پوریا عالمی در روزنامه شرق نوشت:

یک جامعه‌شناس کشف کرد: «استفاده از تلفن همراه، سن ارتباط با جنس مخالف را به مقطع تحصیلی راهنمایی رسانده است.» (ایسنا)

پس نتیجه می‌گیریم: پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌های ما با هم ارتباط نداشتند، چون تلفن هنوز اختراع نشده بود. نتیجه می‌گیریم بر مخترع تلفن لعنت که پل ارتباطی اجناس مخالف هم شد.

ریشه‌یابی: این جامعه‌شناس پس از کشف، استخراج کرد: «ارتباط زودهنگام با جنس مخالف باعث می‌شود که نوجوانان ما بارها با شکست عاطفی روبه‌رو شده و با تصمیمات ناخواسته و ناگهانی در روند زندگی خود با مشکل مواجه شوند.» پس نتیجه می‌گیریم ریشه اصلی مشکلات جوانان مثل بیکاری، فقر، مشکلات روانی، مشکلات بهداشتی و درمانی، مشکلات تحصیلی و حتی جوش‌های صورت، همه‌وهمه به‌خاطر شکست عاطفی است.

آپشن جدید: این جامعه‌شناس تاکید کرد اما بر چی؟ بر این: «دولت و مسوولان باید تدابیر ویژه‌ای را در برخورد با اپراتورهای تلفن‌های همراه اتخاذ کنند.» به نظر ما یک «گشت ویژه» ایجاد شود و همراه با تلفن‌های همراه به جوانان زیر 18سال فروخته شود. این «آپشن» جدید شماره تلفن والدین جوانان را حفظ می‌کند و شماره‌های اجناس مخالف را از حافظه‌اش پاک می‌کند. در ضمن هروقت اجناس مخالف خواستند با هم صحبت کنند، به آنها تذکر می‌دهد و بعد از سه‌بار تذکر تلفن را قطع می‌کند.

بی‌بند: این جامعه‌شناس- با دست- اشاره کرد: «برخی اپراتورها متاسفانه با تعرفه‌های خود بی‌بندوباری را در جامعه ترویج می‌دهند، به‌طور مثال طرح مکالمه‌های شبانه از ساعت 24 تا 6 بامداد با ایجاد هزینه‌های کم باعث شده تا تعدادی از جوانان و نوجوانان به‌جای مطالعه و استراحت تمام این مدت را با تلفن همراه خود درگیر باشند.»

تست هوش: به این کاری که اپراتورها می‌کنند و شب‌ها تخفیف می‌دهند و البته جامعه‌شناس مذکور کشف کرده که آن کار منجر به بی‌بندوباری می‌شود، چه می‌گویند؟
الف- بسترگستری موبایلی
ب- واسطه‌گری محبت موبایلی
پ- بسته شبانه (با واردکردن کد #) (.) (# و فشاردادن دکمه «سند»)

دست‌های توی کار: این جامعه‌شناس که جامعه را مثل چرک کف دستش می‌دانست و مثل کف دستش می‌شناخت، گفت: «برخی سیاست‌های اینچنینی در کشور که معلوم نیست با چه هدفی دنبال می‌شوند بی‌بندوباری را در جامعه افزایش و ناهنجاری‌ها را رفته‌رفته به هنجار تبدیل می‌کنند.»

نتیجه کلی: ‌با این دیدی که این جامعه‌شناس ارایه کرد، من خودم از این لحظه به چشمی روی در، آیفون تصویری، پنجره، کامپیوتر، موبایل، اتوبوس، مترو، بقالی، کوه، دشت، جنگل، فرودگاه، بیمارستان و خلاصه به همه‌چیز شک کردم. همه اینها وسایلی است که منجر به ارتباط با جنس مخالف می‌شود. بچه‌ها مراقب باشید...

6060

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 326526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 11
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • محمد33از تهران IR ۰۶:۲۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    22 12
    «برخی اپراتورها متاسفانه با تعرفه‌های خود بی‌بندوباری را در جامعه ترویج می‌دهند، به‌طور مثال طرح مکالمه‌های شبانه از ساعت 24 تا 6 بامداد با ایجاد هزینه‌های کم باعث شده تا تعدادی از جوانان و نوجوانان به‌جای مطالعه و استراحت تمام این مدت را با تلفن همراه خود درگیر باشند.» كاملا با اين موضوع موافقم،خودم هم كه جوون بودم از همين اتلاف وقتها تو زندگيم زياد داشتم،شب تا صبح پاي تلفن،صبح تا ظهر هم خواب.
  • بی نام A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    5 13
    خُنُک
  • خحخحخحخحخ A1 ۰۶:۳۲ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    7 1
    تست هوش: به این کاری که اپراتورها می‌کنند و شب‌ها تخفیف می‌دهند و البته جامعه‌شناس مذکور کشف کرده که آن کار منجر به بی‌بندوباری می‌شود، چه می‌گویند؟ الف- بسترگستری موبایلی ب- واسطه‌گری محبت موبایلی پ- بسته شبانه (با واردکردن کد #) (.) (# و فشاردادن دکمه «سند»)/
  • علی A1 ۰۶:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    12 1
    خوب بود دم صبحی
  • پیمان IR ۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
    6 16
    بیمزه!!!!!!!!
    • بی نام A1 ۰۸:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۷
      13 3
      منظورت توپه دیگه؟!!! عااااااااالی
  • maede IR ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۱۸
    2 0
    عجب!!!!!!!!!!!!
  • 12345 A1 ۰۵:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۱
    4 1
    نظر این جامعه شناس چندان هم از واقعیت دور نیست. کلا تلفن اعتباری در آزاد کردن روابط بی تاثیر نبودند. حداقل این طرح وقت رو داره از ملت میگیره برای پول دار شدن خودشون.
  • بی نام A1 ۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۲
    2 0
    ههچی بیراه هم نگفته این بنده خدا جامعه شناس
  • بی نام A1 ۰۶:۵۴ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۳
    2 0
    فقط نوجوونها رو درگير نكرده. من پيرمرداشو سراغ دارم
  • عرفان A1 ۲۰:۱۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۲۴
    0 0
    آقای عالمی یه کتاب داره به نام تفنگ بازی ششششششششششششددددددددددددیییییییییییدددددددداااااااا توصیه میکنم بخونید