مهر نوشت:

مسابقه‌ منطقه‌ای برنامه‌نویسی ACM در غرب آسیا با حضور ۹۰ تیم سه‌نفره در روزهای ۲۸‎ و ۲۹‎ آذر ماه در دانشگاه صنعتی شریف برگزار می‌شود.

مسابقه‌ منطقه‌ای برنامه‌نویسی ACM در غرب آسیا به میزبانی دانشگاه صنعتی شریف برای پانزدهمین سال در روزهای ۲۸ و ۲۹ آذر ماه در دانشکده‌ مهندسی کامپیوتر این دانشگاه برگزار می‌شود و طی آن بیش از ۹۰ تیم سه نفره از بهترین برنامه‌نویسان دانشجو از ۵۰ دانشگاه داخل کشور و چند تیم از کشورهای آسیایی شرکت خواهند کرد.

‎دو یا سه‎ تیم برتر این مسابقه به سی و هشتمین مسابقه‌ جهانی برنامه‌نویسی ای‌سی‌ام که در کشور روسیه برگزار می‌شود راه خواهند یافت.

برای تعیین حدود ‎۱۲۰‎ تیم راه‌یافته به مسابقه‌ی جهانی (که خود مانند المپیک برنامه‌نویسان است) بیش از ۲۹ هزار دانشجو از حدود ۲۳۰۰ دانشگاه و ۹۰ کشور جهان در طول ۴ ماه با هم رقابت می‌کنند که مسابقه‌ این دانشگاه یکی از آن‌ها است.

دانشگاه صنعتی شریف با برگزاری سالانه این مسابقه نقش مهمی در ارتقاء توان نخبگان برنامه‌نویس کشور و ایجاد شور و هیجان مثبت در آنان داشته است.

 

56503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 327566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • reaz A1 ۱۳:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    6 2
    چطور مسابقه بین المللی است که از ۹۰ تیم شرکت کننده ۵۰ تای آن ایرانی هستند؟
    • بی نام IR ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      4 3
      از 50 دانشگاه نه 50 تیم
    • ایمان A1 ۱۵:۴۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      10 1
      مسابقات برنامه نویسی جهانی به این صورت که قاره ها رو به چند سایت تقسیم کردند یعنی مثلا قاره آسیا حدود 16 تا رجیونال کانتست(یا همون سایت) داره و بر اساس سهمیه هایی که دارن تیم های اول تا سوم(یا کمتر) راهی مسابقات جهانی میشن. مسابقات سایت غرب آسیا در تهران برگزار میشه و اصولا تیم ها ایرانی هستند. 2نکته: 1 این که تیم های یک قاره می تونند تو هر سایت شرکت کنند و از اونجا بالا بیان، 2 هم این که تیم های عربی آسیایی معمولا میرن تو سایت آفریقا که راحت تر بالا برن. اینم بگم چون مسافت ها زیاده تیم هایی به سایت تهران میان که احتمال بالا اومدنشون هست. فکر کنم از سایت تهران 2 تیم میرن مسابقات جهانی. http://icpc.baylor.edu/regionals/results
    • بی نام A1 ۱۵:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      2 6
      40 تاش هم خارجیه. پس میشه بین المللی. افتاد؟
    • reza A1 ۱۷:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
      1 3
      دوست بی نام عزیز، می ترسم این مسابقه هم مثل جام ها و همایش هایی که اسم بین المللی و ایضا بودجه ی بین المللی هم دارند، باشد.
  • رضایی A1 ۱۷:۱۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 2
    فقط شریف