مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز سه شنبه 19 آذر 1392

مرد جنایتکار که با انگیزه ای نامشخص اقدام به قتل مرد کاشی کار کرده بود، در جریان تحقیقات کارآگاهان پلیس آگاهی شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش مهر، 15 مرداد امسال خانواده ای با مراجعه به کلانتری کیانشهر به مأموران اعلام کردند که یکی از اعضای خانواده آنها به نام بهزاد 35 ساله از خانه خارج و دیگر به منزل بازنگشته است.
همزمان با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع فقدانی در اداره یازدهم، کشف جسدی ناشناس به کلانتری 176 حسن آباد اعلام شد . مشخصات جسد برای شناسایی در سیستم جامع پلیس آگاهی ثبت و با توجه به اعلام نظریه پزشکی قانونی مبنی بر مشکوک بودن فوت ، پرونده ای جداگانه ای با موضوع فوت مشکوک در اداره دهم پلیس آگاهی تشکیل شد .
در ادامه رسیدگی به پرونده فوت مشکوک و برای شناسایی هویت جسد ، کارآگاهان اداره دهم به بررسی پرونده های فقدانی پرداخته و متوجه شدند جسد متعلق به بهزاد است.
خانواده بهزاد پس از حضور در اداره دهم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفتند: ساعت 8 و 30 دقیقه 15 مرداد امسال شخص ناشناسی با تلفن همراه بهروز تماس گرفت و آدرس محلی را در خیابان سیامک واقع در منطقه کیانشهر به وی داد تا او برای انجام کار کاشی کاری به آنجا مراجعه کند. بهزاد نیز پس از گرفتن نشانی ساختمان از خانه خارج شد و پس از آن دیگر پاسخگوی تماس های ما نشد تا اینکه تصمیم گرفتیم موضوع را به پلیس اطلاع دهیم.
کارآگاهان اداره دهم با مراجعه به خیابان سیامک به تحقیق از محل پرداخته و موفق به شناسایی خودرو متعلق به بهزاد شدند که در کنار ساختمانی نیمه کاره پارک شده بود.
با توجه به اظهارات خانواده بهزاد مبنی بر اینکه وی برای تنظیم قرارداد کاری در خصوص انجام کاشی کاری از خانه خارج شده ، کارآگاهان به داخل ساختمان نیمه کاره مراجعه و در بررسی محل متوجه شدند که چند ماهی است که کار ساختمان سازی در آنجا متوقف شده است.
کارآگاهان اداره دهم با توجه به محل کشف خودرو مقتول به تحقیقات از اهالی پرداخته و سرانجام موفق به شناسایی یکی از اهالی محل شدند که یک پراید را در روز فقدان بهزاد ، هنگام خروج از داخل ساختمان نیمه کاره مشاهده کرده بود.
این شخص در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: ساختمان نیمه کاره متعلق به یکی از بستگان ما می باشد که چندی پیش از من خواهش کرده بود که مراقب باشم تا کسی اقدام به سرقت از داخل ساختمان وی نکند و من نیز هرچند وقت یک بار به ساختمان مراجعه و محل را بازدید می کردم . 15 مرداد در مسیر بازگشت از محل کار خود بودم که یک پراید را مشاهده کردم که در حال خروج از ساختمان بود ! به تصور اینکه راننده پراید اقدام به سرقت از داخل ساختمان کرده قصد داشتم تا او را متوقف کنم اما ماشین قبل از رسیدن من به مقابل ساختمان از محل دور شد و من در آن لحظه توانستم تا شماره پلاک آن را یادداشت کنم . پس از رفتن ماشین بلافاصله به داخل ساختمان رفته و به بررسی مصالح و تجهیزات ساختمانی داخل آن پرداختم اما سرقتی انجام نشده بود !! و من نیز به همین علت موضوع را به صاحب ساختمان اطلاع ندادم.
با توجه به اطلاعات جدید به دست آمده ، کارآگاهان اقدام به شناسایی صاحب پراید کرده و با شناسایی محل سکونت این شخص در منطقه کیانشهر ، وی را هفت بعدازظهر 18 آذر دستگیر و برای انجام تحقیقات به اداره دهم منتقل کردند.
متهم به نام حسن 34 ساله پس از حضور در اداره دهم و با وجود انکار اولیه جنایت ، به ناچار لب به اعتراف گشود و در اعترافات خود به کارآگاهان گفت: پس از ورود مقتول به داخل ساختمان، وی را به بهانه بازدید و انجام متراژ به طبقه بالای ساختمان بردم . زمانی که در حال اندازه گیری قسمت های داخل آشپزخانه بود ، رشته ای پلاستیکی را که همراه خود داشتم به گردنش انداخته و او را خفه کردم. جسد را به صندوق عقب پراید منتقل ، بلافاصله از ساختمان خارج، جنازه را به بیابان های منطقه حسن آباد منتقل و در آنجا رها کردم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهم ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات و مشخص شدن انگیزه جنایت در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

