۰ نفر
۱۴ دی ۱۳۹۲ - ۰۴:۲۷
هپاتیت بگیرید تا تب یونجه نگیرید!

دیگر قرار نیست کسی عطسه کند. یک واکسن علیه تب یونجه، با موفقیت اولین مرحله آزمایش‌های انسانی خود را پشت سر گذاشته و امید می‎رود تا 4 سال دیگر روانه بازار شود.

مجید جویا: دیگر قرار نیست کسی عطسه کند. به تازگی یک واکسن علیه گرده علف (که عامل ابتلا به تب یونجه است) روی 180 بیمار با موفقیت آزمایش شد و مشخص شد که مصونیت ایجاد می‌کند. اگر آزمایش‌های بزرگ‌تر هم با موفقیت به پایان برسند، در کمتر از 4 سال آینده، می‌توان این واکسن را به بازار عرضه کرد.

به گزارش نیوساینتیست، تب یونجه در اثر واکنش گسترده آنتی‌بادی‌های ایموگلوبین E سیستم ایمنی (یا IgE) با گرده رخ می‌دهد. روش جلوگیری از این واکنش این است که سیستم ایمنی را به کمک تزریق دوزهای کوچک منظم از این گرده‌ها در طول چند سال، در برابر این بیماری تقویت کنند.

اما یک شرکت اتریشی در وین به نام بیومای، روشی را برای افزایش سرعت کار ارائه کرده که در آن بخشی از مولکول یک گرده با پروتئین هپاتیت ب ترکیب شده است. آنتی‌بادی‌های IgE هنوز فعال‌اند، اما این پروتئین سبب حرکت آنتی‌بادی‌های دیگر می‌شود که جلوی IgE را می‌گیرند. این کار از واکنش بیش از حد سیستم ایمنی جلوگیری می‌کند. به گفته آنجلا نیوبائر از بیومای، در شیوه جدید تنها چهار تزریق در طول چند ماه مورد نیاز است.

واکسن دیگری برای درمان تب یونجه که توسط موسسه درمان‌های آلرژی در ورسینگ انگلستان ساخته شده بود، قرار است دوباره مورد آزمایش قرار گیرد. به دلیل مشاهده اثرات جانبی جدی در یکی از بیماران داوطلب آزمایش پیشین، این پژوهش به مدت 5 سال متوقف شده بود.

53271

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ali IR ۰۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    2 0
    اينا كه تو گفتي يعني چه؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۹:۳۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    5 0
    این تیتر بسیار بدآموزی دارد.
  • دادا EU ۰۹:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    1 0
    به حق چیزای نشنیده.......................
  • ای جی IR ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
    7 0
    تیتر اخبار علمی را لطفا مطابق با واقعیت قرار دهید