مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز جمعه 13 دی 1392

مأموران آگاهی موفق به دستگیری شخصی شدند که در ایستگاه‌ مترو و قطار مترو اقدام به جیب‌بری می‌کرد و سپس مدارک شناسایی را برای دریافت مژدگانی به مالباختگان پس می‌داد.


یلدا 25 ساله متهم به سرقت
به گزارش فارس، روز شانزدهم آذرماه عوامل انتظامی مستقر در ایستگاه مترو امام خمینی (ره ) متوجه درگیری دو خانم شدند که در بررسی اولیه، یکی از این خانم‌ها با طرح موضوع سرقت به شیوه جیب بری از آنها درخواست کمک می‌کند.
با انتقال این دو خانم جوان به ایستگاه پلیس، یکی از آنها در اظهارات خود عنوان کرد: در حال سوار شدن به قطار بودم که متوجه شدم این خانم قصد دارد تا کیف پول مرا از داخل کیف دستی سرقت کند که با او درگیر شدم.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع جیب بری و به دستور شعبه ششم بازپرسی دادسرای ناحیه 12 تهران، پرونده جهت رسیدگی در اختیار پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
در اولین مرحله از آغاز تحقیقات، هویت واقعی متهمه یلدا 25 ساله که در اظهارات اولیه خود را به نام سحر حسینی معرفی کرده بود، به عنوان یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه جیب بری مورد شناسایی قرار گرفت.
همزمان با شناسایی هویت واقعی متهمه و در بررسی اموال بدست آمده در زمان دستگیری یلدا، کارآگاهان با بررسی یک دستگاه گوشی تلفن همراه بدست آمده در زمان دستگیری، موفق به شناسایی یکی دیگر از مالباختگان خانمی شدند که گوشی تلفن همراهش توسط متهمه و به شیوه جیب بری، در ایستگاه مترو و در همان تاریخ دستگیری متهمه سرقت شده بود.
با بدست آمدن هویت واقعی متهمه و شناسایی وی توسط دو نفر از شکات، یلدا که چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت به ده‌ها فقره جیب بری در داخل قطارها و همچنین ایستگاه‌های مختلف مترو شهر تهران اعتراف کرد.
در ادامه رسیدگی به پرونده و در بازرسی از مخفیگاه یلدا در منطقه حصارک کرج، علاوه بر کشف ده‌ها کیف زنانه و مدارک شناسایی متعلق به افراد غیر، کارآگاهان موفق به پیدا کردن یک لیست از اسامی افراد مختلف شدند.
با بدست آمدن لیست اسامی افراد و بررسی‌های بیشتر مشخص شد که این افراد همگی مالباختگانی هستند که مدارک شناسایی آنها سرقت شده و تصور می‌کردند که مدارکشان مفقود شده؛ این افراد پس از حضور در پایگاه هفتم پلیس آگاهی و اطلاع از سارق بودن یلدا، در اظهارات خود گفتند: تصور می‌کردیم که مدارک شناسایی ما مفقود شده و این خانم در تماس تلفنی، با طرح این موضوع که مدارک را پیدا کرده درخواست مژدگانی می‌کرد و ما نیز پس از پرداخت مژدگانی، مدارک را از وی تحویل می‌گرفتیم.
سرهنگ کارآگاه داوود فرد، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: از کلیه مالباختگان بویژه مالباختگان زنی که بدین شیوه و شگرد، در سطح ایستگاه‌های مترو مورد سرقت قرار گرفته‌اند دعوت می‌شود تا جهت شناسایی متهم پرونده به پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در میدان پانزدهم خرداد مراجعه کنند.

 

انفجار منزل مسکونی در بزرگراه بعثت
یک منزل مسکونی در بزرگراه بعثت منفجر شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به وقوع حادثه انفجار یک منزل مسکونی در ساعت 22:10 پنجشنبه شب به ایسنا گفت: در پی این حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانان سه ایستگاه را به همراه خودروی حامل تجهیزات تنفسی به محل اعلام شده واقع در بزرگراه بعثت شهرک سجادیه اعزام کرد.
ملکی با بیان اینکه محل حادثه ساختمان چهار طبقه هشت واحدی بود افزود: در طبقه چهارم این ساختمان یک واحد 65 متری قرار داشت که پس از بروز سه انفجار در آن تمامی واحد تمامی واحد کاملا شعله ور شده و شعله‌های آتش در حال سرایت به واحدهای مجاور بود.
در جریان این حادثه دو تن از ساکنان این ساختمان در میان شعله‌های آتش محبوس شده بودند که یکی از آنان بلافاصله خود را نجات داده بود اما فرد دوم که مردی حدود 45 ساله بود در میان شعله‌های آتش گرفتار شده بود.
وی با بیان اینکه آتش‌نشانان اقدامات خود برای نجات این فرد را آغاز کرده و این مرد را در حالی که دچار سوختگی شده بود برای انتقال به بیمارستان به عوامل اورژانس تحویل دادند گفت: پس از آن عوامل آتش‌نشانی اقدامات خود برای اطفای حریق در این ساختمان را آغاز کردند.
سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به قرار داشتن تعدادی سیلندر گاز و اسپری‌های حاوی گاز اظهار کرد: این موضوع عملیات آتش‌نشانان را با سختی‌هایی رو به رو کرده بود اما خوشبختانه عوامل آتش‌نشانی از انفجار این سیلندرها جلوگیری کردند.
ملکی با بیان اینکه آتش‌نشانان در ساعت 23:47 به عملیات خود خاتمه دادند گفت: خسارات ناشی از این حادثه بالا بود و علت قطعی بروز آن از سوی کارشناسان در دست بررسی است.

 

انبار گازوئیل یک مجتمع 11 طبقه آتش گرفت
آتش سوزی مخزن گازوئیل در پارکینگ یک مجتمع تجاری مسکونی، پیش از سرایت آتش به خودرو های پارکینگ آن توسط آتش نشانان به موقع مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، پس از اطلاع رسانی این حادثه به سامانه 125 در ساعت 17:27 دقیقه دیروز پنجشنبه، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران بلافاصله آتش نشانان ایستگاه های84 و 43 را به محل حادثه در خیابان شیراز شمالی، بالاتر از خیابان دانشور روانه کرد.
محمد امامی، افسر آماده منطقه 2 عملیات سازمان آتش نشانی تهران در این باره گفت: به هنگام رسیدن آتش نشانان به محل حادثه مشاهده شد از یکی ازاتاق های پارکینگ زیرزمینی یک مجتمع 11 طبقه مسکونی تجاری، حجم زیادی از دود و آتش خارج می شود و هرلحظه نیز احتمال می رود شعله های آتش به خودروهای داخل پارکینگ سرایت کند.
آتش نشانان به سرعت مشغول عملیات شدند وهمزمان با ایمن سازی محل و قطع برق و گاز این ساختمان، با استفاده از چند رشته لوله آبدهی این آتش سوزی را قبل از گسترش آن به داخل پارکینگ، مهار و کاملا خاموش کردند.
وی در مورد علت گسترش آتش سوزی تصریح کرد: بررسی های اولیه نشان داد که آتش سوزی به دنبال برش کاری یک مخزن بزرگ گازوئیل که در داخل اتاق پارکینگ قرار داشت اتفاق افتاد و به سرعت توسعه پیدا کرد به طوریکه مهار آن به وسیله خاموش کننده های موجود در محل توسط کارگران حاضر در محل امکان پذیر نبود.
علت این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی در حال بررسی است، خوشبختانه درجریان این حادثه به هیچ کس آسیبی نرسید و آتش نشانان بعد از خاموش کردن کامل این آتش سوزی، دود حاصله را با بکارگیری فن های قوی از پارکینگ مجتمع به بیرون تخلیه کردند.

 

نجات پنج زن باردار از یخ زدگی
حسین درخشان، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از نجات 5 زن باردار از میان برف خبر داد و در تشریح گزارش عملیات برف و کولاک در چهار روز (نهم تا سیزدهم دی ماه) به ایسنا گفت: در این چهار روز 17 استان پوشیده از برف شدند.
وی با بیان اینکه استان‌های آذربایجان غربی، اصفهان، چهارمحال و بختیاری،‌ خوزستان، زنجان، سمنان، فارس، قم، مرکزی، تحت تاثیر برف و کولاک قرار گرفتند افزود: در استان‌های کرمانشاه، کهگیلویه و بویر احمد، گلستان، گیلان، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان نیز بارش برف و کولاک گزارش شده است.
وی با بیان اینکه امدادگران 1410 خودرو را از میان برف رها کردند گفت: در این عملیات‌ها امدادگران به 4400 نفر در راه مانده امداد رسانی کردند.
سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با بیان اینکه 81 نفر در اثر برف و کولاک مصدوم شدند گفت: امدادگران 29 نفر را به بیمارستان منتقل کردند.
وی همچنین از نجات پنج زن باردار از میان برف خبر داد و تصریح کرد: امدادگران نسبت به اسکان اضطراری 568 نفر که در معرض یخ زدگی قرار داشتند اقدام کردند.

 

قاتل خاموش 2 قربانی گرفت و 11 مسموم برجا گذاشت
طی دو روز اخیر گازگرفتگی در بروجرد و بوئین میاندشت2 قربانی گرفت و 11 نفر دیگر هم دچار مسمومیت شدند.

ردیف زمان مکان تعداد جانباختگان تعداد مسمومان شرح ماجرا علت
1 جمعه 13 دی
بروجرد 2 نفر
مسموم نداشت
دو نفر از شهروندان بروجردی به علت گازگرفتگی، جان خود را از دست دادند، در پی اعلام مرگ دو تن داخل منزلشان، ماموران در محل حاضر و موضوع را به قاضی اعلام کردند، بررسی‎های اولیه پلیس حاکی از آن بود که آنها حین خواب دچار مسمومیت با گاز منوکسیدکربن بخاری گازی شده و جان خود را از دست داده‎اند، اجساد به دستور مقام قضایی به پزشکی قانونی انتقال و تحقیقات در این زمینه ادامه دارد علت این حادثه اعلام نشده است
2 پنجشنبه شب دره ساری شهرستان بوئین میاندشت از توابع استان اصفهان کشته نداشت
11 نفر
11 نفر در منزلی دچار مسمومیت با گاز منوکسید کربن شدند، این افراد برای گرم کردن فضای منزل از ذغال، پیک نیک و اجاق گاز در محیط اتاق استفاده کرده بودند، 9 نفر از افراد مسموم شده توسط واحدهای امدادی اورژانس به بیمارستان شهید رجایی داران منتقل شدند و دو نفر دیگر به صورت سرپایی در محل، خدمات اولیه درمانی را دریافت کردند علت این حادثه اعلام نشده است

47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 330523

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 9 =