مروری بر مهمترین اخبار حوادث امروز یکشنبه 17 آذر 1392

مهارت خلبان موجب نجات جان 60 مسافر پرواز یاسوج - تهران شد.
هاشمی، مدیرفرودگاه یاسوج به واحد مرکزی خبر گفت: تنها چند دقیقه بعد از پرواز شماره 3205 صبح امروز یاسوج- تهران و دقیقا در ارتفاعات دنا،خلبان متوجه نقص فنی و از کار افتادن موتور سمت راست هواپیما شد.
مهارت و درایت خاص کاپیتان حجت الله فولادی در برگرداندن و نشاندن هواپیما در فرودگاه یاسوج، موجب شد همه مسافران صحیح وسالم به آغوش گرم خانواده خود بازگردند.

 

شوهرکشی با ضربات تیشه
رئیس پلیس آگاهی خوزستان از دستگیری زنی خبر داد که با همدستی مردی که با وی در ارتباط بود، نقشه شیطانی قتل همسرش را کشید و با ضربات متعدد تیشه، او را به قتل رساند.
سرهنگ خواجوی در تشریح جزئیات دستگیری عاملان قتل در اهواز به ایسنا گفت: به دنبال تماس تلفنی شهروندی در صبح روز هفتم آذرماه مبنی بر وقوع یک مورد قتل عمد در حوزه کلانتری 22 اهواز، اکیپی از ماموران کلانتری برای تعیین صحت و سقم گزارش دریافتی به محل حادثه اعزام شدند.
وی با بیان اینکه ماموران پس از حضور در محل حادثه، با پیکر بی‌جان مردی مواجه شدند که بر اثر اصابت ضربات جسم سخت، جان خود را از دست داده بود، گفت: با تائید خبر دریافتی، تیم اداره تشخیص هویت پلیس‌آگاهی و پزشکان سازمان پزشکی قانونی به محل حادثه فراخوانده شدند.
رئیس پلیس آگاهی خوزستان با بیان اینکه معاینات‌اولیه پزشکی‌قانونی از جسد متوفی که قاسم نام داشت، نشان داد که وی به دلیل اصابت چندین ضربه شدید از جسم سخت به نواحی مختلف سرش، جان خود را از دست داده است که در همین رابطه یک عدد تیشه ساختمانی خون‌آلود نیز در صحنه قتل، کشف که نشان می‌داد متهم یا متهمان به قتل، با همین آلت اقدام به قتل فرد متوفی کردند.
خواجوی با بیان اینکه بررسی‌ها نشان داد که همسر مقتول نیز در یکی از اتاق‌ها حبس شده گفت: همسر مقتول در تحقیقات ماموران عنوان داشت که نیمه‌های شب هنگامی که وی و همسرش در حال استراحت بودند، فردی ناشناس پس از ورود به منزلشان، با تیشه‌ای که در دست داشت چندین ضربه متوالی به سر قاسم کوبیده و او را به قتل رساند و پس از بستن دست، پا و دهان این زن، او را در یکی از اتاق‌ها زندانی کرد و از محل متواری شد.
رئیس پلیس آگاهی خوزستان با بیان اینکه ماموران در بررسی مستندات به جای مانده از صحنه قتل و همچنین تحقیقات از اهالی محل، دریافتند که شب حادثه فردی غریبه که ظاهرا مهمان مقتول بوده، به همراه قاسم در محل مشاهده شده است، گفت: این در حالی بود که همسر مقتول در اظهارات خود هیچ‌گونه اشاره‌ای در مورد این مهمان نکرده بود و به همین دلیل همسر مقتول به عنوان مضمون اولیه، دستگیر و به پلیس آگاهی منتقل شد.
وی با بیان اینکه همسر مقتول در دام تناقض‌گویی‌های خود، اسیر و در مقابل مستندات و دلایل قانونی پلیس، لب به اعتراف گشود، گفت: این زن در بازجویی‌ها اعلام داشت که قریب به سه سال و اندی تحت فشار فامیل، با مقتول ازدواج کرده بود اما هیچ‌گونه علاقه‌ای به وی نداشته و همین عامل سبب شده تا این زن، با فردی به نام امیرکه اهل یکی از استان‌های غربی کشور بود و با شوهرش ارتباط دوستانه داشته، رابطه پنهانی ایجاد کند و به صورت مخفیانه با یکدیگر ارتباط داشته باشند.
خواجوی با بیان اینکه متهمه در ادامه بازجویی‌ها به ماموران گفت که به دلیل وسوسه‌های شیطانی و علاقه شدید به امیر و همچنین احساس ناامنی از سوی شوهرش، تصمیم به قتل وی گرفت، افزود: متهمه با طرح این نقشه پلید، متهم به قتل را به منزل دعوت کرد و با کمک وی اقدام به قتل همسرش می‌کند و همچنین با بستن دست و پای همسر مقتول، قصد داشتند تا ماموران را در پرونده گمراه و متوجه نقش این زن در پرونده قتل نشوند و بتوانند از قانون بگریزند.
به گفته رئیس پلیس‌آگاهی خوزستان، متهمان به همراه پرونده متشکله، در اختیار مقام‌قضایی قرار گرفتند.

 

قتل همسر از سوی قاتل شیشه ای
قاتل شیشه ای در تعطیلات پایان هفته پایتخت جنایت خانوادگی را رقم زد.
به گزارش مهر، ساعت 9 و 20 دقیقه 15 آذر وقوع یک فقره درگیری منجر به جرح به مرکز اورژانس تهران اعلام شد. با حضور اورژانس در محل، عوامل تیم پزشکی با جسد زنی 32 ساله ای روبرو شدند که به علت ضربات متعدد چاقو به گردن، پهلو و سینه به قتل رسیده و همسرش با دستانی خون آلود و در حالتی غیرعادی، از آنان در خصوص زنده بودن یا نبودن همسرش سؤال می کرد. بلافاصله موضوع به مرکز فوریت های پلیسی 110 اعلام و مأموران کلانتری 156 افسریه در محل حاضر و اقدام به دستگیری مهدی 33 ساله کردند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه چهارم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با حضور در محل جنایت به تحقیق از همسر مقتول و همسایگان پرداخته و متوجه شدند که همسر مقتول به مصرف موادمخدر از نوع شیشه اعتیاد داشته و به همین علت فاقد هرگونه شغل بوده و همسرش با کار در یک آرایشگاه زنانه هزینه های زندگی را تأمین می کرده است. همچنین در ادامه تحقیقات، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که مقتول و متهم دختری شش ساله دارند که مقتول به علت اعتیاد همسرش ، دخترشان را نزد پدر و مادر همسرش نگهداری می کرده و روز حادثه نیز برابر اظهارات پدر مقتول قرار بوده تا به منزل پدرش در شهر ورامین برود که در حین خروج از منزل با همسرش درگیر شده و از سوی مهدی به قتل رسیده است.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام خبر این جنایت عنوان داشت: تحقیقات در خصوص این پرونده در مراحل اولیه قرار داشته اما با توجه به اعترافات صریح متهم، قرار بازداشت موقت برای وی صادر و به دستور مقامات قضایی متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

راز قتل زن شیشه ای در دوربین های مداربسته
مرد شیشه ای که در جریان درگیری با زن معتاد او را خفه کرده بود، تصور نمی کرد دوربین های مداربسته راز جنایت او را فاش کنند.
به گزارش مهر، ساعت دو بعدازظهر هشتم آذر امسال از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 کشف جسد متعلق به یک زن جوان در خیابان اتحاد ، به کلانتری 144 جوادیه تهرانپارس اعلام شد.
با حضور ماموران کلانتری و تیم بررسی صحنه قتل اداره دهم پلیس آگاهی در محل و انجام بررسی های اولیه مشخص شد جسد متعلق است به زنی حدودا 38 ساله است که هر دو پا و دستانش با طناب بسته شده و آثار خفگی نیز در گردن او مشهود است.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
در شرایطی که در مراحل اولیه تحقیقات و در بازرسی از وسایل همراه مقتول هیچگونه مدارک شناسایی وجود نداشت، کارآگاهان با بهره گیری از بانک اطلاعات مجرمین سابقه دار موفق به شناسایی هویت مقتول به عنوان یکی از مجرمین سابقه دار شدند که در سال های 80 ، 87 و 90 به اتهام نگهداری و مصرف موادمخدر دستگیر و روانه زندان شده بود. بررسی پزشکی قانونی نیز تأیید کرد که متهم تا زمان مرگ به مصرف موادمخدر اعتیاد داشته است.
کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بررسی میدانی از محل کشف جسد ( خیابان اتحاد ) و بررسی تصاویر به دست آمده از برخی مراکز تجاری موفق به شناسایی فردی 40 ساله شدند که با ال90 اقدام به انتقال جسد به محل کشف آن کرده است.
همزمان با اقدامات پلیسی برای شناسایی فرد داخل تصاویر دوربین های مداربسته، یکی از شهروندان با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و با ارائه اطلاعاتی به پلیس اعلام کرد که یکی از همسایگان محل سکونتش در یک مجتمع مسکونی واقع در خیابان سراج را در هنگام انتقال بسته ای مشکوک به داخل پارکینگ مشاهده کرده که تصور می کند در داخل آن یک جسد بوده است. بلافاصله فرد تماس گیرنده به اداره دهم پلیس آگاهی دعوت و تصاویر دوربین های مداربسته به وی نشان داده شد که او نیز به محض مشاهده تصاویر، همسایه خود به نام میلاد را مورد شناسایی قرار داد.
با شناسایی هویت قاتل، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی بلافاصله 16 آذر اقدام به دستگیری میلاد کرده اما وی در مراحل اولیه منکر هرگونه ارتکاب جنایت شد.
در شرایطی که میلاد به شدت منکر هرگونه ارتکاب جنایت شده بود، تصویر لحظه انتقال جسد به وی نشان داده شد که او نیز پس از مشاهده تصویر به ناچار لب به اعتراف گشود و به ارتکاب جنایت اعتراف کرد.
متهم در اعترافاتش به کارآگاهان گفت: به همراه مقتول در داخل خانه در حال مصرف شیشه بودیم که متوجه شدم وی در وضعیت مناسبی قرار ندارد و قصد دارد با رشته ای که از داخل کیفش درآورده مرا خفه کند. در حالیکه با یکدیگر درگیر شده بودیم، مقتول قصد داشت تا با ایجاد سر و صدا از خانه خارج شود که از ترس آنکه همسایگان و همسرم که آنزمان در منزل پدرش حضور داشت متوجه حضور مقتول در داخل خانه نشوند همان رشته را به دور گردنش انداخته و آنقدر فشار دادم تا مقتول از حرکت افتاد. پس از آن جسد را با آسانسور به پارکینگ منتقل، در صندوق عقب ماشین قرار داده و به خیابان اتحاد بردم . بدون آنکه متوجه دوربین های مداربسته واحدهای تجاری منطقه باشم، جسد را از ماشین خارج و بر روی زمین قرار دادم.
سرهنگ کارآگاه آریا حاجی زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعتراف صریح متهم به ارتکاب جنایت ، قرار بازداشت موقت از سوی مقام قضایی صادر و متهم برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.

 

دستگیری راهزنان محموله های جاده ای
اعضای باندی که شبانه کامیونها را همراه بار آنها سرقت می کردند، در جریان سرقت محموله 250 میلیونی فرش دستگیر شدند.
به گزارش مهر، 29 مهر امسال راننده کامیونی با مراجعه به کلانتری 176 حسن آباد به مأموران اعلام کرد که سرنشینان ماکسیما مشکی رنگ وی را مورد ضرب و شتم قرار داده و با تهدید چاقو اقدام به سرقت خودرو ( کامیون ) و محموله آن کرده اند.
با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع سرقت به عنف و به دستور شعبه پنجم بازپرسی دادسرای شهرری، پرونده برای انجام تحقیقات در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.
راننده کامیون پس از حضور در پایگاه نهم پلیس آگاهی، در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: ساعت چهار بامداد 29 مهر در جاده حسن آباد ، با کامیون حاوی بار فرش - به ارزش تقریبی 250 میلیون تومان - به سمت تهران در حرکت بودم که تصمیم گرفتم برای استراحت در حاشیه جاده توقف کنم. در حال استراحت بودم که ناگهان شیشه های کامیون شکست و چند نفر با قمه و چوب وارد کامیون شدند. آنها پس از ضرب و شتم شدید اقدام به بستن دست و پاهایم کرده و مرا به داخل صندوق عقب ماکسیما انداختند و پس از مقداری حرکت با همان دست و پای بسته در بیابان رهایم کردند.
تحقیقات ادامه داشت تا اینکه هشتم آبان یکی از کسبه میدان میوه و تره بار مرکزی تهران با مرکز فوریت های پلیسی 110 تماس گرفت و عنوان داشت که چند نفر قصد دارند تا برای نگهداری محموله فرش یک کامیون اقدام به اجاره حجره ای در میدان میوه و تره بار کنند که بلافاصله مأموران گشت کلانتری مصطفی خمینی در محل حاضر شدند.
با حضور مأموران در محل، بلافاصله دو نفری که قصد اجاره حجره در داخل میدان میوه و تره بار را داشتند با مشاهده ماشین خودرو گشت پلیس اقدام به فرار کرده و مأموران در بررسی ارکان هویتی خودرو متوجه شدند که خودرو دارای سابقه سرقت محموله به شیوه زورگیری است.
با اطلاع خبر کشف محموله به پایگاه نهم آگاهی کارآگاهان با حضور در میدان میوه و تره بار به تحقیق از صاحب حجره پرداخته و متوجه شدند که دو نفری که با مشاهده مأموران اقدام به فرار کرده اند قصد داشته تا از طریق طرح دوستی با برادر صاحب حجره، اقدام به مخفی کردن محموله فرش سرقت شده کنند تا در فرصت مناسب آن را به فروش برسانند.
با تحقیقات به عمل آمده از برادر صاحب حجره، هویت دو نفر به نام های سعید 28 ساله و محمد 30 ساله مورد شناسایی قرار گرفت و هر دو نفر آنها در منطقه پاسگاه نعمت آباد دستگیر شدند. با دستگیری سعید و محمد ، کارآگاهان موفق به شناسایی سومین عضو گروه سارقین به نام سرخوش 28 ساله شدند که وی نیز دستگیر و در همان تحقیقات اولیه ، به سرقت محموله فرش اعتراف کرد.
با دستگیری متهمان و شناسایی آنها از سوی راننده کامیون، متهمان به سرقت محموله فرش و همچنین سرقت های مشابه در منطقه حسن آباد اعتراف کردند. با بررسی پرونده های مشابه ، تعدادی از مالباختگان که متهمان به شیوه زورگیری و تهدید سلاح سرد اقدام به سرقت محموله های مختلف فرش ، میلگرد ، تیرآهن و ... کرده بودند ، به پایگاه نهم پلیس آگاهی دعوت و متهمان را مورد شناسایی قرار دادند.
سرهنگ کارآگاه حسین زارع ، رئیس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: با توجه به اعترافات صریح متهمان قرار بازداشت قانونی از سوی مقام قضایی صادر و متهمان برای انجام تکمیلی و شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته اند.

 

 رهایی گروگان 9 ساله
‌ سرهنگ علی نمازیان، فرمانده انتظامی شهرستان رابر به ایسنا گفت: کودک 9 ساله ای که در استان فارس ربوده شده بود، شب گذشته طی عملیات تعقیب و گریز در ارتفاعات اطراف این شهرستان آزاد و هر 3 آدم ربا دستگیر شدند.
در پی اعلام مرکز فوریت های پلیسی کرمان مبنی بر وقوع یک فقره آدم ربایی در استان فارس و متواری شدن آدم ربایان به طرف شهرستان رابر، تلاش ها برای دستگیری مجرمان و رهایی گروگان آغاز شد.
نمازیان با بیان اینکه فرد ربوده شده یک کودک 9 ساله بود که مشخصات وی در اختیار ماموران انتظامی قرار گرفت، افزود: بلافاصله تیم‌هایی متشکل از واحدهای گشتی و عملیاتی اقدام به اجرای طرح مهار در محورهای مواصلاتی شهرستان رابر کردند که در همین راستا شب گذشته ماموران ایست و بازرسی پاسگاه هنزاء، به یک پژو 405 مشکوک شده و به راننده آن دستور توقف دادند.
راننده خودرو بدون توجه به دستور توقف پلیس با افزودن بر سرعت خود قصد فرار داشت که با عکس‌العمل سریع ماموران انتظامی و طی یک عملیات تعقیب و گریز در ارتفاعات اطراف شهرستان رابر، پژو 405 متوقف شد.
ماموران انتظامی بلافاصله کودک را در کمال سلامت از خودرو خارج کرده و هر 3 آدم ربا که با استفاده از تاریکی شب و کوهستانی بودن منطقه سعی بر فرار داشتند را دستگیر کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان رابر، انگیزه وقوع جرم را اختلاف حساب مالی عنوان کرد و اظهار کرد: آدم ربایان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده تحویل دستگاه قضایی شدند تا جهت پیگیری به استان فارس منتقل شوند.
این عملیات موفقیت آمیز و آزاد شدن گروگان 9 ساله از دست آدم ربایان، موجب شادمانی و قدردانی خانواده وی از ماموران انتظامی شد.

 

انهدام باند 6 نفره کلاهبرداری در کردستان
فرمانده انتظامی شهرستان بانه از دستگیری 6 عضو یک باند حرفه‌ای کلاهبرداری خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ حمید رضا اکبری در این باره گفت: اعضای این باند پس از نصب دستگاه کارت‌خوان (pos) در محل کار خود اقدام به ایجاد تغییراتی در این دستگاه کرده بودند، به نحوی که پس از استفاده از کارت شهروندان در دستگاه اطلاعات کارت و حساب‌بانکی بسرقت می‌رفت، سپس در گام بعدی اطلاعات مسروقه را روی کارت‌های عابربانک خام کپی کرده و با تهیه کارت‌های جدید، در نقاط مختلف کشور اقدام به برداشت وجه می‌کرده‌اند.
فرمانده انتظامی شهرستان بانه ضمن اشاره به کشف 157 قطعه کارت خام عابربانک از منازل اعضای باند تصریح‌کرد: متهمان در تحقیقات انجام شده به برداشت بیش از 670 میلیون ریال وجه از حساب شهروندان با استفاده از این روش اعتراف کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان بانه با اعلام شناسایی دو مالباخته در جریان رسیدگی به این پرونده، خاطرنشان کرد: کلیه اعضای باند که بین 24 تا 28 سال سن دارند، با صدور قرارهای دو میلیارد ریالی از سوی مقام قضایی، روانه زندان شدند.

 

مرگ کارگر معدن زغال سنگ در کوهدشت/ مرد 38 ساله زیر آوار ماند
کارگر 38 ساله هنگام کار در معدن زغال سنگ دچار حادثه شد و جان خود را از دست داد.
به گزارش مهر، ساعت 20 و 35 دقیقه روز شنبه در پی اعلام مرکز 110 مبنی بر یک فقره مرگ مشکوک مردی 38 ساله در روستای باغ بالا شهرستان کوهدشت بلافاصله اکیپهای گشت پاسگاه انتظامی سرکوهمیان برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند.
با حضور تیم گشت پاسگاه در محل و تحقیقات و مشاهدات ماموران پلیس حکایت از آن داشت که یک کارگر 38 ساله به هویت معلوم حین کار در معدن زغال سنگ بر اثر ریزش معدن زیر آوار مانده است.
فرد مصدوم با توجه به شدت جراحات وارده جان خود را از داد که در این رابطه به کمک اهالی منطقه و ماموران جسد وی از زیر آوار بیرون کشیده شد و با هماهنگی مقام قضایی برای بررسی بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد.

 

دانش آموزان مسموم شده مریوانی از بیمارستان مرخص شدند
عبدالحمید فرجی، مدیر آموزش و پرورش شهرستان مریوان به ایرنا گفت: 36 دانش آموز دبیرستان دخترانه نمونه دولتی شایستگان این شهرستان که به دلیل انتشار گاز کربنیک در کلاس دچار مسمومیت شده بودند از بیمارستان مرخص شدند.
نشت گاز منواکسید کربن موتورخانه شوفاژ از طریق کانال و داکت خروجی در سه کلاس درس دبیرستان نمونه دولتی دخترانه شایستگان مریوان، عامل مسمومیت این تعداد دانش آموز شد.
دبیرستان مذکور به منظور رفع ایراد بوجود آمده در سیستم گرمایشی آن تعطیل شده است.
به گفته وی به محض این رویداد، تمام 36 دانش آموز مسموم شده به بیمارستان مریوان منتقل شدند که در میان آنها مصدوم وخیم وجود نداشت و همگی ساعاتی پیش از بیمارستان مرخص شدند.
از 36 دانش آموز منتقل شده به بیمارستان حدود 28 تن با مداوای سرپایی از بیمارستان مرخص شدند و هشت تن نیز بعد از حدود سه تا چهار ساعت ترخیص شدند.
خوشبختانه در این حادثه هیچ یک از دانش آموزان دچار مشکل جدی نشده اند و وضعیت تمام آنها خوب و هم اکنون در منازل خود بسر می برند.
45282

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326648

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۱۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    16 0
    الان مثل کاپیتان شهبازی بازنشسته اش میکنند ....!!!!!!!!!!!
  • omid. A1 ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    9 0
    خوب بود.متشکرم.
  • بی نام IR ۱۸:۲۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    48 0
    فکر کنم بازنشستش بکنند!
    • شهرزاد IR ۰۸:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۹
      1 0
      بی نام جان عزیز. قانون بین‌المللی هوایی وجود دارد که هر خلبانی که هواپیمایش دچار سانحه شد مدتی بعد از آن را باید بدون ماموریت سپری کند تا دلیل سانحه مشخص شود.
  • بی نام IR ۱۸:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    19 1
    امنیت داریم!!!
  • محمد IR ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    16 0
    شرکت های هواپیمایی اگه خلبان بتونه هواپیمارو بنشونه میگن مهارت خلبان بوده و اگه نتونه و همه بمیرن خودش مقصره! کلا تو سقوط هواپیما نقص فنی جایی نداره تو کشور ما.
  • عل A1 ۰۴:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    3 2
    هدايت هواپيما با يك موتور جزو آموزشهاي خلباني و از بديهيات آن است.