پرده از راز جنایت قاتل 50 ساله برداشته شد
حجت‌الاسلام والمسلمین علی نسایی، دادستان عمومی و انقلاب فردوس به فارس گفت: با تلاش و پیگیری مستمر و شبانه‌روزی ماموران انتظامی این شهرستان پرده از راز جنایت قاتل50 ساله برداشته شد.
در تاریخ 27 شهریورماه سال جاری، جنازه زنی حدوداً 45 ساله در 25 کیلومتری محور باغستان به گناباد توسط چند نفر چوپان مشاهده و به پلیس اطلاع داده شد.
جسد سالم مجهول‌الهویه و هیچ مدرک شناسایی همراه وی نبود و همچنین آثار خفگی نیز در بدن مقتول قابل مشاهده بود.
در تاریخ پنجم آذرماه با تحقیقات، تلاش شبانه‌روزی و مستمر ماموران آگاهی شهرستان و نیز با استفاده از امکانات فنی و پلیسی هویت مقتول شناسایی شد.
پس از مشخص شدن هویت مقتول، ظن ماموران نسبت به بستگان نزدیک وی زیاد شد که با تلاش مستمر و تدابیر لازم دادسرای شهرستان و با تلاش نفس‌گیر و شبانه‌روزی ماموران انتظامی، در کمتر از 48 ساعت از زمان شناسایی هویت مقتول، قاتل 50 ساله در یک عملیات غافل‌گیرانه در شهرستان طبس دستگیر شد.
قاتل در ابتدای امر منکر قضیه بود ولی پس از ارائه دلایل و مستندات کافی از سوی پلیس، لب به اعتراف گشود و پرده از راز جنایت قتل برداشت و به زودی نیز در دادگاه کیفری خراسان جنوبی محاکمه می‌شود.
قاتل در اظهارات خود در پرونده این جنایت اظهار داشته که مقتول همسر اولم بود و مدت پنج سال نیز با وی زندگی کردم و ماحصل زندگیمان نیز یک فرزند پسر بود، پس از اینکه متوجه شدم همسرم انحرافات جنسی و اعتیاد دارد وی را طلاق داده و از او جدا شدم.
در سال جاری با مراجعه به خانواده همسرم، مجدداً با او ازدواج کرده و چندماهی نیز با هم زندگی کردیم ولی پس از مدتی متوجه شدم که وی همچنان دچار انحرافات جنسی و اعتیاد به مواد مخدر است و چندین بار وی را نصیحت و به او در این ارتباط متذکر نیز شدم.
قاتل انگیزه جنایت خود را اختلاف خانوادگی و اعتیاد مقتول عنوان کرده و زمانی که عصبانیت و کینه وی از مقتول زیاد شده بود وی را به بهانه دیدار با خانواده سوار خودرو کرد و از سمت طبس به راه افتاد و در راه پس از کشتن مقتول، جسد وی را در حاشیه جاده رها کرد.

 

قتل در آستارا، دستگیری در شیراز
رئیس پلیس آگاهی فارس از دستگیری فردی که در آستارا یکی از همشهریانش را با استفاده از چاقو به قتل رسانده و پس از ارتکاب جرم متواری شده بود، در شیراز خبر داد.
به گزارش فارس، سیروس حیدری گفت: در پی ارسال یک برگ نیابت قضایی از شهرستان آستارا به دادسرای ویژه امور جنایی شیراز مبنی بر دستگیری قاتل فراری موضوع در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این استان قرار گرفت.
قاتل در دوم آذر ماه جاری پس از به قتل رساندن فردی با استفاده از چاقو در آستارا، به شیراز متواری و در این شهرستان مخفی شده بود.
با انجام اقدامات اطلاعاتی ماموران محل اختفای قاتل که منزلی متعلق به یکی از همشریانش اهل آستارا بود را در شمال شیراز شناسایی و وی را در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.
در تحقیقات قتل با استفاده از چاقو از قاتل دستگیر شده مشخص شد و وی انگیزه خود را از ارتکاب قتل، درگیری با مقتول عنوان کرد.

 

مرگ یک نفر براثر برف و سرمای تالش
مرد تالشی به علت سقوط در دره برف و سرما جانش را از دست داد.
این مرد 36 ساله که دیروز دوشنبه به همراه 2 نفر دیگر برای طبیعت گردی به کوهستان قوچ کله چوبر تالش رفته بود بر اثر سقوط به دره پوشیده از برف و سرما جانش را از دست داد.
یکی از همراهان این مرد از ناحیه صورت زخمی شد.
سیاوش غلامی، معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر گیلان به واحد مرکزی خبرگفت: 18 امدادگر با تماس تلفنی یکی از این 3 نفر، به منطقه اعزام شدند و بعد از 8 ساعت تلاش آنها را پیدا کرده و جسد مرد 36 ساله را ساعت 24 دیشب از دره بیرون آوردند.

 

خارج کردن توده شکمی 30 کیلویی از شکم زن 67 ساله تبریزی
در یک عمل جراحی نادر در بیمارستان امام رضا (ع) تبریز، توده ای به وزن 28 تا 30 کیلوگرم از شکم بانوی 67ساله خارج شد.
پزشک جراح و معالج این بیمار به واحد مرکزی خبر گفت: بیمار از 3 سال پیش از درد شکم به پزشک مراجعه می کرد و به خاطر ترس از عمل جراحی برای مشخص شدن علت درد، از این کار امتناع می کرد اما دیشب به خاطر شدت درد با مراجعه به اورژانس بیمارستان امام رضا (ع) تحت عمل جراحی قرار گرفت.
دکتر مهدوی گفت: هنگام عمل، توده بزرگی که کل فضای شکم را پر کرده  و چسبندگی شدید به ارگان های شکمی ایجاد کرده بود مشاهده شد، طوری که هنگام برداشتن این توده، حتی قسمتی از مثانه و بخشی از طرف چپ کبد بیمار هم برداشته شد.
دکتر مهدوی علت تشکیل این توده شکمی را بیشتر ناشی از فضولات حیوانی موجود در سبزیجات مصرفی بیمار که خوب شسته و ضدعفونی نشده اعلام کرد.
حال این بانوی 67 ساله که در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان امام رضا (ع) تبریز بستری است رضایت بخش و رو به بهبود است.

