3داستان از زندگی 3شهید که به هم پیونده خورده‌اند

کتاب «سه‌گانه‌ای برای یگانه» با 3 داستان درباره دفاع‌مقدس و انقلاب اسلامی به قلم محمدرضا بایرامی از سوی انتشارات نیستان تجدید چاپ شد.

به گزارش خبرآنلاین، «سه‌گانه‌ای برای یگانه» 3 داستان با عنوان‌های «خون نوشت»، «عبور از دژ» و‌ «مسافر آخرین روز» دارد.

«خون‌نوشت» داستان آزاده‌ای به نام «حسن حمیدی» است که در دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران گزارشگر بوده و پس از بازگشت به ایران دنبال یافتن دلیل شهادت دوستش می‌گردد. داستان «عبور از دژ» از صفحه 147 کتاب آغاز می‌شود و بلندترین داستان آن است. شهید «علی محمدی‌پور» قهرمان داستان و از مبارزان انقلابی است. سرگذشت او تا هنگام شهادت در دفاع‌مقدس در این داستان دنبال شده است. «مسافر آخرین روز» نیز داستانی از زندگی سرتیپ «ابوالحسن خرم رودی» است که در آخرین سال خدمت و در آخرین روز جنگ تحمیلی عراق علیه ایران به شهادت می‌رسد.

نویسنده خود درباره این اثر گفته است: این کتاب سه داستان بر مبنای زندگی سه شهید را در بر می‌گیرد که به شخصه خیلی آنها را دوست می‌داشتم و زندگی آنها را به نوعی با جهان پیرامون خود نزدیک می‌دیدم. البته این ماجراها را نباید با خاطره و یا سرگذشت‌نامه یکسان بگیریم. این کتاب سه داستان مستقل دارد که در سه زمان مجزا نوشته شده است. علت در کنار هم آمدن این قصه‌ها نیز شباهت‌هایی است که زندگی این سه شهید باهم داشت و این به نوعی در اسم کتاب نیز خود را نشان داده است.»

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 16 =