مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز چهارشنبه 4 دی 1392

حسین سعادت‌فر، سخنگوی پزشکی قانونی مازندران از مرگ دانش‌آموز 13 ساله رامسری بر اثر اصابت توپ فوتبال و خونریزی داخلی خبر داد و به ایسنا گفت: این دانش‌آموز به نام کمیل فیلی فرزند ابوطالب متولد سال 79 در مدرسه راهنمایی ملاعلی نحوی رامسر مشغول به انجام بازی فوتبال بود که بر اثر شوت یکی از بازیکنان توپ به قسمت تحتانی قفسه‌سینه و بالای شکم برخورد کرده و نامبرده دچار شوک و کاهش سطح هوشیاری می‌شود.
این دانش‌آموز را برای مداوا به بیمارستان امام سجاد(ع) رامسر انتقال می‌دهند که متاسفانه مراحل درمان جواب نمی‌دهد و این دانش‌آموز بر اثر اصابت توپ فوتبال و خونریزی داخلی در روز سه‌شنبه سوم دی ماه امسال فوت می‌کند.

 


آخرین وضعیت مسمومان در مشگین‌شهر
عباداللهی، فرماندار مشگین‌شهر به ایسنا گفت: وضعیت مسمومیت در روستای هیق احمدآباد مشگین‌شهر در حال بررسی است.
او درباره آخرین وضعیت مسمومیت اعضای روستای هیق احمدآباد شهرستان مشگین‌شهر گفت: وضعیت در حال بررسی است و مواردی که نسبت به آن سوءظن وجود داشت درحال آزمایش است.
منشأ آلودگی چند مورد به نظر می‌رسد، یکی نشت گاز در آن حوالی و دیگری سوزاندن ضایعات مواد کشاورزی که در یک کیلومتری آن منطقه اتفاق افتاده و بقایای آن هنوز پا برجاست، جزو مواردی است که در حال بررسی است.
نتایج آزمایشات یکی دو روز آینده مشخص خواهد شد.
از بین 90 نفری که به اورژانس مراجعه کرده‌اند اکثریت ترخیص شدند و چند نفر باقی مانده هم امروز ترخیص خواهند شد.

 

انهدام بزرگترین باند کلاهبرداری تلفنی از زندان
سیروس حیدری، رئیس پلیس آگاهی استان فارس از دستگیری اعضای باند بزرگ کلاهبرداری تلفنی که از زندانی در تهران نقشه کلاهبرداری از مردم شیراز را کشیده بودند خبر داد و با بیان اینکه در پی وقوع چند فقره کلاهبرداری تلفنی در شهرستان‌های استان فارس موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس قرار گرفت به ایسنا گفت: این کلاهبرداری‌ها علاوه بر خسارت مالی موجب ایجاد بدبینی علیه بانکداری شده بود که بر همین اساس ماموران در اقدام اطلاعاتی دریافتند که این گونه کلاهبرداری در سایر استان‌ها نیز به وقوع پیوسته است.
وی با بیان اینکه متهمان با ارسال پیامک و یا تماس تلفنی به افراد مختلف تحت عنوان برنده شدن آنان در قرعه کشی به مبلغ دو میلیون تومان برای کمک‌ هزینه سفر زیارتی افراد را به محل عابربانک کشانده و موجودی حساب‌شان را خالی می‌کردند، گفت: در بررسی شماره حساب‌های اعلامی توسط افراد کلاهبردار مشخص شد حدود 80 درصد از حساب‌های مورد نظر توسط یکی از بانک‌ها افتتاح و کارت عابربانک مربوطه نیز از آن طریق در اختیار مددجویان ندامتگاه‌های استان تهران قرار گرفته است.
وی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد این کارت‌ها در داخل زندان به راحتی در اختیار سایر افراد غیرمرتبط قرار می‌گرفت، گفت: پس از بررسی‌ پرونده‌های کلاهبرداری تلفنی که در چهار ماه اخیر رخ داده بود سرانجام هشت نفر از متهمان شناسایی شدند و مشخص شد که سه نفر از آنها به دلیل ارتکاب جرایم متعدد دوران محکومیت را در ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ می‌گذراندند.
وی با بیان اینکه این افراد برای ادامه تحقیقات به پلیس آگاهی فارس منتقل و در بازجویی‌های انجام شده به 70 فقره کلاهبرداری تلفنی معترف شدند گفت: همچنین 40 عدد سیم کارت تلفن همراه از داخل زندان از آنان کشف شد.
حیدری با بیان اینکه این افراد به بهانه برنده شدن مالباختگان در قرعه‌کشی همراه اول و برای واریز دو میلیون تومان، مالباختگان را به پای عابربانک کشانده و از آنها سرقت می‌کردند گفت: 15 زندانی دیگر در ندامتگاه مرکزی تهران بزرگ واقع در بخش فشافویه که در کلاهبرداری این افراد نقش داشتند نیز شناسایی شدند.

 

دستگیری کلاهبردار 300 میلیاردی در نوشهر
سرهنگ شمس الدین کرمانی، فرمانده نیروی انتظامی نوشهر از دستگیری کلاهبردار 300 میلیارد ریالی در نوشهر خبر داد و به مهر گفت: این کلاهبردار با نام میثم پس از ده روز عملیات پلیسی و دایره آگاهی انتظامی نوشهر دستگیر شد که در یک فقره بیش از 300 میلیارد ریال کلاهبرداری کرده است.
رئیس پلیس نوشهر با اشاره به به نحوه فعالیت این کلاهبرداری اظهار داشت: اعضای این باند در قالب یک شرکت هرمی بنام گاما که دفتر اصلی این شرکت در لندن انگلیس و دفاتری نیز در اصفهان و شیراز قرار داشته فعالیت کلاهبرداری می کردند.
با استفاده از فضای مجازی و با پوشش سرمایه گذاری وارد منطقه شمال و شهرستان نوشهر شدند و با برپایی مجالس و مهمانی ها و استفاده از خودروهایی مثل پورشه و لکسوس و بی ام و یک چهره موجه از خود در انظار عمومی نشان می دادند و با استفاده از همین فضاسازی مبادرت به کلاهبرداری و خرید و فروش ملک و دریافت مبلغ از مردم می کردند.
سرشاخه اصلی این باند کلاهبرداری شخصی بنام میثم بوده و 36 نفر نیز از اعضای این باند بودند که بطور شبکه ای فعالیت داشتند.
کلاهبردار 300 میلیارد ریالی پس از دستگیری توسط پلیس آگاهی نوشهر تحویل مقامات قضایی شد.

 

دزدیدن دوربین‌های مداربسته در کرمان!
رئیس کلانتری 13شهر کرمان از دستگیری سارق دوربین‌های مدار بسته و کشف 20 فقره سرقت در روز گذشته خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرگرد کشاورزی با اعلام این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت دوربین مدار بسته مغازه‌ها در سطح شهر، ماموران کلانتری دستگیری عامل یا عاملان سرقت را در دستور کار خود قرار دادند.
تیم تجسس کلانتری 13 با بازبینی دوربین‌های مدار‌بسته مشخصاتی از سارق که سر و صورت خود را پوشانده بوده، بدست آوردند.
ماموران کلانتری با بدست آوردن این اطلاعات به کنترل نامحسوس در محدوده نقاط جرم خیز پرداختند و سرانجام سارق را شبانه در حال پرسه زنی در یکی از خیابان‌ها شناسایی و دستگیر کردند.
سارق که در رویارویی با شواهد موجود چاره‌ای جز بیان حقیقت نداشت، به سرقت 20 دوربین مداربسته از مغاز‌ه‌ها اعتراف کرد.
در ادامه اقدامات اطلاعاتی پلیس، سه مالخر نیز شناسایی و شب گذشته در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر شدند.

 

قاتل نامرئی به خانه کارگران رفت
سید جلال ملکی، سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از مرگ یک کارگر بر اثر گازگرفتگی در محل استراحتش خبر داد و به ایسنا گفت: به دنبال اعلام یک مورد حادثه گاز گرفتگی در ساعت 9:46 صبح امروز چهارشنبه، ستاد فرماندهی آتش‌نشانان ایستگاه 5 را به محل حادثه واقع در خیابان رباط کریم، خیابان فرهودی زارع اعزام کرد.
وی با بیان اینکه محل حادثه یک ساختمان دو طبقه بود، افزود: در طبقه دوم این ساختمان اتاقکی 10 متری قرار داشت که محل زندگی و استراحت دو کارگر بود که بنابر اظهارات شاهدان، هنگامی که نزدیکان این افراد متوجه غیبتشان می‌شوند، با مراجعه به محل، از گاز گرفتگی آنان باخبر شده و موضوع را به 125 اطلاع داده‌اند.
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه آتش‌نشانان دو کارگر ایرانی را خارج کرده و به عوامل اورژانس تحویل دادند، اظهار کرد: عوامل اورژانس پس از بررسی علائم حیاتی، مرگ یکی از این افراد که کارگری 40 ساله بود را تایید و اعلام کردند.
تکنیسین‌های اورژانس فرد حادثه دیده دیگر را نیز به مراکز درمانی انتقال دادند.
بررسی محل حادثه نشان داد که استفاده از اجاق خوراک‌پزی و بسته بودن تمامی منافذ تهویه هوا، علت این حادثه بوده است.

 

انفجار گاز و خسارت به 2 منزل مسکونی در مشگین شهر
انفجار گاز در مشگین شهر خسارت قابل توجهی بر جا گذاشت.
در این حادثه نشت گاز در یک منزل مسکونی موجب وقوع انفجار شدیدی شد که صدای انفجار تا شعاع یک کیلومتری محل حادثه مردم منطقه را هراسان کرد.
شدت انفجار به حدی بود که در و پنجره تعدادی از منازل اطراف نیز از جا کنده شد.
در این حادثه به رغم تلاش چهار ساعته عوامل آتش نشانی و نیروهای مردمی 2 باب منزل مسکونی به طور کامل در آتش سوخت و به یک واحد دیگر نیز خساراتی وارد شد.
تنها مصدوم این حادثه نیز به علت شدت جراحات وارده به اردبیل اعزام شد.
حسین دادوند، رئیس آتش نشانی مشگین شهر به واحد مرکزی خبر گفت: با توجه به شدت حادثه و از بین رفتن آثار و علائم هنوز علت اصلی این حادثه مشخص نشده است.

 

کارخانه پاک در آتش
آتش سوزی کارخانه پاک در میدان فتح با تلاش آتش نشانان سه ایستگاه مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسلانی آتش نشانی، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران در پی تماس کارگران کارخانه پاک مبنی بر آتش سوزی و شعله وری قسمتی از کارخانه بلافاصله آتش نشانان سه ایستگاه 33، 38، 62 و دو بالابرو یک دستگاه فوماتیک را ساعت 11: 3 بامداد امروز چهارشنبه به محل حادثه در میدان فتح، میدان شیر پاستوریزه اعزام کرد.
امیر معماریان، مدیر منطقه 4 عملیات گفت:محل حادثه قسمت شمال شرقی کارخانه پاک به وسعت تقریبی 300 مترمربع و شامل دستگاههای تولید شیر خشک برای ساخت بستنی دچار آتش سوزی شده بود.
این آتش سوزی به دودکش های قیفی به ارتفاع حدود 4 مترکه غیر قابل دسترسی بوده و دو لایه و بین لایه ها از پشم شیشه و یونولیت بوده نفوذ کرده بود.
آتش نشانان با استفاده از دستگاه تنفسی و چند رشته لوله های آبرسان با دو تیم که از روی شیروانی و تیم دوم از داخل با شکافتن دودکش آتش سوزی را مهار کرده و از سرایت و گسترش آن جلوگیری کردند.
سرعت عمل و تلاش آتش نشانان از سرایت آتش به دیگر نقاط کارخانه و انبارهای مجاور جلوگیری کرد که در پایان نیز آتش نشانان با دادن تذکرات ایمنی و ایمن سازی محل حادثه عملیات خود را خاتمه دادند.

 

آتش در کارخانه پرس کاری
آتش سوزی کارخانه پرس کاری در تهرانپارس، آتش نشانان 4 ایستگاه را به محل حادثه کشاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، به دنبال تماس شهروندان با سامانه 125 آتش نشانی و درخواست کمک از ایشان، ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران، بی درنگ زنگ ایستگاه های 56، 92، 57 و 32 را به طور همزمان ساعت 5:50 دقیقه صبح امروز چهارشنبه به صدا درآورد و آتش نشانان به همراه خاور دستگاه تنفسی و تانکر آب بلافاصله به سمت خیابان تهرانپارس، خیابان اتحاد خیابان نوزدهم حرکت کردند.
علی امینی، مدیر منطقه سه عملیات در این باره گفت: با رسیدن به محل حادثه مشاهده شد، از قسمت بالکن یک سوله به مساحت 140 متر مربع دود و آتش زیادی در حال زبانه کشیدن و در حال سرایت به اطراف است.
آتش نشانان بلافاصله با قطع برق و گاز محل حادثه را ایمن سازی کردند و پس از تجهیز خود به دستگاه تنفسی، با کشیدن چند رشته لوله آبرسانی از بالا و پایین عملیات مهار آتش را آغاز کردند.
خوشبختانه با حضور به موقع و سرعت عمل آتش نشانان، آتش سوزی در کوتاهترین زمان ممکن مهار و از سرایت آن به کارخانه های مجاور جلوگیری شد.

 

آتش‌سوزی کارخانه پنبه در سبزوار مهار شد
آتش‌سوزی کارخانه واقع در روستای باغان از توابع شهرستان سبزوار به همت آتش‌نشانان سبزواری مهار شد.
آتش‌یاردوم عباس معصومی‌صدر، معاون فنی و عملیات سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی سبزوار به فارس گفت: این کارخانه پنبه دارای انبار بزرگی متشکل از 4 سوله بود که دچار حریق شده بود.
 این حادثه در ساعت 3:57 بامداد امروز چهارشنبه رخ داد که خوشبختانه تلفات جانی در پی نداشت اما دراین حادثه مقدار زیادی پنبه از بین رفت.
حجم حریق به قدری بود که خودروهای اطفاء حریق 2 بار برای آب‌گیری به ایستگاه برگشتند.
 در این عملیات 5 دستگاه اطفاء حریق و 15 آتش‌نشان حضور داشتند.

 

آتش نیمه شب در پارکینگ ساختمان مسکونی
آتش سوزی  سواری در پارکینگ ساختمان مسکونی در خیابان نواب خسارت مالی بر جای گذاشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با تماس ساکنان ساختمان با سامانه 125مبنی بر بروز آتش سوزی در سواری ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 1:12 بامداد امروز چهارشنبه آتش نشانان ایستگاه های 5 و 52 را به محل حادثه در خیابان نواب خیابان جوانمرد اعزام کرد و آتش نشانان به همراه خاور حامل دستگاه های تنفسی رهسپار محل حادثه شدند.
با رسیدن آتش نشانان به محل حادثه یک ساختمان 4 طبقه 11 واحدی دیده می شد که در پارکینگ آن پژو که صندلی های آن مملو از لوازم یدکی خودرو بود به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده و حرارت ناشی از آن به بخشی از  پراید پارک شده در کنار آن سرایت کرده بود.
در این عملیات، آتش نشانان به چند گروه تقسیم شده و پس از قطع برق و گاز ساختمان و اجرای عملیات ایمن سازی با تجهیز خود به دستگاه تنفسی و بکارگیری تجهیزات خاموش کننده و لوله های آبدهی به پارکینگ ساختمان رفته و شعله های سرکش آتش را قبل از سرایت به قسمت های دیگر پارکینگ مهار و خاموش کردند.
در این حادثه گروهی دیگری از آتش نشانان تعدادی از ساکنان ساختمان را که در طبقات و درمیان دود و آتش گرفتار شده بودند را به پشت بام و 3 زن و یک مرد میانسال را نیز بدون هیچ گونه آسیبی از ساختمان خارج کرده و به مکان امن منتقل کردند.

 

شعله های آتش سوار بر موتورسیکلت
آتش سوزی موتورسیکلت های پارک شده در حیاط ساختمان مسکونی در خیابان آیت ا.. مدتی با حضور به موقع آتش نشانان مهار و خاموش شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با تماس مالک یک منزل مسکونی با سامانه 125 و اطلاع رسانی این حادثه ستاد فرماندهی آتش نشانی تهران ساعت 23:53 سه شنبه شب آتش نشانان ایستگاه های 2، 93 و گروه امداد و نجات 3 را به همراه خودرو حامل دستگاه های تنفسی به محل حادثه در خیابان آیت ا.. مدنی، برادران محمدی، کوچه محراب بیگی اعزام کرد.
به گفته سید علی میراعلایی فرمانده آتش نشانان، در محل اعلام شده یک ساختمان 4 طبقه مسکونی دیده می شد که درون حیاط آن 15 موتور سیکلت قدیم و جدید به همراه مقداری لوازم یدکی پارک شده و به علت نامعلوم دچار آتش سوزی شده بودند.
در این حادثه به علت دود و حرارت شدید ساکنان ساختمان در راهرو گرفتار شده بودند که گروهی از آتش نشانان همگی آنان را به سلامت خارج کرده و به بیرون از ساختمان انتقال دادند و گروهی دیگر با تجهیز خود به دستگاه های تنفسی و بکارگیری لوله های آبدهی آتش سوزی موتورسیکلت های شعله ور را مهار و خاموش کرده و یک مرد 53 ساله را که در سوئیت طبقه چهارم قادر به خارج شدن نبود را نیز به سلامت خارج کردند.

47282 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329272

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • یک رفیق قدیمی IR ۱۸:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
    24 6
    چه خبره آتش به جان کارخانه ها