این لوح تقدیر معاون وزیر ارشاد در فروشگاه اهدا شد

سید عباس صالحی، معاون فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه با هیئتی از مدیران فرهنگی ارشاد به بازید از فروشگاه مرکزی شهر کتاب پرداخت.

به گزارش خبرآنلاین، سیدعباس صالحی معاون فرهنگی وزارت ارشاد و جمعی از مدیران این معاونت وزارت ارشاد، عصر دیروز شنبه 23 آذر به فروشگاه مرکزی شهر کتاب رفتند و ضمن بازدید از این فروشگاه با مسئولان شهر کتاب گفتگو کردند. علی شجاعی صائین، مدیرعامل خانه کتاب، داریوش مطلبی معاون فناوری اطلاعات خانه کتاب، محمودرضا برازش مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت ارشاد و محمدرضا وصفی از افرادی بودند که در این دیدار، صالحی را همراهی می‌کردند. در این برنامه مژگان امجد مدیر فروشگاه مرکزی، علی اصغر محمدخانی معاون فرهنگی و بین‌الملل، لطف‌الله ساغروانی مدیر نشر هرمس، سید محمدرضا امام‌پور معاون مالی و اداری و فرید مدرسی مدیر مرکز تحقیق و توسعه شهرکتاب نیز حضور داشته و درباره تجربیات خود با معاون فرهنگی وزیر ارشاد گفتگو کردند.

آنطور که سایت شهر کتاب گزارش داده، در جریان گفتگو میان مدیران وزارت ارشاد و موسسه شهرکتاب، مهدی فیروزان توضیحاتی درباره شکل‌گیری و اهداف شهرکتاب و همچنین چگونگی توسعه فرهنگی و اقتصادی این موسسه ارائه داد و برنامه‌های آتی شهرکتاب را در حوزه‌های فرهنگی و تجاری تشریح کرد. فیروزان در بخشی از صحبت‌های خود گفت: ما در شهرکتاب بر این باوریم که کار فرهنگی را نمی‌توان با بخشنامه پیش برد و این کار نیاز به همدلی و گفتگو با اهالی فرهنگ و مخاطبان دارد. شهرکتاب با همین دیدگاه راه‌اندازی شد و با همفکری و همدلی مردم و دوستداران فرهنگ توانست در چارچوب اقتصاد فرهنگ توسعه پیدا کند.

مدیرعامل شهرکتاب شرحی از برنامه‌ها و نشست‌های فرهنگی مؤسسه فرهنگی و بین المللی شهرکتاب ارائه داده و این فعالیت‌ها را عاملی برای پیوند مردم با کتاب دانست. تلاش برای استقلال اقتصادی کتاب و کالاهای فرهنگی و عدم وابستگی به یارانه، استراتژی همراه کردن خرید کالای فرهنگی همراه با تفریح و لذت، منظومه کالاهای فرهنگی با همراهی گفتگوهای فرهنگی در یک مکان، تولید فکر از طریق معرفی اندیشه، نقد اندیشه و گفتگو درباره آن، انتشار آثار برتر در حوزه علوم انسانی برای تقویت اقتصاد اندیشه، بازشناسی ردپای فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در دیگر کشورها و احیا و معرفی آنها به ایران و جهان، گسترش فروشگاه های زنجیره ای در شهرستان ها برای تقویت اقتصاد فرهنگ و فرهنگ کتابخوانی، ایجاد فضایی واحد برای پاسخگویی به نیازهای فرهنگی همه سنین، طبقات و گرایش های جامعه، گفتگوهای بین فرهنگی، ترجمه آثار کتاب و موسیقی ایران به زبان های خارجی توسط ناشران خارجی، نحوه تعامل با فروشندگان خارجی، تامین کالاهای فرهنگی و ورود آنها به داخل کشور، چگونگی حمایت از تولیدکنندگان داخلی و اهمیت دادن به فرهنگ ایرانی و اسلامی و همچنین حرکت به سمت شعار سوپر مارکت فرهنگی و اقتصاد فرهنگ از موضوعاتی بودند که فیروزان در سخنانش به آ‌ن‌ها اشاره کرد.

وی طی بازدید مدیران وزارت ارشاد از بخش‌های مختلف فروشگاه مرکزی شهرکتاب افزود: ایجاد فروشگاه مرکزی با تنوع محصولات و فعالیت‌های فرهنگی‌اش، بر این اساس بوده که تبدیل به پایگاهی برای همه اعضای خانواده شود تا هم از محیط آن لذت ببرند و هم متناسب با نیازهای خود و خانواده‌شان خرید فرهنگی داشته باشند.

وی تاکید کرد: ما سعی داریم در شهر کتاب به سمتی برویم که همه اعضای یک خانواده از پدربزرگ و مادربزرگ تا فرزند و نوه، به اتفاق، به فروشگاه بیایند و هم به خواندن کتاب ترغیب شوند و هم بتوانند نیازهای فرهنگی‌شان را به صورت یک‌جا تهیه کنند.

سیدعباس صالحی نیز در این دیدار ضمن اهدای لوح تقدیری در قدردانی از خدمات شهر کتاب، بر همراهی و همکاری شهر کتاب با معاونت فرهنگی وزارت ارشاد تاکید کرد.

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =