فارس نوشت:

پس از منع استفاده از نرم‌افزار امنیتی خارجی در دستگاه‌ها، یک تولیدکننده راه‌کارهای امنیتی اولین ابزار بومی امنیت اطلاعات سازمانی را عرضه کرد.
فرید بهبهانی امروز در یک نشست خبری اظهار داشت: طبق آخرین دستورالعمل قانونی، استفاده از محصولات امنیتی خارجی در دستگاه‌های اجرایی ممنوع است و دستگاه‌ها ملزم به استفاده از محصولات بومی تایید شده هستند.

این تولیدکننده داخلی نرم‌افزار افزود: همچنین نرم‌افزارهای امنیتی تولید داخل، پس از بررسی فنی در آزمایشگاه‌های سازمان فناوری اطلاعات ایران از این سازمان تاییدیه دریافت می‌کنند.

وی گفت: هم‌اکنون 4 هزار دستگاه اجرایی در کشور مخاطب محصولات امنیتی هستند و علیرغم اینکه دستگاه‌های اجرای ملزم هستند تا پایان سال دوم برنامه پنجم، نظام مدیریت امنیت اطلاعات را پیاده‌سازی کنند، اما اغلب دستگاه‌ها هنوز اقدام جدی‌ در این باره انجام نداده‌اند.

بهبهانی تصریح کرد: آفت مدیریت مخاطرات فناوری اطلاعات، پروژه‌ای و سالانه بودن است که ابزار امنیت اطلاعات سازمانی تولید داخل اینفورا، با مستمر کردن فرایند مدیریت مخاطرات، این ضرورت را از یک پروژه سالانه به داشبورد روزانه سازمان تبدیل می‌کند.

این تولید کننده نرم‌افزارهای امنیتی با تاکید بر اینکه مخاطرات فناوری اطلاعات همواره دغدغه مهم مدیران سازمانی بوده، خاطر نشان کرد: این دغدغه اکنون از مدیریت مخاطرات گذر کرده و به مفهوم جامع حاکمیت، امنیت و انطباق تکامل یافته است.

وی با اشاره به ویژگی‌ مهم این محصول، ادامه داد: این محصول امنیتی تولید داخل، با الزامات قانونی ملی از جمله قانون تجارت الکترونیک، قانون جرایم رایانه‌ای و قانون حمایت از حقوق پدیدآورندگان نرم‌افزارهای رایانه‌ای، مطابقت دارد و امکان بررسی انطباق فعالیت‌های سازمانی را با قوانین IT را فراهم می‌کند.

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 325470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =