تسنیم نوشت:

عضو کمیسیون امنیت‌ملی‌ و سیاست‌خارجی مجلس گفت: باید از توافق‌نامه ایران و ۱+۵ حمایت کنیم.

احمد شوهانی عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توافق هسته‌ای ایران و 1+5، گفت: اگر واقع‌بینانه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که موافقت‌نامه میان ایران و 1+5 سود دارد و بازی بُرد بُرد است.
وی ادامه داد: در این شرایط سخت شاید این موافقت‌نامه ایده‌آل نباشد اما این توافق‌نامه بهترین تصمیم بوده که انجام شد. لذا همان‌گونه که دولت و نمایندگان آمریکایی‌ توافق کردند که از تعهداتی که خودشان کرده‌اند، حمایت کنند ما نیز از این به بعد باید از توافق‌نامه ایران و 1+5 حمایت کنیم.
عضو کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس افزود: گرچه امتیازاتی که تأثیرگذار نبوده به 1+5 داده شده اما در عوض امتیازات خوبی به دست آوردیم. هم‌اکنون نیز افکار عمومی داخلی به طور نسبی از توافق‌نامه ایران با 1+5 راضی هستند.
شوهانی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکایی‌ها به تعهدات خود عمل خواهند کرد، گفت: آمریکایی‌ها مجبورند به مفاد توافق‌نامه پایبند باشند و قطعاً تضمین‌کننده این موضوع رئیس جمهور، وزیرخارجه و دولت‌شان است. بنابراین اگر زمانی کنگره بخواهد تحریم جدی بر علیه ما تصویب کند، اصل موضوع زیر سؤال می‌رود و آن زمان پایگاه آنها در نزد ملت‌های دیگر خراب می‌شود و لذا کشورمان چیزی از دست نمی‌دهد.
وی خاطرنشان کرد: آمریکا و اروپا مجبور و مکلف است به توافق‌نامه با ایران پایبند باشد چرا که اصل توافق‌نامه منتشر شده و همه در جریان آن هستند، لذا نمی‌توانند غیر از آن کاری انجام دهند اما اگر به فرض به این توافق‌نامه عمل نکنند، ما چیزی را از دست نداده‌ایم و به نقطه اول باز می‌گردیم.

/27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324473

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۵:۳۹ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    0 0
    ستاره دادن به مطلب رو همیشه اشتباه میکنیم / نمیدونم از کدوم طرف باید بزنم پنج ستاره بشه / اکثرن از سمت راست میزنم و عوض پنج ستاره یک ستاره روشن میشه / گفتم شاید باید بگم
  • بی نام A1 ۲۰:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۴
    1 1
    خدا به ظریف خیر بده
  • حبیب EU ۱۶:۳۵ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۵
    0 0
    قابل توجه نمایندگان مخالف توافق هسته ای ،اقایان محترم که با رای مردم در مجلس نشته اید و از این کرسی نظرات شخصی و جناحی خود را بیان میکنید !!!! اگر همه واقع بینانه به این موضوع نگاه کنیم به راحتی متوجه میشویم که این توافق به سود کشورمان بوده و شور و شوقی که در بین اکثریت مردم ایجاد شده گواه این موضوع است ، پس بجای انیکه این موفقیت دولت را که با یک دیپلماسی قوی ایجاد شده به کام ملت و دولت تلخ نکنید و در شادی مردم شریک باشید و حامی دولت باشید تا انشاالله در گامهای بعدی شاهد پیشرفت و توسعه کشور عزیزمان باشیم و فراموش نکنیم که شما باید منافع شخصی و جناحی خود را فدای منافع ملی و مردم کنید