مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز جمعه 6 دی 1392

جیب بران حرفه‌ای که در پوشش مسافربر طعمه های خود را سر کسیه می کردند، در جریان تعقیب و گریز پلیس شناسایی و دستگیر شدند.


محمدابراهیم 34 ساله و مسلم 39 ساله، جیب بران حرفه‌ای به گزارش مهر، ساعت 11 روز سوم دیماه امسال ماموران پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان آیت الله سعیدی منتهی به میدان آزادی به پراید سفیدرنگ با دو سرنشین مشکوک شدند.
با وجود دستور ایست از سوی گشت پلیس آگاهی، سرنشینان  پراید قصد متواری شدن از دست گشت آگاهی را داشتند که با چندین سواری تصادف کرده اما همچنان اصرار بر فرار داشتند. سرانجام ماموران گشت پلیس آگاهی پس از گذشت نزدیک به 15 دقیقه تعقیب و گریز موفق به متوقف کردن پراید و دستگیری دو سرنشین آن شدند.
با انتقال سرنشینان پراید سفید رنگ به نام های محمدابراهیم 34 ساله و مسلم 39 ساله و آغاز تحقیقات اولیه در پایگاه پنجم پلیس آگاهی ، محمدابراهیم به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار در زمینه جیب بری مورد شناسایی قرار گرفت.
محمدابراهیم که پس از شناسایی چاره ای جز اعتراف نداشت به سرقتهای متعدد جیب بری در پوشش مسافرکشی اعتراف و در اظهارات خود به کاراگاهان عنوان کرد: به عنوان مسافرکش افراد را در خیابان سوار می کردیم و در حالیکه در صندلی جلو یک عدد کارتن قرار داده بودیم ، مسلم در صندلی عقب و به شیوه ای بسیار ماهرانه اقدام به سرقت می کرد. پس از سرقت نیز به بهانه خراب شدن ماشین و یا تغییر مسیر حرکت، بدون آنکه کرایه ای از افراد مطالبه کنیم آنها را پیاده کرده و به سراغ سرقت بعدی می رفتیم.
مسلم نیز ضمن اعتراف به دهها فقره سرقت به شیوه جیب بری، در خصوص زمان و مکان های سرقتها به کارآگاهان عنوان داشت: سرقتها را از ساعت هشت صبح تا ساعت یک بعدازظهر و بیشتر در حوالی میدان آزادی، خیابان آزادی، خیابان سعیدی ، تهرانسر ، بازار آهن و منطقه خلیج انجام داده ایم.

محمدابراهیم 34 ساله و مسلم 39 ساله، جیب بران حرفه‌ای با پراید
سرهنگ کارآگاه گزافی، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اعتراف صریح متهمان به دهها فقره جیب بری گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان به دهها فقره جیب بری در مناطق مختلف سطح شهر تهران و احتمال افزایش تعداد جرام ارتکابی و برای شناسایی مالباختگان، دستور انتشار تصاویر متهمان از سوی شعبه هفتم بازپرسی دادسرای امور جنایی تهران صادر شده است. به همین خاطر از تمام شکات و مالباختگان که موفق به شناسایی تصاویر متهمان شدند دعوت می شود تا برای طرح و پیگیری شکایات خود به پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ واقع در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند.

 

 سرقت آشی از منازل
پختن آش نذری بهانه‌‌ای بود برای سرقت از منازل شهروندان و زن سارق بعد از خارج کردن شهروندان از خانه، بستر سرقت را برای داماد خود فراهم می‌کرد.
به گزارش فارس، روز دهم آذرماه یکی از ساکنان شهرک کاروان با مراجعه به کلانتری 169 مشیریه و طرح شکایتی اعلام کرد که منزلش در واحد هفتم یک مجتمع مسکونی مورد سرقت قرار گرفته است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت منزل و به دستور شعبه هشتم بازپرسی دادسرای ناحیه 14 تهران، پرونده جهت رسیدگی تخصصی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
مالباخته پس از حضور در پایگاه ششم پلیس آگاهی، در خصوص سرقت منزلش به کارآگاهان گفت: روز دهم آذر، همسرم برای کمک کردن به همسایه طبقه بالا جهت پاک کردن سبزی آش به منزل آنها رفته بود اما زمانیکه به خانه آمد متوجه شد که چرخ خیاطی اش به همراه مقداری طلا و جواهرات و مبلغ 700 هزار تومان داخل خانه سرقت شده است.

مریم متهم به سرقت
کارآگاهان پایگاه ششم در ادامه رسیدگی به این پرونده، با مراجعه به مجتمع مسکونی محل سرقت و انجام تحقیقات اطلاع پیدا کردند که چهار سرقت مشابه دیگر نیز در این مجتمع مسکونی 30 واحدی انجام شده و تمامی این سرقت ها نیز زمانی انجام شده که همسران مالباختگان به منظور کمک برای پاک کردن سبزی آش به منزل یکی از همسایه ها مراجعه کرده بودند.
یکی از این چهار مالباخته در اظهاراتی مشابه اولیه شاکی پرونده، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: همسر بنده را خانم مریم به واحد خودشان دعوت کرده بود تا جهت پاک کردن سبزی آش به وی کمک کند اما زمانیکه همسرم پس از گذشت چند ساعت به منزل باز می گردد متوجه می شود که طلا و جواهرات و وجوه نقد داخل خانه به سرقت رفته است.
با توجه به اطلاعات بدست آمده در خصوص سرقت های انجام شده، کارآگاهان به تحقیق از اعضای خانواده مریم 50 ساله پرداخته و همزمان با آغاز تحقیقات و با انجام هماهنگی های قضایی، منزل مریم در طبقه پنجم مجتمع مسکونی مورد بازرسی قرار گرفت و کارآگاهان موفق به شناسایی تعدادی از اموال مسروقه شدند.
با کشف تعدادی از اموال مسروقه، مریم به ناچار لب به اعتراف گشود و در اظهاراتش عنوان داشت که سرقت ها را با همدستی دختر 17 ساله و داماد 22 ساله اش انجام داده است.
با توجه به اعترافات مریم، مهرنوش (دختر متهمه) و امیر (داماد متهمه) دستگیر و به همدستی با متهمه اعتراف کردند؛ امیر در اعترافات خود به کارآگاهان عنوان داشت: با برنامه ریزی مادرزنم و زمانیکه همسایه ها برای پاک کردن سبزی آش به منزل مادرزنم رفته بودند، از خالی بودن منازل استفاده می کردیم و من و همسرم (مهرنوش) با استفاده از کلید منازل همسایه ها که مادرزنم از قبل تهیه کرده بود، اقدام به سرقت طلا و جواهرات، وجوه نقد و دیگر اموال با ارزش خانه ها می کردیم.
سرهنگ کارآگاه محمد اشراقی، رئیس پایگاه هفتم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان و کشف مقادیری از اموال مسروقه، قرار بازداشت قانونی از سوی مقام محترم قضایی صادر و متهمان جهت انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

 

شایعه بمب‌گذاری در طلافروشی رباط کریم
فرمانده انتظامی غرب استان تهران جزئیات شایعه بمب گذاری در یکی از طلافروشی‌های رباط کریم را تشریح کرد.
سردار اصلانی  در تشریح جزئیات خبر بمب گذاری در یکی از طلافروشی‌های رباط کریم به ایسنا گفت: چندی پیش خبری از صاحب یکی از مراکز صنفی در رباط کریم حاصل شد که این فرد در تماس تلفنی خود عنوان کرد که شیء مشکوکی را به عنوان بمب رویت کرده است.
وی با بیان اینکه بلافاصله با توجه به حساسیت موضوع ماموران در محل اعلامی حضور پیدا کردند، افزود: در بررسی‌های اولیه‌ مشخص شد که مشخصات شی اعلامی از نظر ظاهر به بمب شباهت دارد.
فرمانده انتظامی غرب استان تهران با بیان اینکه ماموران پس از بررسی‌های تکمیلی متوجه شدند که این شیء تنها از نظر شکل و وضعیت ظاهری شبیه بمب است و قابلیت‌های آن را ندارد، گفت: بلافاصله تحقیقات زیادی از سوی ماموران پلیس اطلاعات و امنیت و همچنین پلیس آگاهی انجام شد که خوشبختانه کمتر از 48 ساعت عوامل این موضوع شناسایی شدند.
وی با اعلام خبر دستگیری چهار نفر در این رابطه گفت: این افراد با مشارکت یکدیگر اقدام به انجام این کار کرده بودند، اما در بازجویی‌های فنی اعلام داشتند که از این اقدام خود، هدفی را دنبال نکرده و تنها در صدد مطرح کردن خود بودند.
اصلانی با بیان اینکه این موضوع هیچگونه جنبه امنیتی ندارد، گفت: سه مرد و یک زن در این راستا دستگیر شدند.
به گفته اصلانی این بمب در یک واحد طلافروشی گذاشته شده بود، اما برای انجام تحقیقات به بیرون از این واحد هدایت شد.

 

انفجار گاز شهری در فردیس البرز 9 مجروح برجا گذاشت
بر اثر انفجار گاز شهری در شهرستان فردیس استان البرز 9 نفر مجروح شدند و چهار واحد مسکونی تخریب شد.
به گزارش ایرنا، مهدی مهرور فرماندار فردیس گفت: این حادثه حدود ساعت 12 ظهر امروز جمعه رخ داد و بر اثر آن شش مرد و سه زن مجروح شدند که توسط امدادگران به بیمارستانهای کرج انتقال یافتند.
در این حادثه در مجموع دو ساختمان با چهار واحد مسکونی به طور کامل تخریب شد و یک پراید خسارت دید و لوازم خانگی چند خانوار از بین رفت.
این انفجار شیشه های ساختمان های اطراف را شکست و صدای آن تا کیلومترها شنیده شد.
به دنبال این انفجار، امدادگران برای پیشگیری از حوادث دیگر گاز محل حادثه را قطع کردند و واحدهای آتش نشانی، پلیس و مرکز فوریت های پزشکی بلافاصله مصدومین را از زیر آوار بیرون آوردند.
علت حادثه و برآورد میزان خسارت وارده توسط کارشناسان در دست بررسی است.

 

حریق ساختمان اداری مسکونی در محمودیه
صبح امروز جمعه یک واحد اداری 140 متری در محمودیه طعمه حریق شد.
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران به ایسنا گفت: به دنبال اعلام وقوع یک مورد حریق در یک ساختمان اداری مسکونی به آدرس محمودیه، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان سه ایستگاه را در صبح روز جمعه به محل حادثه اعزام کرد.
عوامل آتش‌نشانی پس از حضور در محل مشاهده کردند که حریق در طبقه اول این ساختمان چهار طبقه اداری مسکونی که یک واحد 140 متری اداری بود، رخ داده و شعله‌های آتش در حال سرایت به طبقات فوقانی است.
ملکی با بیان اینکه دود زیادی طبقات بالای این ساختمان را دربر گرفته و سه تن از ساکنان نیز در میان دود محبوس شده بودند، گفت: آتش‌نشانان با تقسیم شدن به دو گروه، عملیات نجات و اطفای حریق را آغاز کرده و یک گروه از آتش‌نشانان پس از مدتی سه تن از ساکنان را از محل خارج کرده و به محل باز انتقال دادند.
گروه دیگر از آتش‌نشانان نیز عملیات اطفای حریق آغاز کرده و پس از مدتی ضمن جلوگیری از سرایت آن به طبقات فوقانی، آن را به طور کامل مهار و اطفا کردند.
وی با بیان اینکه علت این حادثه از سوی عوامل آتش‌نشانی بررسی و اعلام خواهد شد، خاطر نشان کرد: آتش‌نشانان پس از ایمن‌سازی محل، با تخلیه دود به عملیات خود خاتمه دادند.

 

آتش صبحگاهی درکارخانه صنعتی
آتش سوزی یک کارخانه فیلتر سازی در ساعات اولیه بامداد امروز، آتش نشانان سه ایستگاه را به محل حادثه کشاند.
به گزارش پایگاه اطلاه رسانی آتش نشانی، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 و درخواست کمک از آتش نشانی، بیدرنگ زنگ ایستگاه های 56، 92 و 32 ساعت 3:50 دقیقه صبح امروز جمعه به صدا درآمد و آتش نشانان به همراه دو تانکرآب و خاور دستگاه تنفسی، به سمت شهرک حکیمیه، بلوار باباییان حرکت کردند.
علی امینی ،مدیر منطقه 3 عملیات سازمان آتش نشانی تهران گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد حجم بزرگی ازدود و آتش از میان کارخانه ساخت فیلتر و کیت خودروهای گازسوز به آسمان زبانه می کشد و هر لحظه نیز بر حجم آن افزوده می شود.
آتش نشانان بلافاصله برای ایمن سازی محل، برق و گاز را قطع کردند و سپس با بریدن قفل های در ورودی کارخانه، وارد محوطه آن شدند.
چند تن از آتش نشانان با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و کشیدن چند بند لوله آبرسانی مشغول خاموش کردن شعله های آتش شدند.
وی در تشریح محل حادثه ابراز داشت: آتش سوزی در طبقه اول و همچنین بالکن طبقه دوم این کارخانه که ساختمان آن سوله ای بود رخ داد.
خوشبختانه آتش نشانان موفق شدند در کمترین زمان ممکن، شعله های آتش را که در حال گسترش بود مهار کنند و از بروز خسارات بیشتر جلوگیری به عمل آورند.
وی با اشاره به این که این حادثه مصدومی در پی نداشت، اضافه کرد: کارشناسان آتش نشانی هم اکنون در حال بررسی علت بروز این آتش سوزی و هم چنین برآورد میزان خسارات وارده هستند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    17 3
    نیروی انتظامی باید برای خانم های بازداشتی لباس دیگری طراحی کند. با این لباس واقعا شأن چادر را از بین می بره... زنی که هزار و جرم و جنایت و ... مرتکب شده به زور چادر سرش میکنن
  • محمد IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    6 1
    از نمایندگان مجلس خواهشمندم با تصویب قانونی کسانی که برای بار دوم مرتکب دزدی و تخلف میشوند رو با مجازات حبس ابد تصویب کنن..متاسفانه بیشتر کسانی که مرتکب قتل و دزدی و تخلفات هولناک و تجاوز به عنف میشوند تو رسانه ها اعلام میشه که سابقه چندین مورد زندان رو دارن...اگه این افراد با 1.2 سال زندان شدن ادم بشو بودن که دوباره تخلف نمیکردن..پس لطفا حبس ابد.
  • با نام A1 ۲۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۶
    7 0
    خبر بمبگذاری باعث شد بزرگراه آیت الله سعیدی سه ساعت مسدود شود. مسسببان این حادثه کوچک باعث سردرگم شدن چندین هزار نفر در ساعت اوج رفت و آمد(19) شدند.