 

گروگانگیران شرور در جنوب سیستان و بلوچستان به هلاکت رسیدند
در درگیری اشرار مسلح با نیروهای قرارگاه نظامی معمار در جنوب سیستان و بلوچستان تعداد 4 تن از اشرار کشته و تعداد 2 نفر دستگیر شدند.
اشرار مسلح بامداد امروز سه‌شنبه با ربایش یک کارشناس معدن در منطقه بزمان واقع در روستای تهک در حین فرار در محور دلگان با نیروهای بسیجی قرارگاه معمار درگیر شدند که در این درگیری 4تن از اشرار کشته و گروگان مذکور رهاسازی شد.
رضا مشکی، فرماندار شهرستان دلگان ضمن تایید این خبر به مهر گفت: مقارن ساعت 3 بامداد امروز تعدادی از اشرار مسلح نسبت به ربایش یک کارشناس معدن با هویت پرویز اویسی در بزمان اقدام کردند که با هوشیاری و عملیات غافلگیر کننده نیروهای بسیجی این اقدام شوم بی نتیجه ماند.
ربایندگان که به قصد اخاذی نسبت به ربایش این شخص اقدام کرده بودند در رسیدن به هدف خود ناکام ماندند و تعداد 4 نفر از آنها در درگیری با نیروهای نظامی به هلاکت رسیدند.

 

کشف موادمخدر از مسافر پرواز شیراز - ترکیه/ جاسازی مواد در کلمن
فرمانده انتظامی استان فارس از کشف موادمخدر از مسافر پرواز شیراز - ترکیه در فرودگاه شیراز خبرداد.
به گزارش مهر، سردار سیروس سجادیان به خبرنگاران گفت: ماموران پلیس فرودگاه ساعت دو بامداد امروز سه شنبه به وسایل یکی از مسافران پرواز شیراز - ترکیه مظنون شده و به بازرسی از آن پرداختند.
در این خصوص ماموران از جداره های این کلمن آبی مربوط به این مسافر که حاوی آجیل بود مقدار 29 کیلو و 400 گرم تریاک کشف کردند.
فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه این قاچاقچی 56 ساله توسط پلیس فرودگاه به دام افتاد، افزود: این قاچاقچی که اهل شیراز است قصد انتقال موادها از شیراز به ترکیه و سپس کشورهای اطراف ترکیه را داشته است.

 

توقیف هیوندای سوناتا با۳۲ میلیون ریال جریمه و 64 فقره تخلف!
هیوندای سوناتا با 32 میلیون ریال جریمه و 64 فقره تخلف توسط پلیس راه کاشان- اصفهان توقیف و روانه پارکینگ شد.
به گزارش پایگاه خبری پلیس، سرهنگ رضا رضایی رئیس پلیس راه انتظامی استان اصفهان گفت: دیروز دوشنبه ماموران پلیس راه کاشان- اصفهان حین کنترل خودروهای عبوری، هیوندای سوناتا را متوقف و سوابق آن را مورد بررسی قرار دادند.
طی استعلام های صورت گرفته مشخص شد خودروی متوقف شده مجموعا 32 میلیون ریال جریمه در سوابق رانندگی دارد.
خودرو فوق دارای 64 مورد تخلف راهنمایی و رانندگی در حوزه درون و برون شهری نیز بوده که بیشترین تخلفات مربوط به تجاوز از سرعت مجاز، و سبقت غیر مجاز می باشد.

 

ریزش سقف بر روی سه کارگر ساختمانی
ریزش سقف یک ساختمان در روستای کرونی شهرستان شیراز، سه کارگر را در زیر آوار به دام انداخت.
به گزارش ایسنا، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری شیراز در این باره گفت: سه کارگر که در حال بتن‌ریزی سقف یک ساختمان بودند، بدلیل رعایت نکردن مسایل ایمنی در ساخت و ساز و ریزش سقف، زیر آوار ماندند.
رامین طالبی با بیان اینکه ماموران آتش‌نشانی بلافاصله پس از اعلام موضوع به محل حادثه اعزام شدند، افزود: استفاده از جک‌های چوبی برای مهار سقف و بی‌توجهی به لزوم توجه به رعایت دستورات ایمنی، سبب ریزش سقف و حبس کارگران شده بود.
دو نفر از کارگران بلافاصله و با کمک اهالی محل، از زیر آوار خارج شده بودند، اما نفر سوم که یک کارگر افغانی بود، بدلیل سقوط تیرچه بلوک روی پاهایش، بدام افتاده بود.
ماموران امداد آتش‌نشانی بموقع به محل حادثه رسیده و با تقسیم به دو گروه کاری، یک گروه به ایمن‌سازی محل مبادرت کرد و گروه دوم نیز با استفاده از جک‌های بادی و دستگاه‌های برش هیدرولیک، رهاسازی یکی از سه کارگر را انجام دادند.

 

نجات دو نفر از ساکنین یک ساختمان مسکونی از میان دود و شعله
دو نفر از ساکنان یک ساختمان مسکونی که در میان دود ناشی از آتش سوزی پارکینگ آن گرفتار شده بودند توسط آتش نشانان نجات یافتند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آتش نشانی، با مشاهده دود و حرارت زیاد که از طریق راه پله های یک مجتمع مسکونی 4 طبقه گسترش پیدا می کرد ساکنان آن در تماس با سامانه 125 درخواست کمک فوری کردند که ستاد فرماندهی آتش نشانی بیدرنگ آتش نشانان ایستگاه 14 و 90 را در ساعت 16:12 دقیقه دیروز دوشنبه به شهر ری، چهارراه خط آهن، خیابان شهید سرگرد محمدی اعزام کرد.
علی قمصری، افسر آماده منطقه 7 عملیات آتش نشانی تهران گفت: آتش نشانان به محض رسیدن جریان گاز و برق ساختمان را قطع کردند وسپس به عملیات خاموش کردن آتش و امداد و نجات پرداختند.
آتش سوزی در قسمت پارکینگ رخ داد که گروهی از آتش نشانان با استفاده از دستگاه های تنفسی به سرعت وارد پارکینگ شده و با استفاده از لوله های آبده شعله های آتش را خاموش کردند، در این میان گروهی دیگر از آتش نشانان هم مشغول تخلیه ساکنین از داخل ساختمان شدند و توانستند دو نفر از ساکنان بنام ذبیح اله 65 ساله و مهین 55 ساله را که در طبقات بالا گیر افتاده و دچار مشکلات تنفسی شده بودند به پشت بام هدایت کنند.
آتش نشانان پس از خاموش کردن کامل آتش، با استفاده از دستگاه تهویه مخصوص، دود حاصله را از داخل ساختمان به بیرون تخلیه کردند.
علی قمصری در ادامه به جزئیات این آتش سوزی پرداخت و گفت: در قسمتی از پارکینگ مقدار زیادی لوازم چوبی، کتاب و اجناس مستهلک انبار شده بود که این اجناس دچار آتش سوزی شدو لحظاتی بعد نیز دود برخاسته از آن از طریق راهروها به طبقات فوقانی وداخل واحد های مسکونی نفوذ کرد و دو نفر از ساکنان ساختمان دچار مشکلات تنفسی شدند که هر دو نفر جهت درمان تحویل عوامل اورژانس شد.
افسر آماده منطقه 7 عملیات آتش نشانی تهران با اشاره به این که علت بروز این آتش سوزی توسط کارشناسان آتش نشانی درحال بررسی است، خاطرنشان ساخت: آتش نشانان پس از اطمینان از ایمن شدن ساختمان و تحویل دو مصدوم به عوامل اورژانس، به ایستگاه خود بازگشتند.

 

آتش‌سوزی در انبارچیپس و پفک
زبانه‌های آتش انبار چیپس و پفک را در شهرک صنعتی شماره یک میانه خاکستر کرد.
به گزارش ایسنا، شامگاه دیروز دوشنبه بر اثر آتش‌سوزی در انبار یک شرکت پخش چیپس و پفک خسارت حدود شش میلیارد ریالی به صاحب انبار وارد شد.
مجید خانمحمدی، رئیس سازمان آتش‌نشانی میانه گفت: هنوز علت این آتش‌سوزی مشخص نیست و برآورد خسارت اولیه به‌گفته‌ی صاحب انبار حدود شش میلیارد ریال است.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =