A1 ۱۰:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    28 3
    پایه حقوق ملت 500 به زور می رسه بعد میشه بگین این قسط رو چه جوری حساب کردن؟ملت حقوق گرفتن بدن قسط تا اخر ماه با یارانه ها زندگی کنن؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!
  • امین A1 ۱۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    90 6
    باسلام.حقیقتش را بخواهید با این پول برای افراد بدون منزل کاری نمیشود کرد اما : برای کسانی که دستشان به دهنشان می رسه خوبه یعنی می تواند با انتقال سوری خانه اشان به اقوام درجه 1و2 پول توجیبی ویا خرید یه ماشین دیگه و....وشایدم جهزیه دختر دم بخت ...بله برای این کارا خوبه! یاداش بخیر در قبل از انقلاب بانک ها تا 70درصد قیمت خانه وام می دادند ومردم می تونستن صاحب خانه شوند.با احترام
  • احسان EU ۱۰:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    7 3
    باید فکر اساسی به حال مسکن کرد... طرحهای ناپخته و بیهوده مانند مسکن مهر و بی فایده و بی سود بودن مسکن مهر و یا افزایش وام خرید مسکن فکر کنم علاج درد بی مسکنی نباشد .... باید کارشناسان و بزرگان اقتصادی با هم مشورت کرده و راهکاری اساسی درنظر بگیرن ... نه مانندکس خاصی (منظور ریس جمهور قبلی اصلا نیست ا ا ا که به قول اقای محسن رضای خودشان در همه امور صاحب نظرند) فقط نظر خود را قبول داشته باشن و کاری به بحث کارشناسی شده نداشته باشن
  • آیت IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    14 7
    قیمت خانه ها، کاهش یا افزایش نمی یابد. چون قیمت خانه ها به اندازه کافی رشد داشته و در حال کاهش بوده، اما این کار دولتی ها، مانع کاهش بیشتر قیمت خانه ها می گردد.
  • سجاد A1 ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    19 1
    هیچ تاثیری روی قیمت خانه ها ندارد چون همین الان در شهر میانه واقع در آذربایجان شرقی قیمت آپارتمان کمتر از 2 تومن نیست . حالا این وام 35 تومنی که برای گرفتن آن 5 تومن هم باید خرج کنی ( خرید از بازار بورس ) در واقع 30 تومن می شود و تنها 20 درصد مبلغ یک واحد آپارتمانی است و در شهرهای بزرگ 10 درصد .
  • بی نام US ۱۰:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    آخه کی تو این مملکت یه کاری کردن که به نفع مردم شده الان 2 زار گذاشتن رو وام مسکن قیمت خونه میشه 3 برابر . آقا جان نکنید این کارارو ... همون وام 18 تومنی که باهاش میشد 1 خونه نقلی خرید خوب بود .
  • میثم EU ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    22 2
    هر قسط وام پنجاه میلیونی میشه 700هزار تومن!
  • محمد A1 ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    40 2
    بجای انتقال پایتخت بهتر است تسهیلات وام مسکن را به شهرهای کوچک اختصاص بدهند و بهتر است شامل زوجهایی که در 5 سال گذَشته هم ازدواج کرده اند بشود تا بدینوسیله ساخت و ساز در شهرهای کوچک رونق پیدا کند که هم باعث اشتغال در آن شهرها شده و هم باعث می شود جوانها از تهران مهاجرت کنند و جمعیت کاهش یابد
    • نسیم IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      17 2
      آفرین راست گفتی دقیقا همینه
  • بی نام IR ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    18 6
    من فکر می کنم افزایش وام خرید مسکن از 20 ملیون به 35 ملیون برای درصدی از مردم جامعه که پس اندازی نیر از قبل داشته اند فرصتی بسیار خوب برای خانه دار شدن می باشد و هیچ تاثیری از نظر افزایش یا کاهش قیمت مسکن را هم در پی نخواهد داشت البته اگر 50 ملیون را به افراد متاهل و 35 ملیون را به افراد مجرد برای خرید خانه اختصاص می دادند خیلی بهتر از این بود که 50 ملیون را برای کسانی که از این لحظه به بعد ازدواج می کنند قرار دهند و 35 ملیون را برای عموم جامعه!
  • حسین فجرک وکیل پایه یک دادگستری A1 ۱۱:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    8 78
    هیج تاثیری ندارد ولی طرحی برای حل مشکل مسکن در کشور دارم :در تهران وکلیه مراکز استانها ادارات دولتی وعمومی غیر دولتی وادارات بانکها وبیمه ها وادارات مجلس وقوه قضائیه را به خارج از شهرها میتوان منتقل نمود وساختمانهای موجودشان را با تغییر کاربری به متقاضیان مسکن بصورت اجاره به شرط تملیک واگذار کرد ویک ریال نیز هزینه برای دولت نخواهد داشت اولا کلیه کلیه انبوه سازان به این طرح دعوت شوند تا در ازای دریافت کلیه ساختمانهای دولت به معنی عام کلمه یعنی حتی بانکها وبیمه های غیر دولتی (البته نه شعب آنها )به ایشان واگذار شود ودر مقابل فضای مثلا 100 هکتاری بین سه ایستکاه مترو باقر شهر جوانمرد وشهرری به این طرح در تهران اختصاص یابد تا در آن 50 برج 20 طبقه وهر طبقه 5000 متر 5000000متر قابل سکونت اداری
    • بی نام IR ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      76 5
      به نظر بنده شما همون امر وکالت را ادامه بدین خیلی بهتره...............دی
    • نیما DE ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
      4 0
      بعد ماشینامونو بیاریم خونه شما پارک کنیم ؟!
  • بی نام IR ۱۱:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    افزايش قيمت مسكن
  • (نیما) IR ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    16 2
    35م چند درصد قیمت یک خانه را تشکیل میده؟!!!! برای یک واحد 50-60 متری چقدر باید نقد پرداخت کرد؟ با چند سال پس انداز با حقوق کمتر از 1م میشه اقدام برای خرید کرد؟!!!!! پاسخ: حداقل قیمت خانه با متری 4م که میشه 240م 35 وام205 نقد.اگه بشه ماهی 1م هم پس انداز کرد باید 18 سال جمع کرد و هیچ خرجی هم نکرد تا اگر قیمتها ثابت ماند اقدام به خرید کنیم!!!!!!! اخه مگه مبلغ اضافه شده چقدر هست که در مسائل گفته شده تاثیر داشته باشد؟!
  • بی نام A1 ۱۱:۱۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    فقط باعث افزایش قیمت مسکن می شود. این را سال 86 تجربه کردم
  • ابوالفضل IR ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    44 5
    کدام تصمیم به نفع اقشار کم درآمده که این باشه. دوباره خانه گرانتر میشه و یک سری دلال پولدار تر و مردم معمولی مقروض تر. این تنها نتیجه این تصمیمه. 15 میلیون اضافه شده در مناطق پایین تهران میشه 5 متر بیشتر( اونم الان)
  • بی نام A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    24 9
    خیلی تاثیرات مهمی دارد یه مدت مردم سر کار میرن !!دیگه اینکه وام و بانکها نمی دن و قیمت خانه ده برابر وام افزایش پیدا میکنه و .........آخرشم علی میمونه و حوضش مهم نیست ؟ مهم حرفه که باید زده بشه
  • وحید EU ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    12 1
    به نظر من 35 تومن وام که بانک ها می خوان بدن در اصل حدود 31 تومن به دست خریدارو میگیره . تازه کمیسیون و غیره بماند.من که میگم تاثیری نمیکنه.
  • بی نشان IR ۱۱:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    53 9
    من از شما سئوال میکنم ( با چهره و حالت اون مردی که رفته است!): وامی که 35 تومن ( بعد از گذر از هفت خوان) میدن و 92 تومن پس میگیرن ، مفهومش چیه؟؟؟ خود این موضوع باعث تورم افسارگسیخته مسکن نمیشه؟؟؟
  • میثم ایرانی IR ۱۱:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    14 3
    قشر متوسط و پولدار را پولدارتر و قشر ضعیف رو ضعیفتر میکنه .... اگر دولت در داخل شهرهای زمینهای خالی رو ساختمان بسازه و به مردم اجاره بده کی قیمت اجاره و مسکن این باقی میمونه ؟
  • بی نام IR ۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    74 0
    هزار بار از این واما تصویب شده و برا ما نه ازدواج شد و نه خونه و نه کار و نه درامد و 40 ساله شدیم رفت پی کارش؛ الــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــتماس دعا
  • امیر EU ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    21 2
    تجربه نشون داده که هرگاه میزان وام مسکن افزایش پیدا کرده، به دنبال اون قیمت خونه هم بالا رفته. پس درواقع این افزایش وام فقط به نفع بساز بفروش ها و بنگاه های معاملاتیه.
  • کریم IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    8 10
    اگه شرایط دریافت وام و باز پرداخت ان راحت باشه خوبه ولی با نرخ سود 30درصد قسط بالای 500هزار به درد نمیخوره فقط باعث گرانی میشه
  • هوشيار IR ۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    20 0
    با اين افزايش فقط 2 تا سه متر بيشتر مي توان خانه خريد.
  • بی نام FI ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    27 3
    فقط در روستاها و شهرستان ها کوچک فایده دارد.
  • بی نام IR ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    15 27
    اجازه بدهید مسکن گران شه ما سودشو ببریم
  • بی نام FI ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    15 2
    باعث می شه مردم به شهرهای کوچک یا شاید حتی روستاها مهاجرت کنند بلکه اونجا ها بتونن یه آپارتمانی بخرند یا بسازند.
    • بی نام EU ۲۲:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
      1 1
      تا وقتی خدمات در شهرهای دیگه توزیع نشه هیچ کسی نمی‌ره!!
  • بی نام IR ۱۱:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    17 1
    هیچ تاثیر خاصی بجز تورم زایی وافزایش نقدینگی در جامعه را ندارد .در ضمن جیب بانکها را پر پول و جیب قشر حقوق بگیر را خالی میکند
  • جومونگ IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    24 4
    بخشید اقساط وام 50 میلیونی زوج جوان را کی خواهد داد؟
  • رضا IR ۱۱:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    10 2
    درسال گذشته خانه خیلی گران شد وقدرت خرید افراد بی خانه خیلی پایین امدوباافزایش وام مسکن یه علت اقساط سنگین وعدم قدرت خرید تاثیری بر رونق مسکن ندارد باید کاری کرد که قدرت خرید در مردم ایجادشود واز طرف دیگر انبوه سازی مسکن ادامه داشته باشد بااین حقوقی که مردم می گیرند بتوانندزندگی روزمره خود را بچرخانند شاهکار کرده اند وانقدر بیکاری زیاد است که پیدا کردن شغل دوم وسوم به سختی صورت می گیردباید با تولید انبوه مسکن از تورم در این بخش جلوگیری کرد ومسکن را به صورت اقساط بلند مدت به مردم واگذار کنند
  • درد مردم A1 ۱۲:۰۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    29 7
    به نظر من اگه دست اندرکاران دولت و اقتصاد و وزارت مسکن و بانک مرکزی و کلا دولتهای گذشته و حال و آینده در خصوص مسکن هیچ اظهار نظری نکنند و جان عزیزاشون طرحی هم ندهند ، قیمت خانه همینجوری آهسته اهسته که داره میاد پایین به حدی میرسه که با همین حقوقهای ناچیز هم بشه یه آلونکی خرید ، در واقع این مثل اینه که به همه مردم یه وام مفت و مجانی و بلاعوض داده باشند . بعدش هم اگه همین دخالت نکردنها ادامه داشته باشه ، کم کم قیمتهای سایر کالاها هم متناسب با عرضه و تقاضا میاد پایین و هیچکی ضرر نمیکنه . اونوقته که همه متشکرتون میشن و برای انتخابات بعدی رای هم میارین.
  • بی نام A1 ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    18 5
    دوباره رکود بیشتر می شه برای اینکه فروشندگان به دلیل افزایش وام منتظرند قیمت ها بالاتر برود و چون خریداران به خاطر این تفکر فروشندگان قدرت خریدشان را بیشتر از زمان قبل از افزایش وام ازدست خواهند داد بنابراین تقاضا در بازه زمانی مشخص کاهش می یابد و دوباره رکود مسکن را شاهد خواهیم بود.لذامردم نگران موج احتمالی ناشی از این افزایش وام نباشند چون سریعاً منجر به رکود خواهد شد.
  • بی نام IR ۱۲:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    12 12
    حرکتی که شده خیلی خوب است وتشکر می کنیم ولی چرا با 15درصد سود که از وام گیرنده پدر در می آورد چرا مثل قبلاً با بهره 4(چهاردرصد) وام داده نمی شود که زیاد هم فشار بالای اقشار کم درآمد نیاید.لطفاً بهره کم شودد تا همه بتوانند خانه دار شوند.
  • علیرضا IR ۱۲:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    20 2
    هیچ، 35 میلیون به کجا می رسه آخه
  • بی نام A1 ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    24 0
    اگر وام 100 میلیونی بشه شاید بشه خونه ای خرید ولی چطوری اون وام وسودش رو که میشه 200 میلیون پس بدیم با این تورم وافزایش حقوق 18 درصدی میشه به نظر شما
  • بی نام A1 ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    2 0
    آخه با 50 ميليون در شهرهاي بزرگ يك توالت نمي دهند تا برسه اپارتمان،،، طرح فقط در جهت گران كردن مسكن است ؟؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام IR ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    3 0
    گران مشه
  • رضا IR ۱۲:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 2
    این افزایش برای بالا بردن روحیه گرانفروشان مسکن و شرکای دولتی آنها میباشد . یعنی نترسید ما هوای شما را داریم خانه ها را احتکار و گران کنید .
  • بی نام IR ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    0 5
    بیاید به رییس جمهور محترم و تیم خوبش اعتماد کنیم. اگر با برنامه باشه خیلی خوبه. چرا که نه. شاید مام تونستیم خونه دار بشیم
  • بی نام IR ۱۲:۵۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    2 0
    تو اکثر مواقع تصمیماتی گرفته میشود که انگار تصمیم گیران نه تو این کشور زندگی میکنند و نه از وضعیت قیمتها و معیشت مردم خبر دارند ، اگر این تصمیمات توسط مردم عادی گرفته شود مطمئن تر و کارشناسی تر است . زمانی که وام 18 میلیونی داده میشد قیمت مسکن حداقل 1/4 قیمت الان بود حالا وام 35 میلیونی به چه درد این ملت میخورد را باید از آقایون پرسید!!!!!!!!!!!!
  • بی نام IR ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 0
    بابا اگه می خواید کار کنید یه تصمیم اساسی بگرید اینا بهش می گن تصمیم آفتابه لگن /در کل اینکاره نیستید خدا بیامرزه دوره....
  • بی نام IR ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 0
    ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺩﻻﻟﻬﺎﯼ ﻣﺴﮑﻦ ﻭ ﻧﻬ ﻣﺮﺩﻡ
  • عليمحمديان A1 ۱۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    2 2
    دوستاني كه از ركود مسكن خوشحال هستن بدونن كه با ركود قدرت خريد مردم زياد نمي شه و مطمئنا قيمتها هم هيچوقت به قيمت 3-4 سال پيش برنخواهد گشت، چون منطقي نداره و ادامه ركود باعث افزايش بيكاري و ركود در صنايع وابسته به ساخت و ساز خواهد شد كه افراد خيلي زيادي در اين صنايع مشغول به كار هستند. مطمئن باشيد رونق بازار مسكن (توجه كنيد رونق، نه گراني) خيلي براي اقتصاد جامعه مفيدتر از ركوده.
  • omid IR ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 0
    فقط باعث بالا رفتن قیمت مسکن میشه ولی با زم مردم نمیتونن بخرن چون قیمتا نجومی بالا رفته تا قیمتا نیاد پایین خرید خونه محاله
  • محمد US ۱۴:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    1 1
    قابل توجه شما و دوستان گرامی:این وام برای زوج هایی هست که از امروز به بعد ازدواج میکنن.به نظر من این کار اشتباهه.دولت بجای اینکه بیاد وام مسکن بده که باعث تورم بشه,بیاد وام ازدواجش رو درست کنه و بازپرداخت وامش رو از یکی دو سال بعد شروع کنه تا جوون بتونه ازدواج کنه و روی پای خودش واسته.در قدم دوم ایجاد اشتغال و مهار تورمه. در قدم بعد تسهیلاتی برای خونه دار شدن.
  • بی نام RO ۱۴:۴۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    6 0
    تا زمانی که مسکن در دست دلالان از خدا بی خبر باشد وام یک میلیاردی هم چاره نمی کند هر چه وام بیشتر شود آن از خدا بی خبران قیمت خانه را گران تر می کنند.
  • وحيد A1 ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    3 5
    تا گرون نشده بشتابيد براي خريد خانه كه غفلت موجب پشيماني است
  • حمید رضا FI ۱۶:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    3 3
    مطمئن باشید که گرونتر میشه ی چیز خیلی واضحی هستش ،وقتی تقاضا برای ی کالایی زیاد بشه قیمت اون کالا هم زیاد میشه، سیاست درستی نبود اینکار!!!!!!!!!
  • دکتر هستم A1 ۱۶:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    2 1
    کمه.... خیلی کمه.....
  • اميد A1 ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 0
    بهترين كار فقط دادن وام ساخت هست.
  • حبیب US ۲۲:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    2 0
    مطمئنا وام 50 میلیونی زوج جوان هم ازدواج و متقابلا درخواست مسکن افزایش خواهد داد و در همچین شرایطی بنگاههایی که ماههاست در رکودن سوء استفاده کرده و قیمت ها رو زیاد می کنن
  • شهریار IR ۲۲:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
    4 1
    این مبلغ هیچ تاثیری نداره.من خودم سازنده هستم اما با این اوضاع پروژه هارو خوابوندم.چون مردم توقع دارن سازنده ها مفت و با سلام و صلوات به خریدار آپارتمان بدن.انگار در جریان نیستن قیمت تمام شده واسه سازنده چقدر در میاد با این گرونی مصالح و از همه بدتر هزینه های شهرداری..اگه دولت واقعن دلش واسه مردم میسوزه و میخواد قیمتا بیاد پایین هزینه های صدور پروانه ساخت رو نصف كنه..كله سازنده رو جیگر گاز نگرفته كه چند میلیارد هزینه كنه و چند سال سگ دو بزنه و آخرشم یر به یر بیاد.الان تو تبریز صدتای دیگه مثل من هستن كه پولشونو جای دیگه سرمایه گزاری میكنن و عرضه كم میشه و باز یه تورم چند ده درصدی دیگه تو سال بعد و باز مشكل كمبود مسكن و باز دودش تو چشم متقاضی میره..بازار باید با یه شیب ملایم و معقول متعادل بشه
  • غزل A1 ۰۷:۱۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    3 0
    ببخشید شما فک کردین زوجهای ده سال پیش همه خونه دار شدن که فقط به زوج های این ماه تسهیلات میدین ؟
  • بی نام A1 ۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    7 0
    افزایش وام مسکن فقط باعث گرانتر شدن مسکن خواهد شد. زیرا بهانه به دست سازندگان و مالکان می‌ده تا قیمتها رو به دلایلی روانی و نه واقعی بالاتر ببرند. برعکس اگر این وام به سازندگان داده بشه می تونه هم تولید رو افزایش بده و هم قیمت ها رو پایین بیاره.
  • بی نام US ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 1
    تازمانی که وام مسکن 90درصد قیمت مسکن را پوشش ندهد هیچ فایده ای غیراز به هم ریختن بازار ندارد
  • فرشید IR ۱۸:۳۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    باید دید چه میزان باز پرداخت دارد آیا می توان با قسط500هزار تومان برای 35 میلیون تومان و 720هزار تومان برای 50میلیون تومان ذوج های جوان و با حقوق کارمندی : خانه دار شد ؟
  • majid IR ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    4 0
    آخه صورت مسئله را چرا پاک میکنید بجای اینکه قیمت مسکن و خودرو پایین بیارین چرا سرتسلیم فرود آوردید و دوباره کمر مردم میشکنید و خودرو سازها و مسکنی ها را پول دار تر میکنید هیچ شما میدانید 15 درصد سود یعنی مرگ کارمند و کارگر و ... الان 1 میلون نفر زوج در انتظار وام ازدواجند آیا خوابین یا خودتان را به خوابی زدید من با تمام وجود کشور و ملتم را دوست دارم الان من 580تومان حقوق میگیرم 180 تومان یارانه مستاجر با 2 تا بچه کاری از دستم بر نمیاد تا برسه به اون که کارگر یا بیکار باشه ای کسایی که میتونید کاری کنید و نمیکنید فردای قیامت باید جواب بدید
  • gg IR ۱۸:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    2 0
    افزایش تورم
  • مهرداد A1 ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
    3 0
    100% قیمت مسکن بالاتر میره ولی گریزی هم از افزایش مبلغ وام نیست.اینجوری شاید بعضی افراد تو شهرهای کوچک خونه دار بشن.
  • بی نام IR ۰۴:۱۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    1 0
    به درد دو الی سه وعده ساندویچ میخوره
  • بی نام A1 ۰۴:۳۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    4 0
    اگر واقعا به فکر قشر ضعیف هستید باید قیمتها پایین بیاید افزایش وام مسکن خود تورم زاست!!!
  • بی نام A1 ۰۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    2 0
    نکنید این کار را قبلا نتیجه این کار را دیده ایم تقاضا باعث مسکن زیادتر میشه و بعد قیمتش نجومی میره بالا فقط به ضرر مردم میشه
  • احمد A1 ۱۴:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    1 0
    بابا این وامی که برا زوج های جوان تازه ازدواج با سود 50 نزول دارید میکنید 50 میلیون میدید 50میلیونم سودش نامردا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
  • تحلیلگر A1 ۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۰
    2 0
    قیمت مسکن بالا خواهد رفت و بیشتر از مردم رانت خوارها و بنگاهها و بانک مسکن و دولت سود می کند و مردم فقط باید تلاش بیشتری بکنند تا قسط بیشتری بدهندچون 15 میلیون یعنی افزایش قیمت 2 برابری در نتیجه گرفتاری بیشتر مردم
  • بی نام A1 ۰۶:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۱
    0 0
    ‏‎ ‎من یه سوالی دارم اونایی کی قبلا مثلا89 ازدواج کردن به اونا تعلق نمیگیره؟؟؟
  • رضا A1 ۲۰:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    0 0
    چطوری میشه بدون اینکه خونه بخری وام 50 م بگیری؟ کمک کنین
  • رضا A1 ۲۰:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
    0 0
    خوبه
  • الهام A1 ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۴
    0 0
    به نظر من یک سازمان تشکیل بدن برای کنترل قیمت خونه و قیمت هر منطقه نوساز و قدیم ساز مشخص بشه و به صورت رسمی به همه املاک داده بشه و دست دلال های خونرو کوتاه کنن بجای اینکه مبلغ وام همش اضافه کنن و باعث تورم بشن