مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز پنجشنبه 5 دی 1392

انفجاز گاز شهری در اطراف میدان وحدت اسلامی تهران باعث خسارت مالی تعدادی از شهروندان شد.
به گزارش واحد مرکزی خبر،این انفجار ساعت 13 و15 دقیقه در میدان وحدت اسلامی، خیابان شهید فروزش روی داده است.
در این حادثه طبقه اول ساختمانی 4 طبقه تخریب و یک نفر به شدت زخمی شده است.
به گفته شاهدان در این حادثه همچنین به چند خودرو خسارت وارد شده و شیشه های چند ساختمان نیز شکسته شده است.
ماموران آتش نشانی بلافاصله در محل حادثه حاضر شدند.

 

عامل مسمومیت مردم در مشگین شهر اعلام شد
استاندار اردبیل گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسان عامل مسمومیت مردم در دو روستای شهرستان مشگین شهر بوی انتشار یافته در محل امحای سموم تاریخ گذشته، تخمین زده شده است.
به گزارش ایسنا، مجید خدابخش، استاندار اردبیل در جریان عیادت از مصدومان انتشار گاز نامعلوم در بیمارستان حضرت ولعیصر(عج) مشگین شهر، افزود: آثاری از این سموم در اطراف سالن ورزشی روستا بدست آمده اما تحقیقات بیشتر هم چنان ادامه دارد.
وی هم چنین دردیدار با اهالی روستای هیق با بیان این که مردم به شایعات توجه نکنند، به روستاییان اطمینان داد هیچ گونه خطری اهالی را تهدید نمی‌کند.
خدابخش هم چنین از اقدام نیروهای امدادی از جمله فوریت‌های پزشکی، هلال احمر، کارکنان مدیریت شبکه بهداشت و درمان، آتش نشانی، محیط زیست، نیروی انتظامی، ستاد مدیریت بحران و فرمانداری شهرستان مشگین شهر در حضور به موقع در محل و درمان آسیب دیدگان قدردانی کرد.
سه شنبه گذشته 90 نفراز اهالی دو روستای هیق و احمدآباد شهرستان مشگین شهربه محض استشمام و استنشاق نوعی گاز بد بو دچار ناراحتی‌هایی مانند سوزش سینه و چشم و حالت تهوع شدند که 25 نفر این افراد از جوانان در حال انجام بازی در یک زمین فوتبال بودند.

 

آتش سوزی در کارگاه چوب بری در بروجرد دو قربانی گرفت
انفجار گاز و آتش سوزی در یک کارگاه چوب بری در بروجرد دو کشته برجا گذاشت.
مسعود تقوی، مدیر سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بروجرد به ایرنا گفت: در این حادثه که دیروز چهارشنبه رخ داد علاوه بر خسارات مالی فراوان، یکی از کارگران در دم فوت کرد و کارگر دیگری که دچار سوختگی شدید شده بود امروز جان خود را از دست داد.
استفاده از کپسول گاز مایع و نشت گاز در این کارگاه چوب بری موجب شد تا در اثر جرقه آتش انفجار رخ دهد.
بر اساس اعلام کارشناسان آتش نشانی این آتش سوزی و انفجار عمدی نبوده ولی به علت ایمن نبودن محیط کار این کارگاه سنتی، خسارت مالی و جانی ایجاد شد.

 

مهار آتش سوزی مرغداری در چایپاره
آتش سوزی یک واحد مرغداری در چایپاره مهارشد.
محمد قربانعلی زاده، معاون فرماندار چایپاره به واحد مرکزی خبر گفت: این حادثه که امروز پنجشنبه در یک واحد مرغداری 12 هزار قطعه ای رخ داد با حضور به موقع ماموران آتش نشانی چایپاره از گسترش آتش و وارد آمدن خسارات زیاد جلوگیری شد.
در این حادثه بیش از 3 هزار قطعه مرغ 40 روزه زنده در آتش سوختند و خساراتی نیز به ساختمان مرغداری وارد آمد.
میزان خسارت واردشده به این واحد بیش از 500 میلیون ریال برآورد شده است.

 

انهدام باند سارقان داخل خودرو در تبریز
جانشین انتظامی استان آذربایجان‌شرقی از انهدام باند سارقان خودرو و کشف 120 فقره سرقت خبر داد.
به گزارش فارس، اسماعیل اسماعیل‌زاده گفت: در پی افزایش سرقت داخل خودرو و وسایل و قطعات آن در سطح کلانشهر تبریز و ایجاد نگرانی در این خصوص در بین شهروندان مراتب با جدیت در دستور کار کارآگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی قرار گرفت.
با ایجاد تعامل و همفکری، برگزاری جلسات مشترک و استفاده از ظرفیت‌های اطلاعاتی، فنی، علمی، کنترل و رصد فعالیت مجرمان سابقه‌دار در نهایت ماموران کلانتری 15 تبریز توانستند سه نفر مظنون به سرقت داخل خودرو همگی اهل و ساکن تبریز را شناسایی و دستگیر کنند.
پرونده متهمان برای ادامه تحقیقات به این پلیس واصل و کارآگاهان با انجام تحقیقات علمی و تخصصی از متهمان که ابتدا منکر ارتکاب هر گونه سرقت بودند در نهایت با ارائه دلایل، مدارک و بازجویی‌های فنی به 120 فقره سرقت داخل خودرو و قطعات در سطح کلانشهر تبریز معترف شده و در این زمینه سه نفر مالخر نیز هر سه اهل و ساکن تبریز نیز شناسایی و دستگیر شدند.
با اقرار متهمان دستگیر شده تمام شکات شناسایی و صحنه‌های سرقت نیز مورد بازسازی قرار گرفت پرونده پس از تکمیل تحقیقات به دادسرای عمومی و انقلاب اسلامی تبریز ارسال که متهمان با قرا ر قانونی روانه زندان شدند.
اسماعیل‌زاده در خصوص آسیب‌شناسی این سرقت‌ها گفت: اعتیاد شدید متهمان به موادمخدر صنعتی و بیکار بودن آنها و کمبود پارکینگ عمومی خودروها در سطح شهر و نگهداری اموال و مدارک از سوی شکات در داخل خودروها از نکات قابل توجه است.

 

توقیف تویوتا کمری با 195 کیلومتر سرعت و 66 فقره تخلف
تویوتا کمری با 195 کیلو متر سرعت و 66 فقره تخلف توسط ماموران پاسگاه پلیس راه نایین- یزد استان اصفهان توقیف و روانه پارکینگ شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا رضایی، رئیس پلیس راه انتظامی استان اصفهان گفت :ماموران پاسگاه پلیس راه نایین- یزد استان حین کنترل خودروهای عبوری، تویوتا کمری را که با سرعت غیر مجاز و مخاطره آمیز در حرکت بود متوقف کردند.
دربررسی دوربین های کنترل و ثبت سرعت مشخص شد خودروی مذکور 195 کیلومتر سرعت داشته است.
این مقام مسئول بابیان اینکه این خودرو علاوه بر سرعت غیر مجاز، 15 میلیون و 500هزار ریال خلافی دارد تصریح کرد: تاکنون این خودرو 66 فقره تخلف در رانندگی داشته که همگی در سوابق وی ثبت شده است.
رئیس پلیس راه انتظامی استان با اشاره به اینکه براساس قانون خودروی مذکور توقیف و روانه پارکینگ می شود گفت: راننده خودرو نیز جهت سیر مراحل قانونی به پلیس راه استان معرفی شد.

 

فروش داروهای غیرمجاز در اینترنت
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات استان اردبیل از دستگیری عامل فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ اکبر امینی گفت: کارشناسان پلیس فتای اردبیل هنگام رصد سایت‌ها در فضای مجازی به یک مورد وبلاگ که در زمینه تبلیغ و فروش داروهای غیرمجاز در فضای مجازی فعالیت می‌کرد، برخورد کردند.
با تلاش‌های صورت گرفته رد پای اداره کننده وبلاگ در شهرستان اردبیل شناسایی و این فرد پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی ویژه دستگیر شد.
فرد دستگیر شده در تحقیقات صورت گرفته به جرم ارتکابی خود اعتراف و علت و انگیزه خود از این کار غیر مجاز را رفع نیاز مالی عنوان کرد.

 

کشف 660 هزار ترقه در قم
رئیس پلیس آگاهی استان قم از کشف بیش از 660 هزار عدد از انواع مواد محترقه قاچاق در استان خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی قدمی افزود: در پی کسب خبری مبنی بر اینکه یک قاچاقچی قصد دارد مقدار قابل توجهی مواد محترقه را از محورهای مواصلاتی استان انتقال دهد، بلافاصله با تشکیل تیمی ویژه شناسایی خودرو و دستگیری راننده در دستور کار ماموران قرار گرفت.
در ادامه، خودرو مذکور در عوارضی قم - تهران شناسایی و پس از متوقف کردن، در بازرسی از آن 663 هزار عدد انواع مواد محترقه کشف شد.
در این رابطه متهم اصلی به همراه یک نفر سرنشین که هر دو اهل یکی از استان‌های شمالی کشور بودند، دستگیر شدند.
متهمان پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی استان شدند.
47282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 329378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =