از تحلیل گفته های حافظ تا نقد الهیات مسیحی در شهر کتاب

مجموعه فرهنگی شهر کتاب، هر هفته برنامه های متنوعی در موضوعات فکری و فرهنگی برگزار می کند.

علاقه مندان برای شرکت در این برنامه ها می توانند به مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ی سوم مراجعه کنند.

شرح برنامه های این هفته شهر کتاب و دوره های آموزشی این مجموعه را در جدول خبرآنلاین، ببینید.

موضوع

سخنران

توضیحات

الهیات مسیحی در بوته‌ نقد

دکتر شهرام پازوکی، دکتر همایون همتی، دکتر بهروز حدادی، علی شهبازی

* این نشست به نقد و بررسی مجموعه‌ی دو جلدی درسنامه‌ الهیات مسیحی اختصاص دارد.  این اثر نوشته آلیستر مک گراث، استاد الهیات و نویسنده و پژوهشگر به نام انگلیسی است که به همت بهروز حدادی و جمعی از مترجمان به فارسی ترجمه شده است.

* زمان: سه‌شنبه ۲۶ آذر ساعت ۱۶:۳۰

حافظ: زبان و ترجمان جهان نهان

 

دکتر میرجلال‌الدین کزازی

* این برنامه هفتمین نشست از مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ حافظ است.

* زمان: چهارشنبه ۲۷ آذر، ساعت ۱۶:۳۰

 

دوره های آموزشی که از دی ماه در شهر کتاب برگزار می شود:

موضوع

مدرس

توضیحات

درآمدی بر فلسفه‌ی هنر

دکتر مسعود علیا

* این دوره زمینه‌ای است برای آشنایی با پاره‌ای از مهم‌ترین مسائل و موضوعاتی که اهل فلسفه در هنر دیده‌اند. در عین حال فرصتی است برای آشنایی با «جغرافیا»ی فلسفه‌ی هنر و برخی گستره‌های مهم‌تر در  آن که موضوع کندوکاو فلسفی و نظری قرار گرفته‌اند.

* این دوره روزهای سه‌شنبه ساعت ۱۴ تا ۱۶ از ۲۴ دی ماه برگزار می شود. علاقه‌مندان به حضور در دوره،  تا ۱۵ دی فرصت دارند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

شناخت سعدی

دکتر محمد دهقانی

*در این دوره باب یکم گلستان سعدی که در سیرت پادشاهان است تحلیل و بررسی می‌شود. مباحثی که در این دوره مطرح می‌شود عبارت است از: تحلیل حکایت‌ها از دیدگاه ادبی و بلاغی، بررسی آرای سیاسی و اجتماعی سعدی، تحلیل روان‌شناختی تیپ‌ها و شخصیت‌های حکایت‌ها، بررسی رویکرد اخلاقی سعدی به سیاست و جامعه.

* این دوره‌ی آموزشی در ده جلسه، روزهای پنج‌شنبه ساعت ۱۰ تا ۱۲ از  ۱۹ دی‌ماه برگزار می شود. علاقه‌مندان به ثبت‌نام در این دوره‌ی آموزشی می‌توانند در ساعات اداری به مرکز فرهنگی شهر کتاب مراجعه کنند و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره‌‌های ۸۸۷۲۳۳۱۶ و ۸۸۷۱۷۴۵۸ تماس بگیرند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =