ایسنا نوشت:

علی‌اکبر صالحی ظهر دوشنبه در مراسمی به مناسبت هفته بسیج در سازمان انرژی اتمی با اشاره به فعالیت‌های هسته‌ای لیبی و کره شمالی گفت: دیدیم که لیبی چگونه برنامه‌اش را وا داد و وضعیت کره شمالی را هم می‌بینید؛ اما خدا را شکر ما توانستیم با قدرت برنامه‌های‌مان در چارچوب قانون و قوانین بین‌المللی را حفظ کنیم و مشکل ساختار سیاسی را به لطف الهی و هدایت و نقش آفرینی مسوولان و گروه مذاکره‌کننده حل کنیم.

صالحی با اشاره به فعالیت 14 هزار کارمند در سازمان انرژی اتمی اظهار کرد: شما عزیزان در این وادی زحمات زیادی می‌کشید و تلاش شما منجر شده که ایران کشوری افتخار آفرین و سربلند در جهان باشد و این جای شکر دارد.

رییس سازمان انرژی اتمی از مدیران پیشین و از تمام مسوولان تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در چارچوب های سیاسی، حقوقی و مدیریتی و نیز سربازان گمنام امام زمان قدردانی کرد.

صالحی با بیان این که انقلاب ما با وجود فراز و فرودها روال اخلاقی خود را طی کرده است، گفت: البته ما اشکالاتی هم داشته‌ایم اما با هدایت رهبری هدف را گم نکرده‌ایم؛ ما تند و کند شدیم اما راه‌مان را ادامه دادیم و نتیجه‌اش این شده است که به جهان نشان دادیم با وجود فشار و محدودیت‌های بسیار، افتخار سیاسی در انتخابات ریاست جمهوری آفریده شد و بیش از 70 درصد جامعه در انتخابات شرکت کردند. در شرایطی که ارزش پول کشور به یک سوم تنزل یافته بود و دارایی‌ها بسیار کاهش یافته بود اما مردم اخم به ابرو نیاورند و در انتخابات شرکت کردند و گفتند که به دنبال چه رویکرد سیاسی در چارچوب سیاست‌های داخلی و خارجی هستند.

معاون رییس‌جمهور اظهار کرد: مجموعه انسجام داخلی و توکل به خدا و استقامت مردم نتیجه‌اش روز گذشته بر همگان روشن شد. ما از قبل می‌گفتیم که به اذن خدا سال 92 سال درو کردن تلاش‌های 34 ساله انقلاب است و الان میوه‌ها را یکی یکی می چینیم.

رییس سازمان انرژی اتمی با اشاره به فضاسازی‌ها علیه برنامه صلح‌آمیز هسته‌یی کشورمان در سال‌های گذشته گفت: قبل از انقلاب براساس گزارشی که آمریکا تهیه کرده بود ایران باید در راستای توسعه اقتصادی و اجتماعی 20هزار مگاوات برق هسته‌یی را تامین می‌کرد و نامه‌های کسینجر، وزیر خارجه وقت آمریکا هم در این زمینه وجود دارد؛ من آن گزارش را تقریبا خوانده‌ام و گزارش خوبی است.

وی ادامه داد: یک نیروگاه هسته‌یی هزار مگاواتی معادل 7 یا 8 میلیون بشکه نفت صرفه جویی دارد و به لحاظ مالی صرفه‌جویی زیادی دارد. عمر یک نیروگاه هسته‌یی 60 سال است و بیش‌تر از نیروگاه‌های حرارتی فعالیت می‌کند. برخی معتقدند که ما بیهوده به دنبال نیروگاه می‌رویم چرا که ذخایر نفت و گاز داریم اما این در حالی که است قبل از انقلاب هم ما این ذخایر را داشتیم اما به گفته آمریکایی‌ها باید 20 هزار مگاوات برق هسته‌یی تامین می‌کردیم. تنها دلیلی مخالفت آن‌ها به نظر این است که ایران قبل از انقلاب در مدار سیاسی آن کشورها بود و ایران را کنترل می‌کردند اما بعد از انقلاب این روند تغییر کرد. علاوه بر این‌ها ما فتوای مقام معظم رهبری را در ممنوعیت استفاده و داشتن سلاح هسته‌یی داریم و مسوولان لشگری و کشوری بارها اعلام کردند که در نظام دفاعی ما بحثی به نام سلاح هسته‌یی نیست و آن را برای خود بازدارنده نمی‌بینیم. نشانه آن این است که ما در جنگ تحمیلی هیچ استفاده نابه‌جایی از سلاح‌های شیمیایی نکردیم در حالی که از آن علیه مردم ایران استفاده شد.

صالحی گفت: ملت ایران با انقلابش اندیش نام حکمرانی در نظام بین‌الملل را به چالش کشید. ما دایه تعریف و تمجید از انقلاب را نداریم چرا که انقلاب‌مان در ذات مشخص است؛ ما اشکالاتی داریم اما نباید اشکالات‌مان را به پای انقلاب و آرمان‌ها و اصول‌ آن بریزیم.

او گفت: اقتدار ایران در منطقه و جهان روز به روز افزایش می‌یابد و از سوی دیگر شاهد آغاز افول و نفوذ استکبار در منطقه هستیم‌.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت باید شکر مسلمان‌بودن،‌ ایرانی بودن و خدمت به انقلاب و مردم را به جای آوریم.

وی هم‌چنین با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هسته‌یی و ضمن خوش‌آمدگویی هیات مذاکره کننده هسته‌یی در این مراسم که به مناسبت هفته بسیج برگزار شده بود اظهار کرد: هیات مذاکره‌کننده به لطف الهی موفق شد برگ زرین دیگری بر افتخارات ملت بیفزاید.

او از همه کسانی که در عرصه هسته‌یی فعالیت کرده‌اند و خشتی بر خشت دیگر گذاشتند تشکر کرد و افزود: هم‌چنین از روحانی و حمایت‌شان در این زمینه و ظریف و هیات مذاکره‌کننده که با اشراف و هوشمندی توانستند تمام ملاحظات را در نظر گرفته و تصمیم برنامه تعیین شده از سوی مسوولان را در بحث هسته‌یی به کرسی بنشاند، تقدیر کرد.
/27220

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 324446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =